Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم در تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد بزرگداشت شیخ محمد خیابانی، از برگزاری همایش بین المللی شیخ شهید محمد خیابانی در روز ۲۲ اسفند که به نام روز شهید و بزرگداشت شهدا مزین است، خبر داد.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در پیش همایش معلمان و دانش آموزان شیخ شهید محمد خیابانی، افزود: آئین افتتاحیه همایش بین المللی شیخ شهید محمد خیابانی، صبح روز ۲۲ اسفند در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اختتامیه این همایش نیز عصر همان روز در شبستر به عنوان زادگاه شیخ محمد خیابانی و در تالار شیخ محمود شبستری این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: آخرین سلسله از نشست‌های همایش بین المللی بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی نیز روز بیست و پنجم اسفند در محل مجلس مشروطه تهران به انجام خواهد رسید.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی گفت: تاکنون شش پیش همایش با موضوع شیخ محمد خیابانی برگزار شده و با سه همایشی که در تبریز، شبستر و تهران برگزار خواهد شد، گامی عملی در جهت تحقق توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی بیشتر نقش آفرینان تاریخ آذربایجان برداشته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شیخ شهید افکار بسیار روشنی داشت که بعد از گذشت ۱۰۰ سال از شهادت هم‌چنان خریدار دارد، اضافه کرد: دلیل اصلی این مهم داشتن خاستگاه دینی و اسلامی قیام شیخ شهید محمد خیابانی است.

وی با قیاس شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» مبازرات نهضت امام خمینی ( ره )  در دوران انقلاب اسلامی با اهداف شیخ شهید محمد خیابانی از قیام، گفت: به استناد نتایج تحقیقات محققان، شیخ شهید محمد خیابانی هم به دنبال استقلال و آزادی بود و این شعارها را به صراحت مطرح می‌کرد، ضمن این‌که هدف دیگر او از انجام قیام، حاکمیت مردم و قانون در سراسر ایران  بود.

رئیس ستاد بزرگداشت شهید خیابانی با بیان این‌که شعار «حاکمیت مردم و قانونِ» شیخ محمد خیابانی قرابت بسیاری با شعار «جمهوری اسلامی» مبارزات دوران انقلاب اسلامی دارد، گفت: حضرت امام خمینی(ره) در بدو ورود به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن، تاکید کردند که به پشتیبانی ملت، دولت تعیین خواهند کرد. در حُکم نصب مهندس مهدی بازرگان به عنوان نخست وزیر دولت موقت هم، امام خمینی(ره) به صراحت از پشتیبانی رای مردم سخن گفته‌اند که بعدها در همه پرسی قانون اساسی، انتخاب روسای جمهور، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و حتی گزینش نمایندگان مجلس خبرگان رهبری هم انتخابات برگزار شده و منتخبان، با آرای مردم به مناصب مزبور راه یافته‌اند.

وی افزود: در سخنرانی روز ۲۹ بهمن مقام معظم رهبری هم از اولویت دار بودن حضور حداکثری مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ سخن گفتند و البته تاکید کردند که اگر انتخاب اصلحی انجام بپذیرد، نور علی نور خواهد شد که نشان می‌دهد مشارکت مردم در تعیین سرنوشت شان چقدر اهمیت دارد.

وی افزود: در طول ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی، ۴۰ دوره انتخابات مختلف برگزار شده و این، همان تحقق شعار حاکمیت مردمی است که شیخ شهید دنبال می‌کرد.

به نقل از روابط عمومی ستاد بزرگداشت شهید خیابانی، پیش همایش معلمان و دانش آموزان با《 عنوان شیخ شهید محمد خیابانی معلم تحول آفرین و هویت ساز》با همکاری ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ شهید محمد خیابانی و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد.

شیخ شهید محمد خیابانی از روحانیون مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که ۱۰۰ سال پیش در ۲۱ شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی، در راه مبارزه با استعمار و استبداد توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شیخ شهید محمد خیابانی شیخ محمد خیابانی همایش بین المللی ستاد بزرگداشت برگزار شد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محمد شفیع فیضی زاده در ایلام

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده، محمد شفیع فیضی زاده طی آیینی در فرودگاه شهدای ایلام مورد استقبال مسئولین استانی و نیرو‌های نظامی و انتظامی و جمعی از خانواده‌های شهدا قرار گرفت. 
 
 مراسم تشییع این شهید والامقام دوران دفاع مقدس با حضور عموم مردم شهید پرور استان ایلام در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۹ صبح از میدان شهداء به سمت سپاه ناحیه ایلام برگزار خواهد شد.
 
پیکر پاک این شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.
 
این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محمد شفیع فیضی زاده در ایلام
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)