Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - وزیر اسبق نفت کشور گفت: مکتب شهید سلیمانی باید در کشور جاری شود و عمل جای حرف زدن را بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رستم قاسمی شامگاه پنج‌شنبه در نشست سیاسی جمعیت پیروان ولایت اظهار داشت: دشمن برای اینکه انقلاب را در هر مرحله با مشکلاتی مواجه سازد، معمولاً حوادثی را رقم می‌زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودتا و جنگ تحمیلی 8 ساله که خسارت‌های زیادی را به کشور وارد کرد، همه برای آن بود که انقلاب اسلامی نتواند ادامه پیدا کند و به پایان خود برسد. در ادامه و تا به امروز این سنگ‌اندازی‌ها ادامه دارد. ترورها و جنگ اقتصادی امروز حاصل همان تفکر ضدانقلابی دشمن است.

وی افزود: دشمن هرگز موفق نشد با ضرب گلوله و تفنگ انقلاب را متوقف کند، بنابراین جنگ اقتصادی به راه انداخت چرا که در این جنگ همه مردم ایران درگیر می‌شوند. در همین راستا تحریم‌های بی‌رحمانه‌ای بر کشور تحمیل شد که گمان می‌رفت کشور را به طور کامل فلج کند اما همان روحیه سازندگی که پس از دفاع مقدس خرابی‌های جنگ را بازسازی کرد، باعث شد تأثیر تحریم‌ها بر کشور بی‌رنگ شود.

وزیر اسبق نفت کشور  ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی، سپاه نیروهای بسیار مجرب جهادی در اختیار داشت و بسیاری از کارهایی که در آن زمان انجامش باورکردنی نبود را به همت مؤمنان و جوانان ایرانی ممکن کرد. وقتی تحریم‌ها بر نفت ایران تحمیل شد همه منتظر فاجعه بودند اما با عنایت خدا و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب موفق شدیم با وجود تمام سختی‌ها از تحریم‌ها عبور کنیم.

وی با بیان اینکه وابستگی‌های زیادی را تا پیش از اعمال تحریم‌ها داشتیم، گفت: غیرقابل باور بود که بتوانیم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم اما این اتفاق در بسیاری از جهات رقم خورد و رئیس جمهور آمریکا نیز به این مورد اذعان کرد. برای اثبات اینکه همه دنیا بدانند ایران هم برای مردم خودش و هم سایر مناطق احترام قائل است و در پی حل مشکلات است.

قاسمی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در مذاکرات نرمش قهرمانانه خواهیم داشت هرچند ایشان به غربی‌ها اطمینان نداشتند. تنها پس از مدت کوتاهی از حصول توافق برجام دولت جدیدی در آمریکا به روی کار آمد و همه این توافق‌ها را نقش بر آب ساخت و همگان غیرقابل اطمینان بودن آمریکا را مشاهده کردند. این در حالی بود که وزرای آمریکا بیشترین وقت را برای توافق برجام گذاشتند، هم دولت و هم کنگره آمریکا آنرا تأیید کرد.

وی تصریح کرد: در همان دوره‌ای که برجام امضا شد هم تحریم‌ها ادامه داشت. در حال حاضر هم برخی از مسئولان کشور به دولت جدید آمریکا اعتماد دارند و گمان می‌کنند آمریکا به برجام برمی‌گردد. اما بسیاری از افراد نیز می‌دانند این اتفاق شدنی نیست. با وجود اینکه تحریم‌ها در اوضاع اقتصادی کشور بی‌تأثیر نیست. اما بخش قابل توجه مشکلات اقتصادی کشور مربوط به مسائل داخلی است. نگاه به بیرون و منتظر ماندن برای نتیجه نهایی برجام باعث شده در بسیاری از حوزه‌ها با مشکلات جدی مواجه شویم. کشور ما 80 میلیون نفر جمعیت دارد و اگر کشور رونق داشته باشد و بازار ایران راه بیفتد، چرخه اقتصادی کشور نیز به دنبال آن حتما به گردش خواهد افتاد.

وزیر اسبق نفت کشور اضافه کرد: نیاز سالانه ما به یک میلیون واحد مسکونی است. ساختن مسکن به دنبال خود گردش صنایع مختلف را به همراه دارد. در ده سال پیش سالی یک میلیون و پانصد هزار ازدواج ثبت می‌شد. اما امروز متأسفانه به جای آنکه ازدواج‌ها افزایش داشته باشد، کاهش داشته و حدوداً به نصف میزان سال 91 رسیده و به جای آن آمار طلاق بالا رفته است که این نشاندهنده افزایش مشکلات اقتصادی است. اگر نگاه به توانمندی‌های داخلی داشته باشیم حتماً مشکلات کشور حل خواهد شد. برای مثال استان اصفهان یکی از استان‌های صنعتی و معدنی کشور است و اگر از منابع این استان به خوبی بهره برده شود بسیاری از مشکلات در سطح کلان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایرانیان از هوش و استعداد بالایی برخوردار هستند، گفت: ما در کشور از هوش و استعداد و همچنین امکانات و سرمایه کافی برخوردار هستیم، اما چرا هنوز در مقابل برخی صنایع دنیا عقب هستیم؟ زیرا حرفمان با عملمان یکی نیست و باید بسیار بیشتر از امروز برای پیشرفت کشور اقدام کنیم.

قاسمی با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ صنعت گردشگری از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است گفت: ایران از لحاظ منابع گردشگری در رتبه هفتم قرار دارد، اما در بهره‌برداری از آن در رتبه 135 هستیم و به همین راحتی سرمایه را کشور هدر می‌دهیم. در همه حوزه‌ها دارای چنین ثروتی هستیم؛ حتی در حوزه کشاورزی هم با وجود آنکه در زمره کشورهای خشک و نیمه خشک هستیم، از ثروت خوبی برخوردار هستیم.

وزیر سابق نفت: باید با اقتدار و قدرت مذاکره کنیم نشست خبری رستم قاسمی در اصفهان به روایت تصویر قاسمی: نباید تمام اقتصاد کشور را به نفت وابسته کنیم

وی خاطرنشان کرد: حدود 450 میلیارد متر مکعب نزولات آسمانی سالانه در کشور باریده می‌شود اما متأسفانه از آن به درستی استفاده نمی‌شود و سومدیریت را در مصرف آب داریم. گواه این موضوع این است که هنوز بسیاری از محصولات اولیه از خارج وارد کشور می‌شود. چرا تخم‌مرغ و مرغ که خود از تولیدکنندگان آن هستیم قیمت سر به فلک کشیده‌ای دارد؟

وزیر اسبق نفت کشور اظهار داشت: برای آینده کشور باید شرایطی را به وجود آوریم تا از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود. کشور ما شاید بیشترین قانون و برنامه را داشته باشد اما چقدر از این برنامه‌ها عملی شده است؟ در حال تدوین برنامه هفتم هستیم اما برنامه پنجم هنوز عملی نشده است. از بسیاری از دانشمندان و نخبگان ایران که امروز می‌توانند مشکلات کشور را برطرف کنند استفاده نمی‌شود.در دوره‌ای بیش از 60 درصد از صنعت نفت ایران به خارج وابسته بود و پس از اعمال تحریم‌ها این شرکت‌ها به یکباره از ایران رفتند. همه تصور می‌کردند اقتصاد ایران فلچ خواهد شد اما با اعتماد به توانایی ایرانیان امروز نه تنها صنعت نفتمان با قدرت پابرجاست بلکه نیازی هم به شرکت‌های خارجی ندارد.

وی بیان کرد: متأسفانه زمانی بود که ما با وجود آنکه تولیدکننده بنزین بودیم اما آنرا وارد می‌کردیم. با اعمال تحریم‌ها به یکباره بنزین به ما ندادند و تصور می‌کردند اغتشاش رخ می‌دهد، اما با اعتماد به صنعتگران و توان داخلی نه تنها بی‌نظمی رقم خورد بلکه امروز در زمره کشورهای صادر کننده بنزین هم قرار گرفتیم. مقام معظم رهبری ده سال است که شعار هر سال را اقتصادی انتخاب می‌کنند. چرا که چالش اصلی کشور اقتصاد ایران است و اگر مشکلات اقتصادی حل شود، بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز حل خواهد شد.

قاسمی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که بر ایجاد قرارگاه اقتصادی تأکید داشتند، گفت: ساخت قرارگاه یعنی نباید گرفتار بروکراسی‌های اداری شویم و باید به صورت آنی با مشکلات اقتصادی مواجه شویم. این توانمندی که در کشور وجود دارد می‌توانیم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم و در صورت وقوع این اتفاق، رفتار دشمن هم با ما تغییر خواهد کرد. این را در صادر کردن سوخت به ونزوئلا دیدیم. آمریکا اعلام کرد که اجازه نمی‌دهیم کشتی‌های ایران وارد ونزوئلا شود اما فقط وجود پرچم جمهوری اسلامی ایران بر کشتی باعث شد آمریکا نتواند اقدامی بکند.

وی ادامه داد: در بخش دفاعی نیز جزو قدرتمندترین کشورهای دنیا هستیم چرا که اراده کردیم تا به این مرحله برسیم. امروز به پیچیده‌ترین تجهیزات نظامی هم دست پیدا کردیم. حال چطور ما می‌توانیم موشک‌ها و ماهواره‌های بسیار پیشرفته بسازیم اما نمی‌توانیم صنعت خودروی کشور را درست کنیم؟ باید نگاهمان به توانمندی‌های داخلی کشور در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی باشد و در همه این حوزه‌ها ایران می‌تواند در رتبه‌های بالا باشد.

وزیر اسبق نفت ایران افزود: انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم و رهبر معظم انقلاب خواهان حضور پرشور مردم در انتخابات هستند. دشمن به دنبال این است که مردم در انتخابات کم شرکت کنند. متدینین و انقلابیون توجه داشته باشند که حضور در پای صندوق‌های رأی و مشارکت در انتخابات یک امر ضروری برای کشور است گرچه مردم از شرایط کنونی ناراضی هستند. انتخابات 1400 یکی از حساس‌ترین انتخابات‌ها است و اگر افرادی روی کار بیایند و بدون توجه به انقلاب اسلامی عمل کنند، دیگر مردم زمانی به جمهوری اسلامی نمی‌دهند و کاملاً ناامید خواهند شد.

وی گفت: درست است ما برای جمهوری اسلامی انقلاب کردیم اما نه جمهوری اسلامی که وابسته به غرب است. ما برای انقلاب هزینه‌های بسیاری را پرداخت کردیم. به لطف خدا و رهبری داعیانه درخت انقلاب تنومند است و تنومندتر خواهد شد و به حول و قوه الهی به پیشرفت‌هایی دست پیدا خواهیم کرد و انشالله همه تلاش می‌کنیم تا افرادی در کشور حضور داشته باشند که مسیر انقلاب را هموار کنند.

انتهای پیام/174/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر اسبق نفت کشور مشکلات اقتصادی جمهوری اسلامی خواهد شد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • فیلم/ رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟