Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@22:41:52 GMT

توفیق: پوست اندازی تیم ملی بسکتبال زمان بر است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۱۷۰۷

توفیق: پوست اندازی تیم ملی بسکتبال زمان بر است

دبیر سابق فدراسیون بسکتبال معتقد است تعویق مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا به سود ایران بود و پوست اندازی در تیم ملی نیز کم کم در حال رخ دادن است.

به گزارش"ورزش سه"علی توفیق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره به تعویق افتادن بازی‌های پنجره سوم انتخابی بسکتبال کاپ آسیا توضیح داد: از نظر من به دلیل تعداد بیشتر غایبین تیم ملی بسکتبال در این دور از اردوها و نبود بازیکنانی چون یخچالی که در پنجره دوم ستاره تیم بودند، این تعطیلی می‌تواند کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: به هر حال بازیکنی چون یخچالی از عناصر اصلی تیم ملی ایران است که در بازی مقابل عربستان هم امتیاز آورترین بازیکن ایران شد. در این پنجره ما حدادی را نیز در اختیار نداشتیم و آرون گرامی‌پور هم بر خلاف پنجره دوم در کنار تیم نبود، هرچند که دور بودن او از شرایط آرمانی کاملا صحت دارد.

 

کارشناس بسکتبال ایران تاکید کرد: شاید آرون در پنجره دوم هم آماده نبود، اما به هر حال او از بازیکنان خوب ما است که در دفترچه آنالیز فیبا هم جزو ۱۰ نفر برتر قرار داشت. این موضوع نشان از توانایی بالایی او است که هرچقدر هم ناآماده باشد، می‌تواند به کمک تیم بیاید. در مجموع معتقدم به تعویق افتادن پنجره سوم می‌تواند این شانس را به ما بدهد که با بیشترین توان، با نفرات اصلی و قدرت هرچه بیشتر در مسابقات شرکت کنیم. می‌توانم بگویم که این لغو و به تعویق افتادن به سود تیم ملی ایران شد.

 

او افزود: از طرف دیگر هم ادامه داشتن مسابقات لیگ بازیکنان را از نظر آمادگی فیزیکی در شرایط خوبی قرار می‌دهد و بازیکنان از کوران مسابقات لیگ وارد میادین بین‌المللی می‌شوند. اگر آسیب دیدگی پیش نیاید بازیکنان می‌توانند برخلاف پنجره دوم با یک شرایط ایده‌آل وارد مسابقات شوند که این موضوع می‌تواند نیمه پر لیوان باشد. با این وجود از طرفی هم این اتفاق می‌تواند باعث آسیب دیدگی شود که اگر خدایی نکرده مصدومیت پیش بیاید کار را سخت می‌کند. در مجموع جنبه مثبت لغو مسابقات با توجه به عدم حضور بازیکنان اصلی در ترکیب و درگیر شدن برخی بازیکنان با کرونا، بیشتر بود و به سود ایران شد.

 

کارشناس بسکتبال ایران در رابطه با نبود جایگزین برای بازیکنی چون حدادی نیز گفت: در مورد حدادی باید بدانیم که او به واسطه شرایط فیزیکی  خاص، توانایی فنی و ضریب هوشی بالا یک بازیکن و مهره فوق‌العاده و نخبه است. ولی در صورت کلی ما پوست اندازی را برای تیم ملی ایران شاهد بوده‌ایم که کم کم رخ داد. در یک دوره‌ای که به سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ برمی‌گردد، بازیکنانی مثل مشایخی، یخچالی، مظفری و رضایی‌فر از تیم جوانان به تیم بزرگسالان وارد شده و جایگزین ستاره‌های سابق ما شدند. نمی‌توان به یکباره ۱۲ نفر تیم را کنار گذاشته و نفرات جدیدی را جایگزین کرد، این پروسه باید کم کم پیش برود.

 

او افزود: پوست اندازی به تدریج در حال رخ دادن است و حالا شاید در این میان قابلیت‌های بالای یکسری بازیکنان مثل صمد، حدادی و کامرانی باعث شده تا آن‌ها شاخص باشند. به هر حال این نفرات بدن‌های خود را حفظ‌ و قابلیت بالای تکنیکی داشته‌اند که همچنان در سطح بالایی بازی می‌کنند. ضمن اینکه ممکن است بخشی از این اتفاق هم به دلیل عدم ریسک پذیری مربی‌ها باشد.

 

توفیق در مورد ضعف بسکتبال ایران در پست پنج نیز گفت: اگر ورژن دوم حدادی را بخواهید، باید دید که آیا بازیکنی با دو متر و ۱۸ سانت قد داشت‌اید یا خیر؟ نمی‌شود ترابی که ۲۱۲ سانت قد دارد به یکباره ۲۱۷ یا ۲۱۸ سانت بشود. نمی‌خواهم از فدراسیون دفاع کنم، اما اگر یک بازیکن با سایز حدادی بود و با او کار نشد، می‌توان آن را کم‌ کاری دانست. اگر بازیکنی با سایز حدادی داشتیم و کوتاهی می‌شد حق با منتقدین بود، ضمن اینکه همیشه یکی دو بازیکن شاخص و باتجربه باید برای حفظ شاکله اصلی تیم و انتقال تجربیات به جوانان، در ترکیب حضور داشته باشند.

 

توفیق همچنین درمورد کادرفنی فعلی تیم ملی ایران نیز گفت: به هر حال کادرفنی  فعلی از بهترین‌های ایران هستند. جزو قهرمان‌های ملی و تحصیل کرده به شمار می‌روند که در باشگاه‌های خود نیز نتایج قابل قبولی را کسب کرده‌اند. با توجه به فعالیت در باشگاه‌های خوب تجربه عملی قابل قبولی نیز دارند. در بحث مدیریت و هدایت تیم ملی، به نظرم از تجربه کافی برخوردار هستند.

 

او درباره لیگ امسال نیز گفت: از منظر کمی می‌توان گفت که فدراسیون عملکرد خوبی داشت. به هر حال همه جا تعطیل بود و شاید متصور نبودیم که لیگ‌های پایین‌تر را بخاطر محدودیت‌هایی که دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در نظر می‌گرفت شروع کنیم. فدراسیون از نظر کمی حضور حداکثری تیم‌ها را مد نظر قرار داد و به جای ۸ - ۱۰ تیم تعداد تیم‌ها را به ۱۶ باشگاه افزایش داد تا نیروی بیشتری درگیر بسکتبال شوند که تصمیم خوبی هم بود. می‌شود در این زمینه نمره قبولی داد اما از نظر کیفیت اینطور نیست. 

 

وی افزود: با توجه به نحوه توزیع بازیکنان خوب در میان تیم‌های مختلف، فاصله زیادی میان تیم‌ها هست که مسابقات را از آن حالت تماشاگر پسند یا اسپانسر پسند دور کرده است. تقابل نزدیک و رقابتی تیم‌ها می‌تواند جذب هوادار و اسپانسر بیشتری داشته باشد که الان در لیگ بسکتبال اینطور نیست، چون تیم‌ها سطح خیلی متفاوتی با یکدیگر دارند. باید بررسی و کارشناسی شود که وقتی تعداد تیم‌ها بالا رفت، با یکسری سیاست‌ها بشود تعادل را در میان تیم‌ها ایجاد کنیم.

بسکتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بسکتبال تیم ملی ایران پوست اندازی پنجره دوم نیز گفت تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان اظهار کرد: من به هیچ عنوان بردها را به نام خودم مصادره نکردم و از حرف‌هایم سوء برداشت شد.

مصطفی هاشمی، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین شرایط تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای حضور در دومین بازی فینال سوپر لیگ غرب آسیا، اظهار کرد: متاسفانه از صحبت‌های من سوء برداشت شد. من همیشه گفته‌ام که برد و باخت برای همه است و هیچ‌کس نمی‌تواند برد را به نام خودش مصادره کند و باخت را گردن دیگری بیندازد. همه عوامل یک تیم یا یک گروه در نتیجه‌ای که به دست می‌آید تاثیرگذارند و ما اگر قهرمان هم بشویم همه عوامل تیم و باشگاه در آن سهیم هستند.

او گفت: من در مصاحبه قبلی‌ام گفتم که اگر در یک بازی می‌بازیم، کل تیم و باشگاه ایراد دارد اما آنجایی که تیم موفق بود و همه تعریف می‌کردند هم نباید نقش باشگاه، عوامل برگزاری لیگ و خصوصا شهرداری گرگان را نادیده گرفت. شهردار محترم گرگان شخصا پیگیر شرایط تیم هستند و در جذب این بازیکن آمریکایی جدید هم تاثیرگذار بوده‌اند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان اظهار کرد: ما تا الان یک فصل خوب را پشت سر گذاشته‌ایم و در این بردها همه نقش داشتند، خصوصا شهردار که به این تیم علاقه‌مند است. در بازی قبل از فینال هم اگر بد بودیم، همه بد بودیم و من حرفی خارج از معیارهای درست نزدم. اگر همکاری باشگاه و شهرداری نبود نتایج فعلی هم کسب نمی‌شد. درباره فدراسیون هم منظور من خود فدراسیون نیست و تنها یک شخص خاص در سازمان لیگ بود که برنامه‌ریزی او ایراد داشت و چالش ایجاد کرد. 

بیشتر بخوانید: 
                           مصطفی هاشمی: همه در باخت شهرداری گرگان مقصرند

هاشمی درباره واکنش‌های فدراسیون نسبت به صحبت‌های او در چند روز گذشته نیز تصریح کرد: من اگر نقدی نسبت به فدراسیون داشته باشم مستقیما می‌گویم و از کسی ترسی ندارم. اگر مشکلی باشد صادقانه می‌گویم. امیدوارم همه دست به دست هم دهند تا نماینده ایران موفق شود. همه موظفند حمایت کنند. هواداران که عاشق هستند و می‌آیند اما من امیدوارم تهرانی‌ها هم در سالن آزادی برای حمایت از تیم حاضر شوند تا تیم ایران در آسیا موفق شود. 

او تاکید کرد: من به قدری شهامت دارم که اگر مشکلی باشد مستقیم مطرح کنم. حرف اصلی من این است که ایران در آسیا باید حمایت شود. ما اگر نتیجه خوبی گرفتیم نقش باشگاه و شخص خود شهردار اصلا قابل انکار نیست و من منظورم این است که اگر باختیم ایراد از همه ما بود. باشگاه در تلاش است تا مشکلات را برطرف کند و ما یک مقدار مشکلمان با فردی بود که برای لیگ برنامه‌ریزی می‌کرد. خوشبختانه با تلاش‌های باشگاه، بازیکن خارجی دوم ما هم جذب شده و امیدواریم در ادامه نتایج خوبی حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت وسایل لوکس از پوست هزاران تمساح در کارخانه‌ (فیلم)
  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید
  • پوست موز زیر پای بی‌بی‌سی
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • نظر وین رونی در مورد زمان اعلام خروج کلوپ از لیورپول و تاثیرش روی عملکرد بازیکنان / زیرنویس فارسی
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم