Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوی هوایی نیروی زمینی ارتش و با ماموریت دفاع هوایی از مرز‌های زمینی کشور، پشتیبانی آتش و رزم نیرو‌های زمینی، پشتیبانی لجستیکی از نیروی زمینی در نبرد، حمل تجهیزات و نیرو و مجروح، از مهم‌ترین و کارآمدترین یگان‌های نیروی مسلح در کشور است که در طول سال‌های دفاع مقدس در دفاع از کشور و نیز در سال‌های پس از آن در خدمت به مردم نقش ویژه خود را ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رزمندگان کشورمان هرگز آتش پرحجم خلبانان شجاع و شریف بالگرد‌های کبرای هوانیروز را در دوران دفاع مقدس فراموش نخواهند کرد. خلبانان غیور و عزتمند بالگرد‌های ترابری سنگین شنوک و ترابری تاکتیکی ۲۱۴ هم در تاریخ سراسر افتخار و ایستادگی و نبرد حماسه‌های ماندگار خلق کردند.

در سال‌های پس از جنگ تحمیلی در خدمت به مردم در زلزله‌های بم، کرمانشاه، منجیل، لرستان و سیل سیستان و خوزستان و در هر جا که نیاز به خدمت رسانی به مردم بوده و هست هوانیروز ارتش همیشه پای کار بوده است. در حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در قله دنا این خلبانان قهرمان هوانیروز بودند که دل در راه و جان بر کف به پرواز درآمدند.

هوانیروز از نظر فنی هم در آسمان خودکفایی درخشان عمل کرده، تجهیزات و پرنده‌های هوانیروز همه غربی بودند، تا زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تعمیرات و آمادسازی‌ها به عهده آمریکا بود و با انقلاب مردم و استقلال میهن و خروج مستشاران، گمان همگان بر این بود که خیلی زود پرنده‌ها زمین گیر می‌شوند و آسمان ایران صدای پرواز آن‌ها را نخواهد شنید. آمریکایی‌ها رفتند، اما قدم‌های مستحکم و با اراده عاشقانه هوانیروز آنچنان محکم بود که هر حرف باطلی را محو کرد. هوانیروز ایستاد، جنگید، پیشرفت کرد و امروز قوی‌تر از دیروز در خدمت به میهن اسلامی پرواز می‌کند.

پشتیبانی پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان از سایر پایگاه‌های هوانیروز در اقصی نقاط کشور

امیر سرتیپ ستاد خلبان سید قاسم خاموشی فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان گفت: پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان، ضمن حفظ و ارتقای توانمندی عملیاتی خود برای پشتیبانی هوایی از سایر پایگاه‌های هوانیروز در اقصی نقاط کشور، در حوزه امداد رسانی به مردم و خدمات رسانی به آنان نقش خاص خود را ایفا می‌کند.

او ادامه داد: هم اکنون در استان‌های فارس و مرکزی بالگرد‌های این پایگاه مستقر شده و در حال پرواز‌های امدادی در قالب اورژانس هوایی هستند، پرواز‌های امدادی خلبانان این پایگاه در سیل لرستان و خوزستان و زلزله کرمانشاه، در خاطر مردم باقی خواهد ماند.

انسجام بخشی و هویت آفرینی برای نیروی عظیم انسانی، اولین دستاورد هوانیروز

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان گفت: هوانیروز رود خروشانی از غیرت و غرور و شرف نیروی انسانی و دریای عظیمی از امکانات و تجهیزات است که هرگز نمی‌توان دستاورد‌ها و اقداماتش را در یک مصاحبه عنوان کرد و حق مطلب را گفت. صد‌ها کتاب درباره حماسه‌ها و اقدامات هوانیروز در این سال‌ها نوشته شده یا باید نوشته شود، اما بخشی از جریان کلی آنچه را که گذشته است می‌توان گفت.

امیر سرتیپ خاموشی ادامه داد: اولین دستاورد هوانیروز انسجام بخشی و هویت آفرینی برای نیروی عظیم انسانی این سازمان مهم در آغاز انقلاب اسلامی بود.

او ادامه داد: عمده نیروی هوانیروز در سال ۱۳۵۷ بسیار جوان و کمتر از ۲۵ سال داشتند، در حوزه نگهداری و تعمیر وسایل پرنده تا لحظه پیروزی انقلاب، متکی بر مستشاران فنی آمریکایی بودیم و در حوزه خلبانی نیز خلبانان ما بسیار جوان بودند.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان بیان کرد: همچنین دانشکده خلبانی ما به طور کامل زیر نظر استاد خلبان آمریکایی فعالیت می‌کرد. اولین دستاورد ما انسجام بخشی و هویت آفرینی برای این نیرو‌ها بود که بدانند می‌توانند و انصافا توانستند. به محض پیروزی انقلاب اسلامی خلبانان جوان ما در جای جای کشور با هدف حفظ انسجام کشور و جلوگیری از فرصت‌طلبی تجزیه طلبان حماسه‌ها آفریدند.

امیر سرتیپ خاموشی گفت: فنی هایمان پرنده هایمان را سرپا نگه داشتند و در سایه رشادت کارکنان فنی و سامانه فنی و تعمیر و نگهداری نوپای ما هیچ خلبانی برای حماسه آفرینی در آسمان کشور بی پرنده نماند.

او ادامه داد:   بعد هم که دفاع مقدس شروع شد هیچ عملیاتی در هیچ بخشی از جبهه و نبرد صورت نگرفت مگر آن که هوانیروز قبل از عملیات برای شناسایی و نیز تدارک نیرو و تجهیزات، حین عملیات برای اجرای آتش‌های سنگین و نیز جابجایی نیرو و تخلیه مجروح و در بعد از عملیات نقش‌آفرینی نکند.


راه اندازی دانشکده خلبانی، مهندسی پرواز و فنی هوانیروز در پایگاه چهارم هوانیروز


فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان ادامه داد: هرجا که گره وجود داشت هوانیروز برای باز کردن گره حاضر شد و خلبانانی که در رژیم گذشته آموزش دیده بودند برای دفاع از حریم نظام اسلامی و میهن و مردم نقش آفرینی‌ها کردند تا همراهی خود را با خواست و اراده ملت نشان دهند و خیلی زود این تجربه‌ها باعث شد دانشکده خلبانی و مهندسی پرواز و فنی هوانیروز راه بیفتد و استاد خلبان‌های ایرانی نه تنها پرواز بلکه حماسه و عشق ورزی را به دانشجویان شان بیاموزند.


امیر سرتیپ خاموشی گفت: هوانیروز بعد از دفاع مقدس در عرصه سازندگی کشور و خدمات به مردم پای کار آمد. درسد سازی و صنعت نفت و گاز پرواز‌های هوانیروز گره گشا بود، هرچند که در همه این سال‌ها تحریم‌ها فشار زیادی را بر هوانیروز وارد کرد اما اراده هوانیروز برای تحمل فشار این تحریم‌ها و شکستن فشار تحریم‌ها باعث قدرت بیشتر و توانمندی بیشتر هوانیروز ارتش شد.

جنگنده‌های بینا در شب، ثمره همت مهندسان ایرانی


سرهنگ مهندس نگهداری بالگرد مصطفی علی پور رئیس سامانه نگهداری و تعمیر بالگرد پایگاه چهارم هوانیروز ارتش گفت: اگر در عملیات سال‌های دفاع مقدس، خلبانان ما برای هلی برن شبانه نیروهایمان در صحنه نبرد، با سختی و خطر زیاد در تاریکی شب، حماسه می‌آفریدند، امروز چشم خلبانانمان با همت مهندسان ایرانی در شب هم می‌بیند.

او ادامه داد: اگر در دفاع مقدس خلبانان بالگرد جنگنده کبری، برای انهدام اهدافشان، ناگزیر بودند حداکثر ۴ کیلومتر از هدف فاصله داشته باشند، امروز این فاصله به همت و دانش و عمل مهندسان به بیش از دوبرابر رسیده و موشک‌های هوشمند ما، بلای جان متجاوز به حریم میهنمان خواهد شد.

رئیس سامانه نگهداری و تعمیر بالگرد پایگاه چهارم هوانیروز ارتش افزود: امروز هوش و نبوغ مهندسان بخش صنعت و نگهداری و تعمیر هوانیروز بکار گرفته شده تا مرکب آهنین خلبانان هوانیروز ارتش، راهوارتر، قوی‌تر و زهرآگین‌تر از همیشه، آماده و در صورت گستاخی هر بدخواهی، داستان حماسه‌های هوانیروز، پرشور‌تر از همیشه در تاریخ ماندگار شود.

سرهنگ علی پور گفت: بالگرد‌های آتش نشان و سوخت رسان عملیاتی، بخش کوچکی از نتایج تلاش مهندسان ما در مسیر ارتقای توانمندی بالگرد‌های ارتش، متناسب با نیاز‌های عملیاتی ماست و این اقدامات با سرعت ادامه دارد.

بهسازی و تجهیز بالگردها، با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان گفت: ابتدا قطعات را خودمان ساختیم، آزمایش و نصب کردیم و در ادامه پروازهایمان ادامه یافت و در مراحل بعدی بازآماد‌ها (اورهال ها) را هم خودمان بسیار عالی انجام دادیم.

امیر خاموشی افزود: به فکر بهسازی و تجهیز بالگردهایمان با سامانه‌های مورد نیاز عملیاتیمان افتادیم، ساختیم و عملیاتی کردیم و روز به روز قویتر شدیم که این قدرت بنا به تعبیر فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دکتر کیومرث حیدری تولید قدرت برای هوانیروز برای کشور و برای ارتش بود.

او ادامه داد: محور‌های تهدید را شناسایی و در طراحی عملیات هایمان نیاز‌های عملیاتی را پیدا می‌کردیم و خیلی زود با تمام توان بنا به نیاز عملیاتی خودمان را قوی می‌کردیم و ابزار مورد نیاز را می‌ساختیم و به کار می‌بردیم.


فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان تاکید کرد: آتش پرحجم و دقیق شبانه بالگرد‌های ترابری تاکتیکی ۲۱۴ در رزمایش اقتدار ۹۹، آتش عملیاتی موشک هوشمند برد بلند شفق و رونمایی و الحاق بالگرد‌های سوخت‌رسان و آتش نشان در دهه مبارک فجر نمایش بسیار کوچکی از قدرت هوانیروز است.

الحاق بالگرد‌های آتش نشان و سوخت رسان به ناوگان پایگاه چهارم هوانیروز

بیستم بهمن بالگرد‌های ترابری سنگین شینوک با عملیات اطفاء حریق رسماً به ناوگان پروازی پایگاه چهارم هوانیروز ارتش پیوست. همچنین ۱۶ فروند از بالگرد‌های باز آماده و تجهیز شده به سامانه‌های عملیاتی مورد نیاز ناوگان پروازی هوانیروز ملحق شد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در این آیین با برشمردن اقدامات و تلاش‌های هوانیروز در تولید قدرت برای نظام گفت: این حرکت شتابان باید ادامه یابد.

او ادامه داد: مواضع صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمایشات گهربارشان را در روز نیروی هوایی شنیدیم و بدیهی است با نصب العین قرار دادن فرمایشات حضرت آقا، راه عزت و استقلال و قدرت را با تمام وجود ادامه خواهیم داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز صراط مستقیم ما صراط، ولی فقیه است و در این مسیر برای نقش آفرینی به قصد پیروزی و تا شهادت عزتمندانه آماده‌ایم.

گزارش از سولماز محمدی

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هوانیروز ارتش پرواز های امدادی دفاع مقدس فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان نیروی زمینی ارتش نگهداری و تعمیر او ادامه امیر سرتیپ دفاع مقدس حماسه ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مهرگان گفت: این حادثه شامگاه گذشته در کیلومتر پنج قیدار به کرسف به ندای امداد گزارش شد.

وی افزود: در این حادثه نجاتگران اقدام به رهاسازی ۲ جوان فوت شده ۲۵ ساله کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همچنین به وقوع حادثه دیگر و برخورد ۲ دستگاه خودروی سمند در جاده زنجان _تهم - چورزق اشاره کرد و گفت: یک تیم عملیاتی از پایگاه کوهستان همراه با آمبولانس برای امدادرسانی به کیلومتر ۱۰ این مسیر ارتباطی اعزام شدند.

مهرگان ادامه داد: نجاتگران اقدام به رهاسازی مصدوم با ست نجات سبک کردند و عملیات در ساعت ۱۹:۳۰ پایان یافت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان گفت: گزارش این سانحه توسط اورژانس به ندای امداد اطلاع داده شد و یک تیم عملیاتی چهار نفره همراه با ست نجات برای امدادرسانی اعزام شدند.


مهرگان از هموطنان خواست تا در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی لورکوزن ادامه دارد؛ یکه‌تازی آلونسو و شاگردانش
  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • تصادف در زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • بازدید فرمانده هوانیروز ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد