Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورود ۱۰ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷ به دیوان عالی کشور در دوسال اخیر، رد کاندیداشدن رییسی در انتخابات، مسمومیت بهنام محجوبی و ... از جمله اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در این هفته بود.

به گزارش ایسنا، اخبار حقوقی این هفته را می‌خوانید:

ورود ۱۰ هزار پرونده «ماده ۴۷۷» به دیوان عالی در دو سال اخیر

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتصوی مقدم رییس دیوان عالی کشور گفت: در سال ۹۸ و ۹۹ حدود ۱۰ هزار پرونده ماده ۴۷۷ به دیوان عالی آمد که این تعداد برای قوه قضاییه زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                                 

نکته مهم سفر رییس قوه قضاییه به عراق، ایجاد زیرساخت درک مشترک از مفهوم ناامنی بود

علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: کار مهم سفر رییس قوه قضاییه به عراق، ایجاد زیرساخت درک مشترک از مفهوم ناامنی بین ایران و عراق بود، چون وقتی ایران و عراق به این درک برسند که در مجامع بین‌المللی با هم همکاری مشترک داشته باشند، دیگر جای خالی وجود نخواهد داشت که بیگانگان بخواهند امنیت برون‌زا به منطقه بیاورند.      

صدور دستور شناسایی "توهین کنندگان به رئیس جمهور"

علی اصفهانی دادستان اصفهان از صدور دستور به مراجع امنیتی جهت شناسایی "مرتکبان و محرکین شعارهای هنجار شکنانه و توهین به رئیس جمهور" خبر داد.                                 

واکنش رییس قوه قضاییه به ادعاهای حقوق بشری برخی کشورهای غربی

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی رئیس قوه قضاییه گفت: ما آمادگی داریم در زندان‌های خود را باز کنیم تا مدعیان حقوق بشر، هر زندانی را که در ایران می‌خواهند، ببینند، مشروط به اینکه بگذارند ما هم هر زندانی را که در کشور آن‌ها می‌خواهیم ببینیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: مردم نمی‌پذیرند که یک فساد برای چند بار در جامعه تکرار شود.                                 

زمان و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون تشریحی قضاوت 99

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد : آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضاء قوه قضائیه سال 1399 روز جمعه مورخ  اول اسفندماه سال جاری  منحصراً در شهر تهران برگزار می‌شود.

رییسی  کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ نیست

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفته گذشته  در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا آقای رییسی در انتخابات کاندیدا می شوند؟ گفت: انجام خدمات کاملا موفقیت آمیز در قوه قضاییه و در دوره  تحول از آغازین روزهای مسئولیت آیت الله رییسی بوده است. ایشان با برنامه تحول و جامع مسولیت قوه قضاییه را قبول کردند و روند اقدامات ایشان مشخص و منطقی و به دور از کار تبلیغاتی بوده و  طی می کند.  آنچه اطلاع دارم ایشان در دیداری که  با دانشجویان داشتند همین سوال را از ایشان پرسیدند و ایشان پاسخ دادند که  من به جز قوه قضاییه به مساله دیگری فکر نمی کنم. ما هم شاهد هستیم ایشان به صورت شبانه روزی تمام توان و انرژی خود را مصروف قوه قضاییه می کنند و  تا امروز نه ایشان نظر دیگری داشتند و نه ما رویکردی دیگری را مشاهده کردیم.

اطلاعیه اداره کل زندان‌های تهران درباره «بهنام محجوبی»

اداره کل زندان‌های تهران در رابطه با «بهنام محجوبی» اطلاعیه‌ای صادر  و اعلام کرد: فرد مورد اشاره، دارای سابقه بیماری بوده و به همین دلیل در جریان تحمل محکومیت، تحت نظر پزشک قرار داشته است. مراقبت‌های مورد نیاز پزشکی در طول دوران حبس و همچنین اقدامات ویژه درمانی در زمان بستری شدن متهم در بیمارستان، به صورت کامل انجام شده و وی هم اکنون نیز تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی می‌باشد.

تاکید معاون اول قوه قضاییه بر لزوم کاهش پرونده‌های وارده به دستگاه قضا

حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر لزوم پیش بینی راهکارهایی به منظور کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی گفت: باید تلاش کنیم تا پرونده‌های وارده به دستگاه قضا کاش یابد و مجلس و دولت و متولیان فرهنگ می‌توانند در انجام این امر کمک کنند.         

    ضد انقلاب دنبال تولید اخبار دروغ از عدم رعایت حال زندانیان است

محمدمهدی حاج محمدی  رییس سازمان زندان‌ها گفت: ضد انقلاب به دنبال تولید اخبار دروغ، بزرگ نمایی و سیاه نمایی از عدم رعایت حال زندانیان در جمهوری اسلامی است و ما باید مراقب باشیم تا بهانه دست آنان ندهیم.                                          

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار حقوقی و قضایی در هفته ای که گذشت قوه قضاییه بهنام محجوبی دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

در این اخبار ادعاشده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک، با مصرف مشروبات تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری شده‌اند. 

همچنین در این گزارش اعلام شده که همسر این پزشک که فوق تخصص چشم بوده هر دو کلیه‌اش از کار افتاده و هم اکنون در کما به سر می‌برد.

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با تسنیم، با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات این دورهمی مرگبار، گفت: ظاهراً این اتفاق در یک میهمانی شخصی رخ داده و پزشکان حاضر در این راسم اکثراً از بخش خصوصی بودند.

وی با اشاره به اینکه تمام حاضران در این میهمانی پزشک نبوده‌اند، گفت: ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود. برخلاف آنچه که درباره تعداد مراجعه زیاد به بیمارستان پس از این میهمانی مطرح شده، اما ورودی زیادی به بیمارستان نداشته‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست که جزئیات بیشتر را از نظام پزشکی جویا شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز نیز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.

افشین محمدی دره شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افر‌اد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

دیگر خبرها

  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان