Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دادگستری شهرستان ریگان با اشاره به اثرات ماندگار و مستمر میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در شرق استان، گفت: در جریان برگزاری چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان (میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار) صلح و سازش بین چهار طایفه در شرق استان کرمان برقرار شد.

" امین سلطانی زرندی" در تشریح این خبر با اشاره به این مطلب که صلح و سازش ایجاد بین دو طایفه پس از ۱۳ سال حاصل شده است، افزود: در جریان یک پرونده قتل، متهم ۱۳ سال در زندان بوده است و علی رغم پرداخت مبلغی معادل ۱۰ میلیارد ریال موفق به جلب رضایت اولیای دم نشده بود که در قالب میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار و با همکاری ریش سفیدان و سران قبائل این منطقه، صلح و سازش بین این دو طایفه برقرار و مبالغ پرداختی از سوی خانواده قاتل نیز به آنها بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صلح و سازش دیگر نیز در بین دو طایفه برقرار شده که به دلیل اختلافات خانوادگی سال های متمادی درگیر منازعات مختلف بوده اند.

رییس دادگستری شهرستان ریگان تصریح کرد: در راستای برگزاری چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف شرق استان کرمان طی هفته جاری عاملان دو قتل دیگر نیز از سوی سران طوایف شرق استان به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

سلطانی زرندی تاکید کرد: نقش سران طوایف جنوب و شرق استان در مراحل تحقیق، شناسایی و دستگیری عاملان رخدادهای امنیتی، پیشگیری از منازعات قومی، تحویل سلاح های غیرمجاز و... و نقشی برجسته و اثرگذار است که به برکت میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار حاصل شده است.

میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار به اهتمام دادگستری کل استان کرمان پایه گذاری شده و با همراهی و همکاری اعضای شورای تامین و سران طوایف، معتمدان، متنفذین و ریش سفیدان جنوب و شرق استان در حال اجراست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی کرمان میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار سران طوایف صلح و سازش شرق استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا

دریافت 46 MB

فیلم: عصمت اسماعیلی

کد خبر 6090990

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است