Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونیو گوترش، روز چهارشنبه، در جمع هیئتی عالی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل، خواستار کوششی جهانی برای دسترسی هرچه سریع‌تر تمامی انسان‌ها در همه کشورها به واکسن کرونا شد.

 

گوترش گفت ۱۳۰ کشور جهان تا امروز حتی یک واکسن هم دریافت نکرده‌اند و «در این لحظه بحرانی، توزیع عادلانه واکسن، بزرگ‌ترین آزمون اخلاقی است که جامعه جهانی با آن روبه‌روست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار یک طرح جهانی واکسیناسیون فوری شد که در آن، دانشمندان، تولیدکنندگان واکسن و آنها که می‌تواند سرمایه لازم را فراهم آورند، از توزیع عادلانه واکسن در جهان اطمینان یابند.

 

او همچنین از قدرت‌های بزرگ اقتصادی گروه ۲۰ خواست که یک نیروی ضربتی ویژه به راه اندازند تا هماهنگی‌های لازم از نظر اجرایی و مالی برای توزیع عادلانه واکسن در جهان را انجام دهد.

 

به گزارش ایندیپندنت، گوترش گفت این نیروی ویژه باید ظرفیت و توان بسیج شرکت‌های داروسازی، صنابع کلیدی و عوامل پشتیبانی را داشته باشد.

 

او گفت نشست روز جمعه هفت کشور صنعتی جهان، شامل آمریکا، آلمان، ژاپن، بریتانیا، فرانسه، کانادا و ایتالیا، می‌تواند فرصتی مناسب برای بسیج منابع مالی ضروری باشد.

 

ویروس کرونا بیش از ۱۰۹ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و منجر به مرگ حداقل دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر شده است.

 

در حالی که شرکت‌های تولیدکننده واکسن، با مشکلاتی در افزایش تولید واکسن‌های خود روبه‌رو هستند، بسیاری از کشورها از اینکه در فهرست دریافت‌کنندگان واکسن نیستند، شکایت دارند. حتی کشورهای ثروتمند هم با کمبود واکسن و گلایه‌های داخلی مواجه هستند.

 

برنامه بلندپروازانه کواکس سازمان جهانی بهداشت با هدف خرید و انتقال واکسن به کشورهای فقیر، همین حالا هم، که واکسیناسیون در کشورهای ثروتمند در حال انجام است، از دستیابی به هدف خود ناکام مانده است. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید برنامه کواکس در سال جاری میلادی به پنج میلیارد دلار بودجه نیاز دارد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا واکسن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که پس از گذشت نزدیک به ۷ ماه از رخ‌دادهای هفتم اکتبر سال گذشته میلادی وضعیت ساکنان غزه روز به روز بدتر می‌شود.

گوترش گفت: از کابینه اسراییل و سران حماس می‌خواهم که به توافقی برای آتش‌بس و آزادی اسیران دست پیدا کنند. از کشورهای هم‌پیمان اسراییل می‌خواهم که اسراییل را به عدم عملیات نظامی زمینی در رفح قانع کنند.

وی ادامه داد: حمله به رفح تاثیرات ویرانگری روی فلسطینیان در غزه و پیامدهای خطرناکی در کرانه باختری و تمامی منطقه دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: حمله به کاروان‌ها و تاسیسات بشردوستانه و افراد نیازمند مجاز نیست. از کابینه اسراییل می‌خواهم که روند ورود کمک‌ها به غزه را تسریع ببخشد و امنیت کاروان‌های همراه آن از جمله آنروا را تامین کند.

گوترش ادامه داد: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: طرحی برای اجرای توصیه‌های گزارش مستقل آماده‌شده درباره آنروا وجود دارد. از کشورهای عضو و طرف‌های کمک‌کننده می‌خواهم که تامین مالی لازم برای تداوم کار آنروا را انجام بدهند.

گوترش در پایان مدعی شد: ما به اقدام برای دستیابی به راه حلی بر پایه پایان اشغالگری و تاسیس کشور قابل زندگی فلسطین پایبندیم.

کد خبر 6093581

دیگر خبرها

  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی