Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از انباشت دام در دامداری ها خبر داد و گفت: در حال حاضر دامداری ها مملو از دام است به طوریکه دامدار با شرایط سخت نگهداری و پروار روبروست.

وی افزود: با توجه به گرانی نهاده، نبود بازار مناسب و شیوع ویروس منحوس کرونا ، فشار زیادی بر بخش تولید وارد شده به طوریکه حدود ۳۰۰ هزار راس دام در بخش سنگین و ۶ تا ۷ میلیون راس در بخش سبک در دامداری ها انباشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریان با بیان اینکه تقاضا برای خرید گوشت و دام به پایین ترین حد خود رسیده است، گفت: بنابر آمار امسال با کاهش تقاضا از سوی پر مصرف ها، میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالیانه یک میلیون تن گوشت در کشور مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: بنابر آمار از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۰ هزار تن گوشت در کشور مورد استفاده قرار گرفته است که با این وجود مازاد قابل توجهی در بخش گوشت به صورت انجماد در سردخانه ها موجود است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام در واکنش به قیمت گوشت در بازار بیان کرد: علی رغم‌کاهش مصرف و مازاد تولید در بخش دام و گوشت با نرخ های غیرمنطقی گوشت گوسفند و گوساله در سطح خرده فروشی ها روبرو هستیم که با واقعیت همخوانی ندارد.

وی واردات ۳۳ هزار تن گوشت با نرخ ۱۲۰ هزار تومان را یکی از دلایل اصلی قیمت گوشت در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به مازاد تولید در بخش دام، قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوسفند در خرده فروشی ها ۱۱۰ هزار تومان و گوشت گوساله ۱۰۰ هزار تومان است.

پوریان در پایان قیمت هر کیلو دام سنگین درب دامداری را ۳۸ هزار تومان و دام‌سبک را ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو لاشه دام سنگین ۷۳ هزار تومان و لاشه دام سبک ۹۵ هزار تومان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات گوشت قیمت گوشت قیمت دام هزار تومان دامداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۴ با انجام اقدامات اطلاعاتی از حضور یک باند قاچاق مواد مخدر در محدوده شهرستان ریگان به قصد دپو و سپس انتقال یک محموله سنگین مواد افیونی مطلع و به سرعت وارد عمل شدند.

وی افزود: بدین منظور ماموران با تکمیل اقدامات اطلاعاتی منزلی را که مخفیگاه سوداگران مرگ و محل دپوی موادمخدر بود، شناسایی کردند. 

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: ضمن هماهنگی قضائی با ورود عملیاتی به این منزل، ۴ متهم غافلگیر شدند. 

وی تصریح کرد: در بازرسی از ۲ خودروی تیزرو در این محل، ۲۹۰ کیلو تریاک و ۱۴۵ کیلو حشیش و ۲ قبضه سلاح جنگی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: متهمان که ضمن مخفی شدن در این منزل در صدد انتقال این محموله سنگین مواد مخدر به دیگر نقاط کشور بودند، پس از واکاوی‌های اطلاعاتی و تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول