Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، تراژدی تلخ مرگ پرندگان مهاجر امسال برای دومین سال تکرار شد و تکرار مجدد روزهای تلخ و غم‌انگیزی را در میانکاله رقم زده است.

۲۱ روز است که جمع‌آوری لاسه‌های پرندگان در میانکاله ادامه دارد تا از تلفات بیشتر جلوگیری شود و همین موضوع روزهای پرکاری را برای محیط‌بانان به دنبال داشته است که به‌دلیل شرایط نامساعد جوی محیط بانان به‌صورت پیاده مشغول جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعیه شماره ۱۹ درباره تلف شدن غیرعادی پرندگان مهاجر در میانکاله، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی در روز پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۹  نیز با اعزام اکیپ‌های از محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گلوگاه و اداره کل انجام که ۶۶۵ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو ، مرغابی و حواصیل تلف و از سطح ساحل جمع‌آوری و دفن بهداشتی شدند.

گفتنی است طی ۲۱ روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده، به عدد ۱۰ هزار و ۵۱۲ قطعه رسیده است.

قابل ذکر است به‌دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در منطقه، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه‌ها توسط چندین گروه به‌‌صورت پیاده از قلعه پایان تا نوکنده انجام شد.

انتهای پیام/86034/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست مازندران تلفات پرندگان در میانکاله پرندگان مهاجر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در جلسه مشترکی که با حضور سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و جمعی از هنرمندان افغانستانی در دفتر امور اتباع برگزار شد حیدری عنوان کرد:هنرمندان نیز همچون روحانیون، ورزشکاران، فرهیختگان، از اثر گذاران جامعه مهاجرین هستند و باید از ظرفیت های موجود در این قشر برای آموزش و توانمند سازی مهاجرین استفاده شود.

حیدری همچنین افزود: تلاش می کنیم تا با پیگیری مسائل هنرمندان به عنوان سفیران صلح و بازوهای توانمند جامعه مهاجر در حد توان و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران برای سهولت در انجام امور فرهنگی کنار آنها باشیم.

 حیدری گفت هنرمندان مهاجر به عنوان قشر آگاه و فرهیخته، مسئولیت سنگین تری را برای آگاه سازی جامعه مهاجر نسبت به قوانین جامعه میزبان دارند و از آنها درخواست نمود تا با آگاهی بخشی و اقدامات فرهنگی تاثیر گذار در همکاری با این اداره کل اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم