Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@21:33:12 GMT

حمله مردان مسلح به غیرنظامیان در بورکینافاسو

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۰۸۰۱

حمله مردان مسلح به غیرنظامیان در بورکینافاسو

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، منابع محلی و امنیتی بورکینافاسو صبح روز پنج شنبه (به وقت محلی) اعلام کردند که تعدادی مرد مسلح ناشناس با بیرون آمدن از یک کمینگاه در جاده‌ای در شمال این کشور غیرنظامیان را هدف حمله قرار دادند که در این حمله، ۱۸ غیرنظامی کشته شدند.

سه منبع امنیتی بورکینافاسو که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که این حمله مسلحانه در جاده‌ای مابین شهرهای «مارکویه» و «توکابانگو» و در زمانی رخ داد که ساکنان این دو شهر در حال رفتن به یک بازار هفتگی در آن‌سوی مرز با نیجر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، این گونه حمله‌های وحشیانه در مثلث مرزی بورکینافاسو، مالی و نیجر به کرات اتفاق افتاده است. در واقع، گروه‌های اسلام‌گرای افراطی وابسته به القاعده و داعش از نارضایتی قومی موجود در این منطقه به سود خود بهره برداری کرده و ظرف سالهای اخیر دامنه نفوذ خود در این منطقه را گسترش داده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسلام قلعه قیام مردم تبریز گادوین منشا لیله الرغائب سی سخت زلزله بورکینافاسو افراد مسلح حمله غیر نظامیان اسلام قلعه قیام مردم تبریز گادوین منشا لیله الرغائب سی سخت زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر حال در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت