Web Analytics Made Easy - Statcounter

این مقام گفته دولت آمریکا غیر از اطلاع‌رسانی درباره این کاهش این محدودیت‌های تردد هیچ تماسی با مقام‌های ایران نداشته است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نوشته دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر پس گرفتن اقدام دولت «دونالد ترامپ» در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایران را هم کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شبکه خبری سی‌ان‌ان جزئیات بیشتری درباره دلیل اقدام آمریکا و جزئیات تصمیمات دولت بایدن فراهم کرده است. 

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به این شبکه گفته آمریکا به منظور تسهیل دیپلماسی و تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای این محدودیت‌های سفر را رفع می‌کند. 

این مقام آمریکایی گفت: «ایده‌ای که در اینجا وجود دارد این است که گام‌هایی در جهت حذف موانع غیرضروری بر سر راه دیپلماسی چندجانبه برداشته شده و محدودیت‌های مربوط به ترددهای داخلی اصلاح شوند. این محدودیت‌ها بسیار دست و پاگیر بوده‌اند. 

سی‌ان‌ان نوشته دولت بایدن مقررات مربوط به تردد را به رویه‌های سابق برمی‌گرداند که مطابق آن، دیپلمات‌های کشورهایی نظیر ایران و کره شمالی مجوزهای محدودی برای سفر در داخل نیویورک و اطراف آن خواهند داشت.

مقام مورد استناد سی‌ان‌ان در توضیح بیشتر گفت که تصمیم جدید دولت بایدن، صرفاْ محدودیت‌های تردد اضافی که دولت ترامپ وضع کرده بود را حذف کرده و آن را به سطح محدودیت‌های ترددی که قبل از ترامپ علیه نمایندگان ایران وجود داشت تقلیل می‌دهد.  

قبل از تشدید محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایرانی در دولت ترامپ، دولت‌های پیشین آمریکا رفت و آمد نمایندگان ایران را به حدود ۲۵ مایل از مرکز منهتن محدود کرده بودند. این محدودیت تردد همان چیزی است که دولت بایدن آن را حفظ خواهد کرد. 

دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تیرماه سال ۱۳۹۸ محدودیت‌هایی را علیه تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک اعمال کرده و از آنها خواست رفت‌وآمدهای خودشان را به مسیر سازمان ملل، دفتر نمایندگی ایران، محل اقامت سفیر و فرودگاه جان اف‌کندی محدود کنند.

23311

کد خبر 1487848

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا دیپلمات های ایران محدودیت های تردد دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

یک سازمان نظارتی در آمریکا یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، می‌شود. افزایش تولید از این حوضه تا حد زیادی به رشد زیاد تولید نفت آمریکا در سال گذشته میلادی کمک کرد، زمانی که میانگین تولید 12.9 میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیر اجرایی سابق شرکت پایونیر را متهم کرد که وی اقدام به تبانی با کشورهای عضو اوپک کرده است تا از طریق کاهش تولید، قیمت‌های نفت را افزایش دهند.

کاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که مانع خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر توسط شرکت اکسون موبیل نخواهد شد. این تصاحب بزرگترین تصاحب اکسون در 25 سال گذشته است.

این کمیسیون با 3 رای موافق در مخابل دو رای مخالف این توافق را پذیرفت.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که قرار دادن شفیلد در هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از این قراداد خرید، تماس‌های او با اوپک و احتمال هماهنگی در آن بازار را افزایش می دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، عضویت وی در هیئت مدیره اکسون ممنوع اعلام شده است.

این سازمان نظارتی گفت که وی "صدها پیامک با نمایندگان و مقامات اوپک مبادله کرده است که در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت گذاری و تولید بحث می کنند."

بر اساس این گزارش، در یکی از این تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را وادار به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»