Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم3, [19.02.21 13:25]
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگران مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: کودتای انگلیسی سوم اسفند سرآغاز سیاهی تاریخ است، این روز یکی از مقاطع مهم و عطف تاریخ و کودتای سوم اسفند رضان خانی است که با ورود قزاق‌ها، احمدشاه از ترس مجبور شد رضاخان را به عنوان فرمانده کل قوا منصوب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کودتا بعدها به کودتای سوم اسفند معروف شد که از جمله رویداد تاریخی می‌باشد. 

وی با تاکید بر اینکه دو تحریف بزرگ در این کودتا وجود دارد، توضیح داد: مهمترین آن،انکار نقش انگلستان در کودتای سوم اسفند است به طوریکه رضاشاه در جلسه‌ای شخصا اظهار کرده است که من را انگلیسی‌ها آورده‌اند و البته اساسا در ایران چنین حرکت بزرگی نمی‌توانست صورت بگیرد و تائید انگلیس را نداشته باشد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: القای مفید انگاری کودتای سوم اسفند از جمله دیگر تحریفات است که برخی‌ها به آن معتقدند در حالیکه سیاست انگلیس اساسا دال بر نابودی ایران بود و امروز نیز این سیاست محدود کردن، نابود کردن و کوچک کردن ایران را در دستور کار دارد و همچنان قدرتمندان نمی‌توانند یک ایران قدرتمند در منطقه را تحمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان،بیانات رهبری در دیدارشان با مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن به صورت تلویزیونی را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق تاکیدات ایشان، نسخه علاج مشکلات مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست و اصلح است و این نگاه رهبری به مشارکت حداکثری ابزاری نیست بلکه متکی به مردم‌سالاری و جمهوریت است  که جز لاینکف اسلام می‌باشد. 

وی متذکر شد: انتخاب درست نکته دیگر علاج مشکلات است که باید به زمینه و شرایط دقت لازم شود. 

آل‌هاشم به بخش دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردمی ۲۹ بهمن اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در خصوص برجام فرموندند که خیلی وعده داده شده است ولی دیگر ما قبول نمی‌کنیم چراکه از این به بعد اقدام در برابر اقدام خواهیم کرد زیرا اگر تحریم‌ها را بردارند ما هم اقداماتی خواهیم کرد و فقط عمل برای ما مهم است. 

وی اذعان داشت: اگر توجه کنید، بیانات رهبری در دیدار با مردم قهرمان آذربایجان در ۲۹ بهمن نتیجه داده است زیرا دیشب دولت بایدن در ادامه تصمیم دولت قبلی آمریکا برای فعال کردن مکانیزم ماشه و بازگشت تحریم، به سازمان ملل متحد نامه نوشته و این تصمیم را نقض کرده است، پپ و موضوع دولت ترامپ برای احیای تحریم را پس گرفته است 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سخنگوی وزارت خارجه طبق بیانیه‌ای دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت ۱+۵ اعلام کرده است و آمریکا نیز محدودیت تردد دیپلمات‌های ایرانی به نیویورک را لغو کرده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر آمریکا تغییر موضع درباره تحریم‌ها را اعلام کرده است و این موفقیت بزرگ بعد از هشدار و فرامین رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز است ولی ما همچنان طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب منتظر هستیم که آیا اقدام عملی خواهد بود یا فقط حرف است.  

نماینده ولی فقیه در استان گفت: این یک شکست برای آمریکاست که از آن باید درس بگیرند.

وی با قدردانی از مقام معظم رهبری از طرف مردم آذربایجان بابت دیدار تصویری زنده تلویزیونی، گفت: اهمیت قیام ۲۹ بهمن در این دیدار بر همگان روشن شد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با درخواست از دستگاه‌های فرهنگی، جوانان، مردم و موسسات فرهنگی، ادامه داد: از همه شما درخواست می‌کنم تا به تک به تک فرازهای مقام معظم رهبری گوش داده و تامل کنید و درباره آنها مستند بسازند، کتاب منتشر کنند و شعر بگویند و ما هم از آنها استقبال کرده و به همه این عزیزان تریبون داده بدهیم و تجلیل کنیم. 

وی افزود: هر کسی برنامه و ایده‌ای نسبت به این فرازها داشته باشد می‌تواند به دفتر ما ارسال کند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

آل‌هاشم با اشاره به گزیده‌ای از فرازهای رهبری اعم از نخبه‌پروری مردم آذربایجان، جریان‌سازی مردم تبریز، دژ استوار ایران در برابر حملات خارجی، دلبستگی مردم به اسلام، غیرت به میهن اسلامی، وجود چهره‌های نقش‌آفرین این خطه و غیره گفت: هنرمندان وارد میدان شده و این فرازها را به هنر تبدیل کنند. 

وی به فرارسیدن روز امضای منشور جامع روحانیت توسط امام راحل(ره) اشاره کرد و یادآور شد: چهارم اسفند روز روحانیت است از این‌رو بازخوانی مکرر وظایف روحانی، امری مسلم است و در مجموع،این پیام امام راحل از ماندگارترین اسناد تاریخی و از مهم‌ترین و جامع‌ترین پیام امام رضوان‌الله است. 

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن روزهای اعتکاف گفت: هر سال مراسم اعتکاف که یکی از بزرگترین مراسم معنوی و مورد توجه پروردگار است، برگزار می‌شد. 

وی افزود: با توجه به

مریم3, [19.02.21 13:27]
شرایط کشور و وجود ویروس منحوس، امسال این مراسم بزرگ اعتکاف برگزار نخواهد شد. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: اولین جمعه ماه رجب به لیله الرغائب معروف است به طوریکه امسال به علت شرایط کرونایی زیارت اهل قبور وجود نداشت. 

وی با اشاره بر اینکه برخی‌ها در این دو روز با من تماس گرفته و از تعطیلی آرامستان‌ها گلایه داشتند، گفت: به عقیده من می‌توانستیم یک جوری برنامه‌ریزی کنیم که زیارت اهل قبور انجام گیرد زیرا جاهای زیادی هستند که هم باز است و هم شلوغ و هم هیچ کنترل و نظارتی روی آنها نیست ولی در مقابل در یک روز مهم آرامستان‌ها را می‌بندیم در حالیکه با یک برنامه‌ریزی می‌توانستیم با مردم همراه شویم. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه روز پدر نزدیک است و نباید صرقا به اهدای یک گل و هدیه اکتفا کنیم، گفت: چرا با یک مریضی و ناتوانی بلافاصله والدین خود را به خانه سالمندان می‌فرستیم؟ نباید اجازه دهیم که خم به ابروی آنها بیاید،همین که حرف آنها را زمین نگذاریم بزرگترین هدیه خواهد بود. 

وی در پایان بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه امروز،یاد شهید اهل میانه که در تفحص شهدا روی مین رفته و به شهادت رسیده است را گرامی داشت. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز مشارکت امام خمینی انتخابات امام جمعه تبریز خبرگزاری فارس قیام 29 بهمن تبریز مقام معظم رهبری اعتکاف کودتای سوم اسفند جمعه تبریز آل هاشم ۲۹ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود

سالار آبنوش بعد از ظهر شنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، هفته کارگر و معلم و همچنین روز شوراها اظهار کرد: امروز معنا و مفهوم جمله امام خمینی درخصوص سپاه را متوجه می‌شویم که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، به واقع امروز هرکس دل در گرو این انقلاب دارد، لباس بسیج به تن کرده و یک بسیجی است و ما هم مفتخر به همین بسیجی بودن هستیم‌.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات نظامی آمریکایی در کشورمان که به واقعه طبس مشهور است، یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها با آن هم پشتیبانی و توان نظامی چیزی جز اراده خداوند نبود و باید بدانیم چنین اراده‌ای هنوز هم وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: بی تردید کارنامه مسئولان همان انتخابات و مشارکت مردم در این عرصه است که لازم است هر مسئولی به بازخورد انجام وظایف خود که در انتخابات و مشارکت مردم منعکس می‌شود توجه کند.

آبنوش با تاکید بر اهمیت نگاه مبتنی بر حل مشکل ادامه داد: در اینکه ما بهترین مردم را در کشورمان داریم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل لازم است تا تک تک مسئولان نسبت به واکنش‌های مردم که در مشارکت‌هایی مانند انتخابات نمود پیدا می‌کند، توجه و در نوع رفتار و عملکرد خود بازنگری کند.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک توجه به مردم و خواست مردم را همان تاکید چندباره مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است تا مسئولان با بازنگری در رفتار خود و توجه به اقشار مردم، رفتار مردم را با خودشان که در مشارکت انتخابات تبلور می‌یابد تغییر دهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مهم عنوان کرد و افزود: مسیری که رهبری و شهدا به ما گوشزد کرده‌اند چیزی جز خدمت و کار برای مردم نیست و ما مسئولان باید به دنبال عملکردی باشیم تا مردم از ما تجلیل کنند و این تجلیل هم در مشارکت مردم در انتخابات نمود پیدا می‌کند.

آبنوش ضمن اشاره به مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی عنوان کرد: امروز به برکت مدیریت امامین انقلاب و جان نثاری شهدا، جانبازان و رزمندگان گام نخست که همان تثبیت است، اتفاق افتاده و افق‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران جهانی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: امروز سطح و جغرافیای منازعات تغییر کرده و به برکت جمهوری اسلامی ایران دیگر جنگ در قلب رژیم صهیونیستی محل تمرکز جبهه کفر دنیا است و نه در مرزهای ما و با وجود آرامش در داخل کشورمان، رژیم صهیونیستی در مقابل اراده مقاومت به زانو درآمده است.

آبنوش خاطرنشان کرد: وعده صادق به ذهن مردم دنیا سرعت بخشید تا افرادی هم که تحت تبلیغات دشمن تردید به دل داشتند، باور پیدا کردند که کوه یخی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به برکت جمهوری اسلامی ایران و تاسی آن به فقه جعفری و رهبری معظم انقلاب اسلامی فرو ریخته است.

وی اضمحلال و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی را نیز از نتایج راهبرد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا فلسطین یکپارچه را می‌شناسد و صدای فریاد این ملت مظلوم به لطف جبهه مقاومت به گوش جهانیان رسیده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.

آبنوش گام دوم انقلاب را همزمان با گام مهم عرصه جهانی دانست و متذکر شد: امروز به برکت سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، روز قدس جهانی شده و پرده‌های چهره نمایشی استکبار فرو ریخته است و مسئولان باید به شکرانه این نعمت، خادم مردم باشند و هرچه در توان دارند برای رضایت و حل مشکلات مردم به کار گیرند تا مردم نیز با مشارکت در انتخابات تجلیل گر مسئولان باشند.

کد خبر 6090285

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست