Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد تقی احمدی در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس که با حضور معاونان و رؤسای دانشکده‌ها به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه در حال تغییر ساختار است و با توجه به مصوبه تغییر چارت و ساختار که هیأت امنا چندی پیش ابلاغ کرد ما موظفیم با سرعت، ساختار جدید دانشگاه را ایجاد کنیم و در این راستا کارگروه اجرایی تغییر ساختار در دانشگاه تشکیل شد تا مسائل متنوعی که با ادغام، کاهش و یا افزایش ادارات، معاونت‌ها و مدیریت‌ها صورت می‌گیرد را برنامه ریزی و اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مواردی که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد تشکیل پردیس‌ها با هویت جامع در حوزه‌های مختلف دانشگاهی است، گفت: ما حدود ۷ یا ۸ پردیس در دانشگاه خواهیم داشت و هر کدام دارای اختیارات گسترده هستند که از ستاد به آنها منتقل می‌شود و ستاد دانشگاه صرفاً وظیفه تدوین استانداردها، اهداف کلان و نظارت بر کیفیت حرکت و فعالیت ساختار دانشگاه را بر عهده خواهد داشت و تفویض اختیار مسائل اجرایی و جزئیات و اولویت بندی‌های علمی، پژوهشی، مدیریتی، آموزشی و فناوری در دانشکده‌ها و پردیس‌ها به صورت خانواده‌های همگن انجام می‌شود.

احمدی تصریح کرد: تاکنون چند پردیس در این خصوص پیش قدم شده اند و اقدامات لازم را در تعامل با تیم مشاوره تعیین ساختار آغاز کرده اند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان ساخت: ما دو الگو برای پردیس‌های دانشگاه داریم؛ یکی پردیس‌هایی که دارای دانشکده‌های کوچک هستند مانند پردیس دانشکده‌های مهندسی که مجموعه دانشکده‌هایی هستند که با یکدیگر هم خانواده و در یک فضای مشترک هستند و با کارمندان و پرسنل مشترک، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های تخصصی و بین رشته‌ای انجام می‌دهند. برای این پردیس‌ها الگوی ساختاری تهیه شده است و به صورت تاپ چارتی به آنها داده خواهد شد و رئیس پردیس و رؤسای دانشکده‌های مربوط می‌توانند بر اساس نیاز، ساختارهای جزئی را با انعطاف پذیری در زمان و شرایط خود ایجاد کنند.

وی ادامه داد: الگوی دوم مربوط به پردیس‌هایی است که انشعاب‌ها و تشکیل دانشکده‌های کوچک در آنها رخ نداده است، مانند دانشکده‌های پزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم دریایی و این دانشکده‌ها انسجام اولیه خود را به صورت گروه‌های متعدد حفظ کرده‌اند و برای آنها نیز یک ساختار راحت تر و ساده‌تری در دست تهیه است که با ساختار فعلی آنها تفاوت چندانی ندارد اما تفویض اختیارات بیشتری برای آنها دیده شده است.

احمدی افزود: در راستای اصلاح ساختار دانشگاه، دکتر موسوی معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی دانشگاه اقداماتی را از نظر بهینه کردن بافت اجرایی دانشگاه تدارک دیده اند از جمله اینکه نسبت تعداد کارمندان به تعداد اعضای هیئت علمی در حال حاضر حدود ۹/۰ درصد است و این عدد باید به حدود ۷/۰ درصد کاهش پیدا کند. برای این منظور، کارمندان توانمند و با تجربه و با کارایی بالا می‌توانند دو یا سه شغل را در حوزه خود بپذیرند و در این راستا پشتیبانی‌ها و مشوق‌های لازم برای این کارمندان در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: ما می‌خواهیم با کوچک‌تر نگه داشتن سازمان دانشگاه و در عین حال با کارآمد کردن افراد و پشتیبانی از کارمندانی که می‌تواند چند کار را به صورت زنجیره‌ای انجام داده و فعالیت خود را از حالت انتزاعی به حالت مسئله محوری تغییر دهند، ساختار و تشکیلات دانشگاه را اصلاح کنیم و این الگویی است که سالهاست در دانشگاه‌های موفق دنیا در حال اجرا شدن است.

احمدی با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ گفت: بر اساس ارزیابی سالیانه اخیر در مورد دانشکده‌ها و گروه‌ها، بودجه بندی سال آینده صورت خواهد گرفت و ضوابطی از سوی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات در دست تهیه است. با توجه به تاریخچه زمانی که از عملکرد گروه‌ها و دانشکده‌ها طی ۵ سال اخیر داریم، مشخص شده برخی گروه‌های آموزشی دانشگاه به طور مستمر تراز بالایی از عملکرد را دارا بودند و برخی گروه‌ها نیز عملکرد ضعیفی داشتند که این گزارش عملکرد در نحوه تخصیص سرمایه‌های دانشگاه در مسائل بودجه، مورد استناد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1089683 برچسب‌ها دانشگاه تربیت مدرس بودجه ۱۴۰۰ بودجه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه تربیت مدرس بودجه ۱۴۰۰ بودجه دانشگاه تربیت مدرس دانشکده ها پردیس ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد، کاهش معافیتهای مالیاتی بر مبنای سیاستهای اعلامی رهبری بود که در برنامه هفتم توسعه نیز گنجاده شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 با اشاره به ابهامات در خصوص لغو معافیتهای مالیاتی و اختلاف 100 هزار میلیارد تومانی در بخش اول و دوم بودجه امسال گفت:‌ دولت در ابتدا 122 همت مالیات پیش بینی کرده بود و ما وقتی بررسی کردیم دیدیم  65 هزار میلیارد تومان  بیشتر است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: براین اساس نوع محاسبه را درست کردیم و موضوع به این شکل بود که دولت 6 واحد در واقع مالیات بر ارزش افزوده دارد هر کدامش 75 همت است ؛ 6 در 75 می‌شود 450 هزار میلیارد تومان اما  دولت 385 هزار میلیارد تومان حساب کرده بود. بر این اساس  65 هزار میلیارد تومان از افزایش مجموع درامد مالیاتها برای اصلاح شیوه محاسبه این قسمت است، پس مالیات افزایش پیدا نکرد و موضوع مرتبط با نوع و شیوه محاسبه بود.

کاهش معافیتهای مالیاتی برمبنای برنامه هفتم توسعه بود

وی در بخش دیگری از توضیحات خود در خصوص بودجه 1403 گفت: از دیگر سو دربودجه 1403 معافیت‌های مالیاتی را کم کردیم، بر این اساس اعلام کردیم شرکت‌هایی که تا حالا معافیت مالیاتی می‌گرفتند خواهش می‌کنیم که از امسال به بعد تا 500 میلیارد تومان معافیت مالیات بگیرند، یعنی یک میزان مشخص  معافیت داشته باشند.

وی افزود،کاهش معافیتهای مالیاتی در بودجه 1403 اقدام خیلی خوبی بود.  بر اساس  سیاست‌های رهبری که اعلام کردند در برنامه هفتم مصوب کردیم که معافیت‌های مالیاتی را کاهش دهیم.

بایستی به سمت اینکه معافیت‌ها کاهش پیدا کنند، همچنین فرار مالیاتی درست شود و پایه‌های مالیاتی اصلاح شود، حرکت کنیم تا یک درامد مالیات خیلی خوبی داشته باشیم و فشار به مردم نیاید؛ پس ما یک ریال مالیاتها را افزایش ندادیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانکها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • ادین ترزیچ: فقط در صورت صعود شایسته تعریف و تمجید هستیم