Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@17:49:09 GMT

اکسس کنترل چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۸۹۱۱

اکسس کنترل چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مدل‌های پر کاربرد اکسس کنترل مدل رمزی و کارتی می‌باشد که در بازار با اصطلاحاتی نظیر اکسس کنترل RFID هم شناخته می‌شود. - اخبار بازار -

اکسس کنترل یا همان دستگاه کنترل تردد rfid یک پنل الکترونیکی است که با توجه به طراحی های متفاوتی که شرکت های تولید کننده انجام می دهند کارایی مختلفی دارند. در یک نگاه کلی می توان گفت تجهیزات اکسس کنترل راهی برای کنترل دسترسی افراد و ثبت رفت و آمدها به مکان خاصی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله قصد داریم مدلهای مختلف این محصول را بررسی کنیم. با ما باشید ...

معرفی اکسس کنترل کارت و رمز

یکی از مدل های پر کاربرد اکسس کنترل مدل رمزی و کارتی می باشد که در بازار با اصطلاحاتی نظیر اکسس کنترل RFID هم شناخته می شود. این مدل یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین مدل های تولید شده می باشد که می توان از آن در کنار درب ورودی شرکت ها و اداره جات استفاده نمود.

با نصب اکسس کنترل برای ورود به مکان مورد نظر علاوه بر کلید مکانیکی که قبلا استفاده می کردید می توانید از رمز و کارت RFID هم استفاده کنید. معمولا رمزهایی که می توان برای این محصول تعریف کرد اعدادی بین 4 تا 6 رقم می باشند. این مدل از کارت 125 khz هم پشتیبانی می کند.

در داخل هر کارت اکسس کنترل همانند خیلی از کارت های اعتباری دیگر مثل کارت مترو از تراشه خاص و منحصر به فردی استفاده می شود که مختص به یک کارت می باشد. با تعریف کردن هر کارت روی دستگاه می توانید آن را در حافظه اکسس کنترل ذخیره کنید. در این صورت با هر بار نزدیک کردن کارت به سیم پیچی که پشت قاب این محصول قرار گرفته است می توانید رله ی خروجی را فعال کنید و درب را باز نمایید.

دستگاه های rfid می توانند از فاصله ی 15 سانتیمتری کارت ها را شناسایی کنند. ناگفته نماند تراشه هایی که در این کارت ها استفاده می شود می تواند در تگ هایی که به شکل جاسوئیچی هستند هم قرار گیرد. بنابراین کارایی کارت و تگ به یک شکل است. معمولا اکسس کنترل کارت و رمز قابلیت ذخیره سازی 1000 کاربر را دارد.

معرفی اکسس کنترل اثر انگشتی
یکی از جذاب ترین تجهیزات کنترل تردد اکسس کنترل اثر انگشتی می باشد که برای خرید آن مجبور به پرداخت هزینه ی بالاتری هستید. برخی از این دستگاه ها مجهز به رمز و کارت و اثر انگشت می باشند و برخی دیگر فقط از سنسور اثر انگشت استفاده می کنند. به کمک دفترچه راهنمای این محصول خیلی راحت می توانید اثر انگشت خود را بر روی حافظه ی آن ثبت کنید. با این کار علاوه بر کلید مکانیکی که از قبل داشتید می توانید توسط اثر انگشت تان هم درب را باز کنید. معمولا این دستگاه ها قابلیت ذخیره سازی 500 اثر انگشت، 500 کارت و 500 رمز عبور را دارند.

 

برای راه اندازی اکسس کنترل به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

دستگاه کنترل تردد rfid در واقع یک مدار فرمان می باشد. طبیعتا وقتی فرمانی صادر می گردد باید وسایل اجرای آن فرمان هم فراهم باشد. معمولا در کنار اکسس کنترل از قفل های برقی استفاده می شود. اگر بخواهید از این محصول در کنار درب ورودی استفاده کنید باید یک عدد قفل مقابل برقی اکسس کنترل هم تهیه نمایید. قفل مقابل برقی روی چارچوب در نصب می شود و زمانیکه فرمان باز شدن را دریافت نماید لبه ی متحرک خود را یک بار خلاص می کند. در این حالت می توان با وارد کردن فشار کمی به درب آن را باز نمود.

اما برای راه اندازی اکسس کنترل و قفل مقابل برقی نیاز به یک منبع تغذیه هم دارید. معمولا یک عدد آداپتور 12 ولت 2 آمپر مرغوب نیازتان را رفع می کند. البته می توانید از ترانس تغذیه آیفون هم استفاده نمایید.

مقایسه قفل ریموتی درب ورودی با اکسس کنترل

احتمالا تا کنون شما هم مشاهده نموده اید که در برخی شرکت ها مدیر یا منشی از پشت میز کار توسط یک عدد ریموت درب پارکینگ، درب ورودی شرکت را باز می کنند. چون اکثر اکسس کنترل ها قابلیت اضافه کردن ریموت را ندارند در برخی موارد کاربر متناسب با نیاز خود مجبور به انتخاب این محصول می باشد.

این دستگاه که به آن قفل ریموت دار درب ورودی گفته می شود شامل یک عدد قفل مقابل برقی + یک عدد رسیور ترانس دار + دو عدد ریموت کنترل 433 مگاهرتز می باشد. از این دستگاه به وفور روی درب طلا فروشی، درب صرافی، دفاتر وکالت، مطب پزشکان و ... استفاده می گردد.

در واقع می توان گفت اکسس کنترل برای باز کردن درب توسط افراد مجاز طراحی شده است و قفل مقابل برقی ریموت دار جهت باز نمودن درب از فاصله دور می باشد. پس می توان اینطور نتیجه گرفت که از قفل ریموتی برای ورود مهمان ها استفاده می گردد.

 

نصب قفل مقابل برقی ریموت دار چگونه است؟

برای راه اندازی این محصول ابتدا باید مقابل برقی را روی چارچوب درب نصب کنید. سپس رسیور قفل برقی که از یک قاب کوچک تشکیل شده است را در قسمت داخلی اتاق و روی دیوار پیچ نمایید. سرآخر دو رشته سیم ورودی این دستگاه را به برق شهر و دو رشته خروجی آن که 12 ولت می باشد را به مقابل برقی متصل کنید. نصب این محصول کار آسانی است.

از قفل برقی ریموت دار برای ریموتی کردن درب چوبی و ضد سرقت استفاده می گردد. به همین علت به آن قفل ریموتی درب ضد سرقت هم گفته می شود. معمولا می توان روی این دستگاه ها 40 تا 50 عدد ریموت تعریف نمود. قفل ریموتی قیمت کمتری نسبت به اکسس کنترل دارد و بسیار پر کاربرد می باشد.

امیدواریم با خواندن این مطلب اطلاعات خوبی در زمینه رمزی، ریموتی و کارتی کردن درب ورودی آپارتمان کسب کرده باشید. جهت مشاهده قیمت و خرید محصولات بالا می توانید با سرچ "فروشگاه کلیتک" وارد وب سایت این شرکت شوید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اکسس کنترل ریموت دار قفل ریموت درب ورودی اثر انگشت دستگاه ها یک عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در نشست شورای تحقیقات جهاد کشاورزی اظهار کرد: نتایج پژوهش ها و تحقیقات در حوزه کشاورزی بایستی به سرعت در بخش اجرایی استفاده و به کارگیری شود.

وی افزود: بایستی فاصله بین تحقیقات و اجرا کم شود تا نتایج پژوهشی سریعتر به مزارع کشاورزی انتقال یابد.

وی اظهار داشت: تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد چرا که تحقیقات کشاورزی بدون در نظر گرفتن مسایل مهم استان نمی تواند منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی شود.

عطایی یادآور شد: نتایج طرح های تحقیقاتی بخش کشاورزی برای بهره برداران بیان شود تا کشاورزان استان بتوانند دانش نوین و به روز بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در این نشست ریوس برنامه های اصلی و عملیاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری در حوزه های روابط عمومی، پشتیبانی، آموزشی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و پژوهشی و فناوری بیان شد.

مشارکت بخش خصوصی و مردم در راستای تحقق شعار سال، فعال سازی ظرفیت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای فعالیتها در حوزه کشاورزی دانش بنیا، ارتقای کیفی واحدهای فناور، توسعه دستاوردهای فناورانه در زیست بوم کشاورزی، ارتقای دانش فنی و فناورلنه بهره برداران، استفاده از ظرفیت کشاورزان خبره در انتقال دانش به سایرین، کشاورزی هوشمند، ارتقای دانش فنی در حوزه سازگاری با کم آبی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و.. مهمترین اهداف این برنامه های عملیاتی است.

کد خبر 6093437

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم