Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@10:44:46 GMT

ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۸۲۰۵

ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،  حجت الاسلام سید مهدی قریشی در جلسه شورای فرهنگ عمومی، با بیان اینکه باید اذعان کنیم که منکرات در فضای مجازی به شدت افزایش یافته است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی باید به صورت جدی دنبال شود.

وی با بیان اینکه آشنایی با فضای مجازی از الزامات جامعه امروزی است، تصریح کرد: آموزش جهادی مدیران برای ارتقای سواد رسانه‌ای آنان در شرایط کنونی جامعه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقطه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی در کمیته فضای مجازی فعال شده و با خروج از روند عادی، جهادگونه عمل کنند، از نهادها و متولیان فرهنگی نیز درخواست کرد تا تدابیر عملی برای مقابله با فرهنگ اشرافی‌گری ترویج یافته به وسیله شبکه‌های اجتماعی اتخاذ کنند.

 قریشی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص الزام افزایش جمعیت و فرزندآوری، اظهار داشت: در همین راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در قانون گذاری و تعریف سیاست‌های تشویقی برای افزایش جمعیت پیش قدم بوده و به سرعت وارد عمل شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه سیاست‌های مدنظر مقام معظم رهبری در افزایش جمعیت باید در اولویت اقدامات قرار گیرد، گفت: به این مشکل باید با یک نگاه ملی نگریست.

وی همچنین در رابطه با شیوع گسترده ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه وضعیت مرکز استان امروز، نارنجی شد و آمار مبتلایان افزایش چشم گیری یافت و باید اذعان کنیم که اگر تدابیر لازم اتخاذ نشود و مردم نیز رعایت نکنند، آمار فوتی در این استان ۲ رقمی خواهد شد.

علی مصطفوی نسبت به افزایش نگهداری از حیوانات خانگی در بین شهروندان هشدار داد و گفت: مرجعی برای رسیدگی به شکایت شهروندان در این راستا وجود ندارد که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی گفت: استفاده از فضای مجازی در سال های اخیر گسترش زیادی پیدا کرده ولی سواد رسانه ای مطابق آن بهبود نیافته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی آذربایجان غربی مجلس شورای اسلامی نهی از منکر فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری

به تازگی شیوه عجیب و غریب اعتراض کارگران چینی به دستمزدهایشان در فضای مجازی پربازدید شد. در ویدیوها و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی، جوانان چینی بدترین لباس‌های خواب و دمپایی‌های خود را می‌پوشند تا در اعتراض به همه چیز، از مدیران غیرحرفه‌ای و شرایط کاری بد گرفته تا دستمزد کم و ساعت‌های کار طولانی، به سمت محل کار خود حرکت کنند.

دیگر خبرها

  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است