Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد این بانک مفهوم دقیق‌تری از روبل دیجیتال را در اوایل تابستان به عموم مردم، شرکت‌کنندگان بازار و بانک‌ها ارائه می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، بانک مرکزی روسیه پس از مذاکره با بانک‌های مرکزی در مورد راه‌اندازی روبل دیجیتال اعلام کرد یک مفهوم دقیق تر از این ارز دیجیتال ملی را تا فصل تابستان ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه در گزارش ماه اکتبر خود اعلام کرد این بانک بازخوردهای مفصلی از جامعه بانکداری کشور دریافت کرده است. در این گزارش، روبل دیجیتال به عنوان شکل جدیدی از ارز ملی معرفی شده است. طبق گفته نابیولینا، بانک‌های روسیه یک مدل دو مرحله‌ای از روبل دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند که به این بانک‌ها اجازه می‌دهد کیف پول دیجیتال برای مشتریان خود در پلتفرم بانک مرکزی باز کنند.

 وی گفت:«ما مفهوم دقیق‌تری از ارز دیجیتال می‌سازیم و آن را با عموم مردم، شرکت‌کنندگان بازار و بانک‌ها در آغاز تابستان در میان می‌گذاریم». 

برنامه روسیه برای وارد کردن روبل دیجیتال در معاملات بین المللیراه اندازی آزمایشی روبل دیجیتال اواخر 2021

نابیولینا اضافه کرد قدم بعدی راه اندازی و آزمایش یک پلتفرم مخصوص است چون اتخاذ یک شکل جدید از این ارز نیازمند اصلاح قوانین است.

 بانک مرکزی روسیه در ابتدا در گزارش منتشر شده در اکتبر 2020 اعلام کرد در حال بررسی امکان ایجاد یک شکل دیجیتال از ارز ملی روسیه است. این روبل دیجیتال در کنار روبل نقدی و غیرنقدی وجود خواهد داشت و به کاربران خصوصی و شرکتی اجازه می‌دهد آزادانه روبل دیجیتال را به کیف پول‌های الکترونیکی خود منتقل کرده و در گوشی‌های موبایل خود از آن استفاده کنند.

 انتهای پیام/46

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک مرکزی روسیه روبل دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی

 

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

دیگر خبرها

  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد