Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:15:59 GMT

نخستین آزمایشگاه پی سی آر ایران راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۱۹۳۱

نخستین آزمایشگاه پی سی آر ایران راه اندازی شد

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، این آزمایشگاه به عنوان لابراتوار مرجع با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار تست در روز راه‌اندازی و آزمایشگاه PCR مجهز به نخستین سیستم تمام اتوماتیک تست‌های مولکولی در ایران است. تجهیزات این آزمایشگاه دارای تائیدیه‌های CE و FDA بوده که به عنوان بالاترین تائیدیه‌های جهان در این حوزه شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجهزترین آزمایشگاه تخصصی مولکولی ایران در فاز نخست با سرمایه‌گذاری نزدیک به دو میلیون دلار توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

مسعود مردانی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاح این آزمایشگاه گفت: تشخیص به هنگام بیماری‌های عفونی به‌ویژه در  همه‌گیری کرونا بسیار ضروری است و راه‌اندازی این آزمایشگاه نه تنها در حوزه کرونا بلکه در تشخیص به موقع سایر بیماری‌ها نیز می‌تواند کمک شایانی به بخش سلامت کشور و بیماران کند. امیدوارم با ورود این آزمایشگاه و پایین آمدن هزینه تست های PCR همه مردم کشور بتوانند به تشخیص کرونا دسترسی داشته باشند.

وی افزود: نیاز مبرم کشور به آزمایشگاه‌های تخصصی و بزرگتر تست‌های مولکولی و تاسیس مگالب‌ها برای برآورده شدن نیاز به آزمایشگاه‌های مرجع و مدرن از جمله دلایل راه‌اندازی این آزمایشگاه است. آزمایشگاه یادشده مجهز به تکنولوژی شرکت Roche سوئیس بوده و در ایران و  منطقه کم‌نظیر است.

حامد حیدریان، مدیر ارشد توسعه محصول شرکت رش‌پارس نیز در افتتاح این آزمایشگاه گفت: تفاوت این آزمایشگاه با سایر آزمایشگاه‌های کشور در سرعت و دقت بالای آماده‌سازی نتایج تست‌ها است. در فاز اول، این آزمایشگاه با ظرفیت هفت هزار تست در روز فعالیت خود را آغاز کرده است.» وی همچنین افزود که در فازهای بعدی این آزمایشگاه خدمات خود را در زمینه تست‌های غربالگری خون، پلاسما و سرطان‌های مختلف نیز ارائه خواهد داد و قابلیت اضافه کردن تست‌های جدید با توجه به نیاز کشور را دارد.

شرکت Roche همواره در ارائه راهکارهای روز دنیا در زمینه تشخیص آزمایشگاهی پیشگام بوده و به دلیل نیاز ایران به راهکارهای نوین تشخیصی در راه‌اندازی این آزمایشگاه با شرکت‌های ایرانی همکاری کرده است.

الهام اسکندریان، مدیر بازرگانی این مجموعه نیز در این مراسم گفت: نزدیک به یکسال است که تمام دست‌اندرکاران بخش بهداشت و درمان تلاش می‌کنند تا ظرفیت بخش آزمایشگاهی در بخش PCR افزایش یابد. در همین راستا این آزمایشگاه راه‌اندازی شده است و قادر به پاسخگویی به نیاز آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی، بیمارستان‌ها، مراکز پژوهشی و دانشگاهی و بانک‌های خون و پلاسما است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در تلاش است تا سایر تکنولوژی‌های شرکت Roche در زمینه‌های هورمون، بیوشیمی، تست‌های انعقادی و سایر نیازهای تشخیصی را جهت ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی به کار گیرد.

برچسب‌ها آزمایشگاه مرجع سلامت سلامت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمایشگاه مرجع سلامت سلامت بهداشت و سلامت آزمایشگاه مرجع سلامت سلامت بهداشت و سلامت اخبار کنکور راه اندازی تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی صبح سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح شبکه آزمایشگاهی مجتمع آموزشی سما با بیان اینکه بنا داریم به صورت حرفه ای آزمایشگاه داری کنیم، بیان کرد: در هر استان یک مجموعه آزمایشگاهی تحقیقاتی و خدماتی پژوهشی در حال راه اندازی است.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم که این اتفاق در استان البرز رقم خورد و مجموعه آزمایشگاهی افتتاح شد که امید است منافع آن به مردم و منطقه برسد، عنوان کرد: آزمایشگاه های استانداردی که بتوانند خدمات استاندارد ارائه دهند، سرمایه دانشگاه را به صورت فعال و در خدمت صنعت و مردم در می آورند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به قرارگیری فرودگاه بین المللی پیام در البرز این استان می تواند یکسری آزمایشگاه های صادرات را نیز پشتیبانی کند. آزمایشگاه های این حوزه باید استانداردهای اروپایی و مورد نیاز برای صادرات را نیز اخذ کنند که مقدمه آن تشکیل این مرکز آزمایشگاهی بود.

طهرانچی مجموعه آزمایشگاهی که امروز افتتاح شد در حوزه های غذا، بیوتکنولوژی، امور متناسب با کشاورزی و وزارت بهداشت و نیز علوم پزشکی فعالیت می کند، مطرح کرد: با توجه به اینکه نوآوری لزوماً نو بودن نیست بلکه اتصال دادن مجموعه ها به یکدیگر برای ارائه خدمات است، شیرازه و شاکله این مجموعه برای من جذاب بود.

کد خبر 6092923

دیگر خبرها

  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود