Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قانون حمایت از معلولان در سال ۹۶ تصویب و ابلاغ شده است و کمیسیون اجتماعی نیز به جد پیگیر اجرایی شدن این قانون است، اظهار کرد: در زمان تصویب این قانون در مجلس نیز کمیسیون اجتماعی حمایت‌های لازم را در این زمینه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای ضمانت اجرای قانون نیازمند بودجه و منابع مالی هستیم ادامه داد: این امر مستلزم آن است که از هزینه‌های غیر ضروری که به برخی دستگاه‌ها داده می‌شود و هیچ ضرورتی هم ندارد، کاسته شود و به اقشار ضعیف جامعه از جمله افرادی که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند تعلق بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های درمانی و خدماتی برای معلولان جامعه افزایش پیدا کرده است باید در بودجه سال آینده نمایندگان مجلس نگاه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند.

لطفی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مبالغ قابل توجهی بودجه برای کمک به نهاد‌های حمایتی از جمله بهزیستی در نظر گرفته است که امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز این موضوعات به تصویب برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و دولت برای تأمین منابع مالی با مشکلاتی مواجه است افزود: نمایندگان مجلس نیز باید با درک شرایط کشور در زمان تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نگاه ویژه‌ای به بحث اقشار آسیب پذیر و محرومیت زدایی‌ داشته باشند.

بیشتر بخوانید

محدودیت بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان برای سال۱۴۰۰

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قانون حمایت از معلولان مددجویان بهزیستی حمایت از معلولان افراد دارای معلولیت کمیسیون اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد