Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به عنوان کاندیدا در حال بررسی شرایط هستم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس دهم در نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب که در محل دفتر این اتحادیه برگزار شد در پاسخ به سوالی گفت: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به عنوان کاندیدا در حال بررسی شرایط هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این برهه از زمان لزوم وحدت بین تشکل های اسلامی در دانشگاه ها بیش از پیش حائز اهمیت است بدلیل اینکه آینده سازان ایران شما جوانان هستید و از رسالت های جنبش های دانشجویی تربیت نیرو برای انقلاب است.

رییس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: جایگاه جوانان در گام دوم انقلاب و توسعه علم و پژوهش موضوع مهمی است و یکی از دغدغه‌های کشور در دو دهه اخیر همین موضوع بوده است.

عارف با اشاره به فعالیت جنبش دانشجویی در بحران‌های ملی چهار دهه گذشته، تصریح کرد: دانشجویان در همه عرصه‌ها حضور داشتند و مردم هم هموراه به این قشر تکیه و باور کردند.

وی اضافه کرد: دانشجویان  کسانی هستند که به دنبال اسم و رسم نبودند و علیرغم نقاط ضعف جنبش‌های دانشجویی در دهه‌های گذشته فعالیت‌های بسیار قوی ای داشتند.

عارف با بیان اینکه جنبش دانشجویی به نگاه و سازوکار جدیدی برای ادامه کار نیاز دارد، گفت: شاید روندی که در دهه های اول و دوم انقلاب داشتیم برای دهه پنجم قابل اجرا نباشد.

رییس بنیاد امید ایرانیان کاهش همدلی و صمیمیت بین تشکل‌های اسلامی را از اشکالات امروز فضای جنبش‌های دانشجویی دانست‌ و تصریح کرد: عدم تحمل رقیب و تلاش برای حذف آن‌ها از دیگر آسیب‌هایی است که در سه دهه اخیر در تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویی شاهد آن بوده‌ایم. تحمل و سعه صدر مسئله ایست که باید به ویژه در میان استادان دانشگاه افزایش پیدا کند.

عارف از درگیر شدن جنبش دانشجویی با مسائل حاشیه‌ای بی‌بهره را جزو آسیب های دیگر این جنبش دانست و گفت: تاثیرپذیری دانشجویان از مسائل خارج از دانشگاه هم از آسیب های دیگر است. دانشگاه باید به خارج از محیط خودش خط بدهد؛ اما این روزها شاهدیم که جنبش‌ها، نمایندگی یک حزب یا گروه را در دانشگاه بر عهده دارند. اگر یک گروه در دانشگاه حامی یک حزب باشد بلامانع است اما جنبش‌ها با سازوکاری که دارند نباید نمایندگی احزاب را برعهده بگیرند.

وی یاداور شد: اختلاف نظر چیز بدی نیست، این مسئله می‌تواند باعث حرکت نیز بشود ولی آنجایی بد است که باعث دشمنی شود. حفظ حرمت دانشگاه و دانشجو مسئله مهمی است. این مبحث از اصول پیشرفت کشور است.

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: دشمن چشم طمع به تجزیه کشور دوخته است، آن‌ها دیگر امیدی به سقوط انقلاب ندارند؛ اما رها نمی‌کنند و به دنبال فروپاشی و تجزیه هستند، باید به این موضوعات پرداخته و با آگاهی از آن‌ها جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عارف همایش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان جنبش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، هزاران دانشجو در ونزوئلا روز سه‌شنبه در شهر کاراکاس پایتخت این کشور برای حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

دانشجویان در حالی که از دانشگاه بولیواری به سمت مجلس ملی می رفتند، پوسترهایی را حمل می کردند و شعارهایی علیه تجاوزات و نسل کشی اسرائیل در فلسطین سر می دادند.

«فادی الزابن»، سفیر فلسطین در این تظاهرات گفت: «فلسطین ۷۵ سال منتظر عدالت بوده و از حق موجودیت خود دفاع کرده است. اسرائیل نوار غزه را به قبرستان کودکان و زنان تبدیل کرده است. من می پرسم چند کودک دیگر باید قبل از رسیدن ما به استقلال بمیرند؟»

وی گفت که اسرائیل در غزه ۵۰۰ مدرسه و مرکز آموزشی به همراه پنج دانشگاه را ویران کرد و ۸۰ رئیس دانشگاه را کشته است.

این نخستین تظاهرات حمایت از فلسطین در ونزوئلا نیست و در جریان جنگ علیه غزه تا کنون در چند نوبت مردم ونزوئلا خواستار توقف جنگ غزه شده‌اند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز دوشنبه گفته بود: «جوانان جهان باید برای افشای نسل‌کشی مردم فلسطین [با مجوز بنیامین] نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به خیابان‌ها بریزند و خواستار صلح فوری باشند.»

پیش از این نیز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قوانین بین اللملی را نقض و هرج و مرج به پا می‌کند.

پیشتر نیز، نیکلاس مادورو گفته بود که اسرائیل بیمارستان‌های نوار غزه را بمباران و بیماران، مجروحان و آوارگان فلسطینی را قتل‌عام می‌کند. رئیس‌جمهور ونزوئلا افزوده بود که رژیم صهیونیستی بذر یک ایدئولوژی خطرناک‌تر از نازیسم را ابتدا علیه مردم فلسطین و سپس همه ملت‌های عربی و اسلامی و همچنین مسیحیان کاشته است.

کد خبر 6093687

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • جنبش دانشجویی غرب نتیجه «وعده صادق» است + فیلم
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟