Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سعید مازندرانی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان، ابراهیم کریمی معاون اقتصادی استاندار گلستان و فرماندار گمیشان از طرح های شیلات (مجتمع میگو و پرورش ماهیان خاویاری و...) بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ، عیسی منصوری در این بازدید گفت: حمایت از مزیت های استان زمینه اشتغال پایدار را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم با پشتیبانی دستگاه های اجرایی مرتبط بتوانیم مشکلات تولیدکنندگان و بنگاه های اقتصادی را کاهش دهیم.
در ادامه سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان اظهار کرد: مجتمع میگو گمیشان به مساحت 4 هزار هکتار شامل 141 مزرعه 20 هکتاری است که برای 1500 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: در سال 97 حدود دو هزار و 585 تن میگو در این مجموعه تولید شد که پیش بینی می شود این مقدار تا سال آینده به 3 هزار تن برسد.
قدس علوی ضمن بیان این که 75 درصد از تولیدات این مجموعه صادر می شود، گفت: مجموعه میگو گمیشان در سال 97 حدود 12.5 میلیون دلار ارزآوری داشته است.
وی افزود: فاز اول این مجموعه تا سال 1400 به بهره برداری می رسد که برای 7 هزار نفر موقعیت شغلی ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: در فاز یک این مجموعه تمامی سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار انجام شده است و فاز دو مجتمع میگو گلستان برای راه اندازی به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیش بینی شده است تولید در این فاز به 20 هزار تن افزایش پیدا کند.
وی با تاکید بر تامین حلقه های تولید قبل و بعد از تولید میگو در داخل استان بیان کرد: برای فاز 2 این مجموعه 15 مرکز تکثیر بچه میگو نیاز است .
قدس علوی همچنین به بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری دنیا در شهرستان گمیشان که در این مجموعه است، اشاره و اظهارکرد: این مرکز با حدود 220 مزرعه برای تولید گوشت و خاویار در آن ایجاد خواهد شد که 4 مزرعه آن تا کنون واگذار شده و تا هفته آینده به بهره برداری می رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است