Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@20:22:58 GMT

آمریکا بیش از صد مقام بلاروس را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۲۲۸۹

آمریکا بیش از صد مقام بلاروس را تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه بیش از صد مقام دولت بلاروس را مورد تحریم قرار داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری با تکرار ادعاهای دولت قبلی آمریکا علیه دولت بلاروس گفت، این وزارتخانه برای ۱۰۹ مقام بلاروسی، محدودیت صدور روادید اعمال کرد

بلینکن مدعی شد، این افراد به خاطر «نقشی که در انتخابات متقلبانه ۹ آگوست سال گذشته [میلادی] و سرکوب خشونت‌بار در بلاروس داشتند» مورد تحریم قرار گرفته‌اندو «مردم بلاروس مستحق انتخابات آزاد و عادلانه هستند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا نیز در روزهای پایانی دولت «دونالد ترامپ» اعلام کرده بود برای ۳۹ مقام بلاروسی محدودیت صدور روادید ورود به ایالات متحده را وضع کرده است. وی به تحریم مقامات و نهادهای بلاروسی با ادعای تقلب در انتخابات ۹ آگوست ( یکشنبه ۱۹ مرداد) و سرکوب مردم این کشور اشاره کرد.

بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۹ آگوست (۱۹ مرداد) بلاروس و اعلام پیروزی لوکاشنکو، مخالفان رئیس‌جمهور این کشور ضمن نپذیرفتن نتیجه انتخابات، در مینسک پایتخت و برخی شهرهای این کشور دست به تظاهرات زده‌اند.

این در حالی است که کمیسیون مرکزی انتخابات ریاست جمهوری بلاروس بعد از انتخابات رسما اعلام کرد، لوکاشنکو با ۸۰.۱ درصد آرا پیروز شد و «اسوتلانا تیخانوفسکایا» با ۱۰.۱۲ درصد در رده دوم قرار گرفت.

تیخانوفسکایا بعد از اعلام نتیجه انتخابات، مدعی تقلب بزرگ شد و خود را برنده انتخابات معرفی کرد و به فاصله کوتاهی بعد از اعلام نتیجه انتخابات، از بلاروس به لیتوانی گریخت.

مقام‌های ارشد غربی شامل آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا با سفر به لیتوانی با این سیاستمدار متواری بلاروس دیدار و بر عزم کشورهای متبوع خودشان برای حمایت از او تاکید کردند.

به دنبال این فعل و انفعالات در رابطه با بلاروس، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی علیه شخص لوکاشنکو رئیس‌جمهور و برخی دیگر از مقام‌های دولت بلاروس وضع کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تحریم بلاروس آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع ایران، در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

آنگونه که مهر روایت کرده، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900137

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها