Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز از تولید نهاده‌های دامی از ضایعات شکمبه‌های گاوی و گوسفندی برای اولین بار در کشور خبر داد.

کریم قدرتی در این خصوص اظهار کرد: تا امروز ضایعات شکمبه‌های گاوی و گوسفندی حاصل از کشتارهای کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز دور ریخته می‌شد اما اکنون توانسته‌ایم با همکاری دانشگاه آزاد شبستر، به تکنولوژی تبدیل این ضایعات به نهاده‌های دامی دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا، کشتارگاه‌ها به عنوان واحد تولیدی مادر محسوب می‌شوند و در کنار آن، فرآورده‌های مختلفی تولید می‌شود که سود بسیار بیش تری دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که عمدتا در کشور ما تولیدات کشتارگاه‌ها برای تبدیل شدن به فرآورده‌های مختلف به خارج از کشور صادر می‌شود و سپس با قیمت گران تری دوباره به کشور بازمی‌گردد.

قدرتی با بیان این‌که در حال حاضر کشتارگاه صنعتی شهرداری با دستور شهردار تبریز در مسیر تولید فرآورده‌ها قرار گرفته است، افزود: اکنون در حال عقد قرارداد تولید نهاده‌های دامی از ضایعات شکمبه‌های گاوی و گوسفندی با دانشگاه آزاد شبستر هستیم تا در روزهای آتی خط تولید آن را به بهره برداری برسانیم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، به گفته‌ی وی تولید پودر خون که ارزش غذایی فراوانی دارد نیز در ماموریت آتی کشتارگاه قرار دارد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ملک مسکونی کوچه شهید قدرتی در نیروگاه که محل انباشت زباله و ضایعات بود، صبح امروز ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور عوامل اجرایی شهرداری تخلیه شد.
رییس هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: چهار کامیون زباله و ضایعات که مدت‌ها در خانه‌ای مسکونی واقع در محله نیروگاه کوچه قدرتی مرکز خراسان شمالی با بوی بد برای همسایه‌ها ایجاد مزاحمت کرده بود، کشف و تخلیه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اوایل اردیبهشت نیز ۸۰ خاور زباله که مدت‌ها در یک منزل مسکونی واقع در مرکز خراسان شمالی با بوی بد ایجاد مزاحمت کرده بود، کشف و تخلیه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف دومین منزل انباشت زباله در بجنورد!
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره