Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی  با اشاره به پیشرفت بسیار خوب تولید واکسن‌های داخلی، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هیچ تعارفی با هیچ کدام از سازندگان داخلی و خارجی ندارند و سلامت و جان مردم اولویت نخست وزارت بهداشت است. با وجود همه سخت گیری های وزارت بهداشت، برخی شرکت‌ها مجوز آزمایش های بالینی را گرفتند و مراحل آن در حال طی شدن است و نسبت به آن امیدوار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت‌سازی برای تولید درحال انجام است و این ظرفیت در ۶ ماه آینده بسیار زیاد می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به خرید واکسن از روسیه که در حال استفاده است، گفت: در سفر رییس سازمان غذا و دارو به روسیه و با تلاش سفیر ما در آن کشور توافق شد تا واکسن روسی در ایران به خط تولید برسد. واکسن پاستور مراحل خوبی را طی کرده است و در کوبا با همین واکسن، واکسیناسیون عمومی خود را آغاز کرده‌اند و قرار است خط تولید این واکسن هم در ایران ایجاد شود.

پاستور زودتر از بقیه واکسنهای ایرانی می رسد

واعظی از خرید ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی و واردات آن به کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این قرارداد ما با هند برای دریافت واکسن هندی که در چند کشور دیگر مانند سوئد هم در حال ساخت و تولید است و در آکسفورد تحقیقات آن، انجام شده است، در مراحل نهایی شدن است. سیاست ما این است که نخست یک سبد داخل کشور ایجاد کنیم تا در آن سبد علاوه بر واکسن‌های کواکس خریداری شده، واکسن روسی، هندی و چینی،  واکسن های داخلی هم باشد که فکر می‌کنیم واکسن پاستور داخل کشور زودتر از بقیه به خط تولید برسد.

به محض اجرای تعهدات غرب،  داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می کنیم

رییس دفتر رییس جمهوری درباره سفر گروسی رییس سازمان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران گفت: او به عنوان مدیرکل آژانس به ایران می‌آید و جدای از پروتکل الحاقی، ما عضو پادمان هستیم. در رابطه پادمان و همکاری با آژانس می خواهند بدانند اگر اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کنیم،  آیا لطمه‌ای و ضربه‌ای به برنامه‌ها و همکاریها با آژانس می‌خورد یا نه.

وی اضافه کرد: ما با آژانس تعامل داریم و به نظر می رسد غربی ها مسئله عدم اجرای پروتکل الحاقی را بیخود بزرگ کردند چون این اتفاق مهمی نیست و به محض بازگشت طرف مقابل به تعهدات، ما هم به تعهدات خود برمی‌گردیم و داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنیم.

سازوکار دولت برای کنترل قیمت و تامین کالاهای شب عید

 همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور از ساز و کار دولت برای کنترل قیمت و تامین کالاهای شب عید خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور رئیس‌جمهور و وزرای جهاد کشاورزی و صمت و قائم مقام جدید امور بازرگانی و بازار برای پایین آمدن قیمت‌های فعلی مرغ و تخم مرغ و تامین کالاهای مورد نیاز شب عید مانند میوه و آجیل برگزار شد، سازوکاری مطرح شد. وزرای جهاد کشاورزی و صمت قول دادند با جدیت این موضوع را دنبال کنند.در بخش نظارت وزارت صمت نیز حدود ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ نفر حضور دارند که قرار است تجهیزات مورد نیاز آن‌ها برای نظارت نیز بیشتر شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره کمک به افراد کم درآمد، گفت: طبق قرار قبلی، کمک‌های ۴ ماهه دولت تا فروردین ادامه دارد، اما هنوز تصمیم خاصی برای تامین سبد کالای این افراد برای شب عید در نظر گرفته نشده است، چون همه امکانات را پیش خور کردیم.

27219

کد خبر 1487914

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمود واعظی دولت دوازدهم واکسن پروتکل الحاقی تامین کالاهای خط تولید شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود ضمن بیان اینکه امروز ایران اسلامی ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش‌های مختلف مانند گردشگری دارد، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید در زمینه تربیت نیروی انسانی برای تبیین ظرفیت‌های ایران کار کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با یک مدل جدید که مدل در حقیقت پایه و عرصه تربیت دانشجو در محیط است به میدان آمده و اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی و نشست‌هایی از این دست با هدف تبیین حرکت جدید دانشگاه آزاد کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه شاهرود یکی از شهرهای مهم ما در زمینه علم و عرفان محسوب می‌شود و دارای ظرفیت‌های عظیمی مانند بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی و میراثی از این دست است، تاکید کرد: این ظرفیت‌ها در واقع یک نوع نقطه اتکا محسوب می‌شوند.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نیز به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ و قابل اعتنای کشورمان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر البته دچار افت و خیزهایی شده است و امیدواریم بتوانیم در این بازدید بتوانیم مسائل مرتبط با دانشگاه را از نزدیک مشاهده و پیگیری کنیم، گفت: بالندگی هر چه بیشتر این واحد دانشگاهی در زمره اهداف ما است.

وی درباره شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم نیز توضیح داد: شعار سال دارای ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نوآوری دارد زیرا جهش با نوآوری آغاز می‌شود و مشارکت نیز یک پدیده اجتماعی است لذا یک نگاه بسیار کلان در مجموعه دانشگاه آزاد کشور با راه اندازی یک سکوی تولید و تأمین ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه مبتنی بر سکوی تأمین و تولید با مشارکت مردم اقدامات مرتبط با تحقق شعر سال را دنبال می‌کند، گفت: مراحل اولیه راه اندازی این سکو انجام شده و اقداماتی در این زمینه در دست اجرا است تا بتوانیم تولید بدون کارخانه را در کشور رقم بزنیم و دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه پیشگام شده است.

کد خبر 6098320

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟