Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، پلیس استان چامولی هند از افزایش شمار قربانیان حادثه سقوط یخچال‌های طبیعی که در تاریخ هفتم فوریه سال جاری میلادی به وقوع پیوسته بود، به ۶۲ نفر خبر داد. این در حالی است که ۱۴۲ نفر نیز در شمار گمشدگان به سر می‌برند.

در بیانیه‌ای که از سوی پلیس هند منتشر شده، آمده است: نیرو‌های نجات توانستند ۶۲ جسد و ۲۸ قطعه را پیدا کنند که هویت ۳۴ تن از آن‌ها مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو‌های امداد و نجات همچنان در حال جستجوی کارگران ایستگاه برق- آبی هستند که در زمان حادثه، حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر داخل تونل فنی آن بودند. علاوه بر این، ۱۲ نفر از گروه اضطراری، همچنان به عملیات جستجوی اجساد قربانیان در کنار رودخانه ادامه می‌دهند. در این عملیات، ارتش و پلیس تبت نیز شرکت دارند.

پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند در اثر سقوط بخشی از یخچال طبیعی هیمالیا در رودخانه‌ای در هند، دست کم ۱۴ نفر کشته و ۱۵۰ نفر مفقود شده‌اند؛ همچنانکه این رسانه‌ها اعلام کرده بودند این حادثه باعث جاری شدن سیلی عظیم در شمال هند شده است.

رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند سقوط یخچال در رودخانه در ایالت اوتاراکند، حجم آب را به اندازه‌ای افزایش داده که باعث بازشدن ورودی یک سد شده و سیلابی عظیم شده است. همچنین رسانه‌ها اعلام کرده بودند اکثر مفقودشدگان کارگرانی هستند که در ساخت یک نیروگاه آبی مشارکت داشتند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند پس از این حادثه در توییتی نوشته بود که از نزدیک وضعیت را دنبال می‌کند. او همچنین گفته بود پیوسته با مسئولان کشور در ارتباط است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یخچال های طبیعی اوتاراکند نیروگاه آبی اعلام کرده بودند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی: دره نیزار همانطور که از نامش پیداست، نیزار به معنای واقعی بوده که در برابر سیلاب های گاه و بی گاه شمال غرب تهران نقش سدی را ایفا کرده که البته مقاومت آن‌چنانی و به معنای امروزی نداشته است.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

محمدصادق لطفعلی‌خان درباره حدود این دره تاریخی می گوید: «دره نیزار از پایین‌دست امامزاده عینعلی‌زینعلی (ع) شروع می شد و تا نهر طرشت ادامه داشت. این دره تا ۵۰ سال قبل دست‌نخورده باقی مانده بود تا اینکه در طرح گسترش پایتخت از بین رفت و بوستان نهج‌البلاغه را روی بقایای آن ساختند. دره نیزار برای اهالی طرشت اهمیت فراوانی داشت، چون مسیر عبور آبی بود که چرخ های آسیاب کهک را به حرکت درمی‌آورد و در ادامه باغ های روستای طرشت را آبیاری می کرد.»

اواسط دهه ۳۰ که نیروهای بیگانه در خیابان ها و حتی در آسمان تهران جولان می دادند خبر سقوط هواپیمای آمریکایی در دره نیزار پایتخت‌نشین ها را غافلگیر کرد. لطفعلی‌خانی درباره این حادثه تاریخی می گوید: «در دهه ۳۰ که تقریبا شروع حکومت پهلوی دوم بود، آمریکایی‌ها در پوشش کارمندان «اداره اصل چهار» در تهران فعالیت می کردند. در همان روزها هواپیمای حامل کارکنان اداره اصل چهار که مدام از آسمان محدوده طرشت عبور می کردند در دره نیزار سقوط کرد و صدای انفجار آن اهالی را به این مکان کشاند. چند روز بعد معلوم شد که دو آمریکایی در این حادثه کشته شده‌اند و جسد آنها در آتش سوخته است. بعد از این ماجرا دره نیزار هم به عنوان مکانی که هواپیمای آمریکایی در آن سقوط کرده به شهرت رسید.»

جوان های طرشتی روی سنگ یادبود قربانیان آمریکایی نشسته اند.

اواخر دهه ۳۰ و مدتی بعد از سقوط هواپیمای آمریکایی، بنای یادبود آنها در دره نیزار نصب می شود، اما سنگ‌نوشته ای که نام سرنشینان هواپیمای آمریکایی و تاریخ دقیق حادثه روی آن حک شده بود در طرح ساخت بوستان نهج‌البلاغه از بین رفت و دیگر هیچ رد و نشانه‌ای از هویت کشته‌شده‌های تاریخی‌ترین حادثه دره نیزار به جا نماند.

کد خبر 846571 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید