Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرد آتش افروز تهرانی در یک قدمی چوبه دار بود اما اتفاق عجیبی رخ داد و زندگی اش قبل از اعدام تغییر کرد.رسیدگی به این پرونده از 10 بهمن سال 92 و با گزارش آتش‌سوزی در کارگاه مبل‌سازی در حوالی میدان امام حسین(ع) آغاز شد. با حضور آتش‌نشانان در محل، آنها به اطفای حریق پرداختند و موفق شدند سه نفر از کارگران کارگاه را از میان شعله‌های آتش بیرون بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا، یکی از کارگرها که بشدت دچار سوختگی شده بود به بیمارستان منتقل شد اما لحظاتی بعد تسلیم مرگ شد.به‌دنبال مرگ پسر 20 ساله در این آتش‌سوزی مرگبار، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد. در بررسی‌های اولیه کارشناسان آتش‌سوزی اعلام کردند: آتش‌سوزی عمدی بوده و ماده‌ای اشتعالزا باعث این حریق شده است.برادر پسری که در این آتش‌سوزی جان خود را از دست داده بود در تحقیقات گفت: چند سالی است با برادرم در این کارگاه مشغول کار هستیم. ساعت ۵ صبح بوی سوختگی به مشامم رسید وقتی بیدار شدم، کارگاه را در میان شعله‌های آتش دیدم. شروع به سر و صدا کردم و از برادرم و کارگران دیگر خواستم که آنجا را ترک کنند، اما برادرم در میان شعله‌های آتش گرفتار شد.

مرد اعدامی در زندان تهران اعدام نشد

در تحقیقات از صاحب کارگاه، او گفت: تصور می‌کنم عامل این آتش‌سوزی یکی از کارگرانم باشد که چند روز قبل او را اخراج کردم. او کینه مرا به دل گرفته بود و با این کار فکر می‌کرد که می‌تواند از من انتقام بگیرد.با این ادعا، مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف کارگاه پرداختند و مشخص شد کارگر اخراجی نصف شب از طریق دیوار وارد کارگاه شده و بعد‌از به آتش کشاندن آنجا، متواری شده بود.

تحقیقات برای دستگیری حمید که آن زمان 42 سال داشت آغاز شد و پس‌از چندین ماه جست و جوی تیم جنایی متهم بازداشت شد. متهم در تحقیقات اولیه به جنایت ناخواسته اعتراف کرد و گفت: از شهرستان برای کار به تهران آمدم و در کارگاه مبل‌سازی مشغول به ‌کار شدم، چون در تهران کسی را نداشتم، در کارگاه می‌خوابیدم اما کارگران و صاحبکارم مدام مرا اذیت می‌کردند. درنهایت هم صاحبکارم در حالی که می‌دانست من جایی برای زندگی ندارم مرا از کارگاه اخراج کرد. من هم تصمیم به انتقام گرفتم.

متهم گفت: شب حادثه از دیوار بالا رفتم و وارد کارگاه شدم. در اتاق، کارگرها خوابیده بودند. به‌طرف دیگر کارگاه رفتم تا نقشه انتقامم را اجرا کنم. چوب دستی که به سر آن دستمالی آغشته به بنزین و تینر بسته بودم را روی بخاری انداختم و با شعله ور شدن کارگاه، فرار کردم. روز بعد متوجه شدم یکی از کارگران در آتشی که من به پا کرده بودم کشته شده در حالی که قصد من تنها انتقام گیری از صاحبکارم بود.با اعتراف این کارگر به آتش‌سوزی، به درخواست اولیای دم مقتول، پرونده او برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. قضات شعبه سوم دادگاه کیفری استان تهران حکم بر قصاص متهم داده و با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور پرونده برای صدور حکم به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

در حالی که اولیای دم خواهان قصاص بودند، با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران خانواده مقتول روز گذشته در دادسرا حاضر شده و از خون قاتل فرزندشان گذشت کردند.

آنها بدون هیچ قید و شرطی و فقط برای رضای خدا و آرامش روح فرزندشان از گناه وی گذشتند و اظهار داشتند چون در این مدت متهم در زندان توبه کرده و رفتار مناسبی داشته از قصاص او گذشت کردند. بدین ترتیب مرد آتش افروز با رضایت اولیای دم بزودی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه می‌رود تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اعدام آتش سوزی قصاص اخبار حوادث آتش سوزی قصاص مرگبار مرد اعدامی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا بازیگر سینما و تلویزیون ایران زلزله کرونا مجلس قتل قیمت فیلم بورس کرونای انگلیسی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران

تین نیوز

اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای که با نام اختصاری TIR شناخته می شود و مقر آن هم اینک در ژنو سوئیس است ، نقش قابل ملاحظه ای در تسریع و تسهیل ترانزیت و حمل و نقل جاده ای بر عهده دارد و ایران هم اکنون به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود در منطقه ، یکی از نخستین امضاکنندگان این پیمان بین المللی و پیشتاز استفاده و گسترش این امکان در میان کشورهای منطقه شناخته می شود .

به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل ، کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر با حضور مربیان اعزامی کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل متحد در تهران برگزار و جزئیات این سامانه تیر تشریح شد .

در این کارگاه تخصصی که با حضور همزمان کارشناسان فناوری اطلاعات و کارشناسان فنی و امور گمرکی گمرکات کشور برگزار شده است ، سامانه تیر الکترونیک توسط مربیان اعزامی از کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل متحد UNECE تشریح شد .

بنابراین گزارش در این کارگاه آموزشی فاطمه اعتماد مقدم مدیر کل دفتر آموزش ، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ، با اشاره به توانایی های ترانزیتی ایران ، اظهار امیدواری کرد برگزاری این کارگاه در مسیر دستیابی به اهداف بین المللی ترانزیتی گمرک ایران حداکثر اثرگذاری را ایفا کند .

در این کارگاه رضا راستی مدیر کل دفتر ترانزیت گمرک نیز کارنه تیر را زبان مشترک گمرکات در دنیا معرفی کرد که سبب تسهیل تجارت است . گمرک ایران نخستین کشور در منطقه و پیشگام بهره برداری از سامانه تیر الکترونیک بوده است که با کشور ترکیه استفاده از این سامانه را کلید زده است .

وی افزود : گمرک ایران بیشترین سهم استفاده از تیر داشته است و اکنون مترصد بهره برداری گسترده از تیر الکترونیک می باشد .

این گزارش می افزاید : اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای که با نام اختصاری TIR شناخته می شود و مقر آن هم اینک در ژنو سوئیس است ، نقش قابل ملاحظه ای در تسریع و تسهیل ترانزیت و حمل و نقل جاده ای بر عهده دارد و ایران هم اکنون به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود در منطقه ، یکی از نخستین امضاکنندگان این پیمان بین المللی و پیشتاز استفاده و گسترش این امکان در میان کشورهای منطقه شناخته می شود .

این گزارش می افزاید : سیستم e_TIR (تیر الکترونیک) بر مبنای دریافت اطلاعات پیاده سازی شده و این امکان را در اختیار کشورهای عضو قرار می دهد تا از طریق تبادل اطلاعات مربوط به کالاهای تجاری و ترانزیتی فرایند امور گمرکی و نظارتی خود را تسهیل و تسریع کنند .

شایان ذکر است ، این دوره فنی و تخصصی از امروز در مرکز آموزشی و فرهنگی گمرک ایران در تهران آغاز و به مدت ۳ روز ادامه دارد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران