Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:21:48 GMT

جزئیاتی دربارۀ کرونای انگلیسی در کاشان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۰۸۱۵

جزئیاتی دربارۀ کرونای انگلیسی در کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اینکه هنوز هیچ مورد مرگ قطعی ناشی از کرونای انگلیسی در این منطقه ثبت نشده، گفت: یک مورد مبتلا به کرونای انگلیسی توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی شد که در واقع یک بیمار سرطانی با علائم حاد تنفسی بود،  نمونه او نیز به آزمایشگاه ارسال شده ولی هنوز جواب رسمی به ما اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علیرضا مروجی در سخنرانی خود که شامگاه گذشته (پنجشنه _۳۰ بهمن ماه) به صورت آنلاین در فضای مجازی پخش شد، اظهار کرد: پس از شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در شهرهای اهواز، قزوین و کرج، دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز برای کنترل شرایط به حالت آماده‌باش درآمد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ مورد مرگ قطعی ناشی از کرونای انگلیسی در این منطقه ثبت نشده است،  افزود: یک مورد مبتلا به کرونای انگلیسی توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی شد که در واقع یک بیمار سرطانی با علائم حاد تنفسی بود،  نمونه او نیز به آزمایشگاه ارسال شده ولی هنوز جواب رسمی به ما اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان،  ضمن تشکر از رسانه ها  که در یک سال گذشته با هدف ارتقای سطح فرهنگ‌ جامعه همراه کادر سلامت بوده اند، گفت: انتظار است اصحاب رسانه هر خبری را پس از کسب یقین به درستی و صحت آن منتشر کنند تا نگرانی جامعه تشدید نشود.

وی ادامه داد: مردم در مقابله با کرونا، رفتار مسئولان را ملاک عمل خود قرار ندهند بلکه بر اساس واقعیت جامعه و شیوع کرونا برای سلامت خود هم از ماسک استفاده کنند و هم فاصله گذاری اجتماعی را در کنار پروتکلهای بهداشتی رعایت کنند.

مروجی تصریح کرد: با اجرای موفقیت‌آمیز مرحله اول تزریق واکسن کرونا، مرحله دوم نیز به زودی با ۷۰۰ دوز در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خطاب به مردم گفت: واکسن فقط یکی از راه‌های پیشگیری است و استفاده از ماسک،  رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله  گذاری اجتماعی همچنان برای حفظ سلامت شهروندان ضروری است.

وی، با اشاره به اینکه مردم نیکوکار کاشان از صد سال پیش در خدمت به سلامت پیشگام بوده اند و بیمارستان های نقوی، اخوان، متینی و بنیاد لاجوردی که در روستاها به مردم خدمت می کند، تنها بخشی از آن است، خاطر نشان کرد: خیرین از شروع کرونا همراه کادر درمان بودند و حتی هیئت های مذهبی، هزینه های عزاداری محرم را وقف کردند، به طوری که با مشارکت خیرین دومین آزمایشگاه مجهز را در بیمارستان بهشتی به زودی راه اندازی می کنیم.

مروجی با بیان اینکه مشارکت خیرین شهرستان کاشان، در سطح کشور بی نظیر بوده، یادآور شد: برای ساماندهی مشارکت خیرین، اداره سازمان های مردم نهاد در دانشگاه علوم پزشکی کاشان راه‌اندازی شد و نتایج خوبی بر جای گذاشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان توضیح داد: بیان آمار مبتلایان و فوتی های کرونا هر روز بنا به اعلام وزارت بهداشت انجام می‌شود. ستاد ملی کرونا شنبه‌های هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و متناسب با شرایط روز تصمیم‌گیری می‌کند.

وی افزود: برای بازگشایی هتل ها در سطح ملی تصمیم گیری شده و بازگشایی استخرها نیز بر اساس وضعیت شیوع کرونا و با توجه به رنگ بندی تصمیم‌گیری خواهد شد.

مروجی گفت: هرچه حساسیت مردم و رعایت آنها بیشتر و شدیدتر باشد، امنیت و سلامت جامعه نیز بیشتر خواهد بود. نظارت دانشگاه علوم پزشکی نیز بر فعالیت ها و مراکز اضافه شده است اما شیوع ویروس  به قدری شدید بوده  که تلاش ها دیده نمی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کرونای انگلیسی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان کرونای انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد