Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@23:08:01 GMT

پروژه استراتژیک مصر و عربستان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۸۲۴۳

پروژه استراتژیک مصر و عربستان

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ این طرح پل ملک سلمان است که ایده اولیه آن در سال ۱۹۸۸ مطرح و در سال ۲۰۰۵ توسط حسنی مبارک به دلیل نگرانی امنیتی اسرائیل به حالت تعلیق درآمده بود ولی بعدها با سفر ملک عبدالعزیز به مصر ساخت آن اجرایی شد.

این پروژه باعث توسعه روابط تجاری، امنیتی و استراتژیکی بین مصر و عربستان و ایجاد فرصت‌های شغلی در هر دو طرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخشی از طرح بزرگ‌تر دولت مصر است که قصد دارد جمعیت شبه جزیره سینا را افزایش دهد.

همچنین یک مسیر جایگزین برای حج فراهم کند و انتظار می‌رود سالانه به یک میلیون مسافر و زائر کمک کند.

این پل حدود ۴میلیارد دلار هزینه دارد که توسط عربستان تأمین می‌شود.

این پل قادر به عبور اتومبیل و مجهز به خط راه آهن است  که ساخت آن حدود ۸سال طول می‌کشد، طول پل حدود ۱۰ کیلومتر است و قرار است حجم تجارت سالانه را به ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

پربیننده ترین وزیر خارجه آمریکا: بازگشت به برجام ضروری اما ناکافی است احتمال بازگشت آمریکا به برجام قوت گرفت دو کلمه‌ای که شرط ترامپ برای بازگشت به برجام بود با حرف و وعده آمریکا قانع نخواهیم شد/ ایران یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است ایران قصد نصب سانتریفیوژهای بیشتری در تأسیسات نطنز دارد/ سانتریفیوژهای فعال به ۶عدد خواهد رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عربستان مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، درحالی که همچنان اخبار کشتی آمریکا تحت‌الشعاع شکست تیلور در انتخابی المپیک قرار دارد و امروز رسماً اعلام شد که این کشتی‌گیر در اوکلاهاما جایگزین جان اسمیت در امر مربیگری شده است، یک وب‌سایت مرتبط به ایالت آیووا خبر از دردسر آرون بروکس برنده تیلور داد.

این وب‌سایت اعلام کرده است که پیش از برگزاری انتخابی آمریکا، خبری به بروکس اعلام شد که تست دوپینگش در مسابقات جهانی زیر 23 سال 2023 مثبت شده است، او در این مسابقات صاحب نشان طلای 86 کیلوگرم شد، با وجود این، آمریکایی‌ها امیدوار هستند که در این خصوص خطایی اتفاق افتاده باشد و مورد مشکوک، یک اشتباه باشد، به همین دلیل به بروکس مجوز شرکت در انتخابی داده شد اما هنوز معلوم نیست امکان حضور او در المپیک وجود داشته باشد.

تا هفته آینده مشخص خواهد شد که بروکس محروم می‌شود و یا در ترکیب تیم المپیکی آمریکا به پاریس می‌آید، بنابراین اگر بروکس با محرومیت مواجه شود طبیعتاً تیلور جایگزینش خواهد شد، البته وکیل‌های کشتی آمریکا مطمئن هستند بروکس به مسابقه برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • «نه» منچستر به مورینیو/ آقای خاص سرمربی تیم دسته دومی عربستان می‌شود؟
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان