Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جمشید تقی زاده، معاون امورمجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان گفت: تاکنون ۲۲۳ ساالن مجهز ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی در کشور ساخته شده است و ۲۸ سالن دیگر هم در حال ساخت است.

او افزود: هم اکنون۶۰ کشور جهان در ۵ قاره فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای را ایجاد کرده اند که امیدواری در چند سال آینده در تمام دنیا این فدراسیون ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که سالن ورزش باستانی شهیدمبراز شهدای ورزشکار زورخانه ای نهاوند تلفیقی از سالن ورزشی باستانی سنتی و مدرن است

.
معاون حقوقی و امور مجلس استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تکمیل دو هزار طرح ورزشی در دولت تدبیر و امید گفت: دو هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌کاره ورزشی دیگر در کشور وجود دارد همچنین در این مدت دو هزار و ۵۰۰ چمن مصنوعی در کشور ایجاد شده است.

او اظهار داشت: در آغاز دولت تدبیر و امید دارای ۴۱هزار اماکن ورزشی بودیم که این تعداد امروز به ۶۱ هزار مکان ورزشی در سراسر کشور رسیده است همچنین در ابتدای دولت ۳۰سازمان مردم نهاد در کشور داشتیم که این مهم امروز به ۳ هزار ۵۰۰ سمن رسیده است.
او با بیان اینکه درحوزه توسعه ورزش روستایی در گذشته دارای ۷۰۰ خانه ورزش روستایی بودیم که هم اکنون به ۵ هزار خانه ورزشی رسیده است.

تقی زاده تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر نیز ۲۲۴ طرح ورزشی با اعتبار ۵۰۲ میلیارد تومان در سراسر کشور افتتاح که یکی از آن‌ها در شهرستان نهاوند بود که با افتتاح این سرانه ورزشی ما به ۵۰۷ متر مربع رسیده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ورزش باستانی ورزش آئینی و ملی است که رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی در راستای بسط و گسترش آن داشته اند، گفت: خوشبختانه این رشته ورزشی در شهرستان نهاوند دارای علاقمندان بسیاری است همچنان که مورد اقبال پهلوانان ارزنده در سراسر کشور است.

او با بیان اینکه اگر در کنار همه مساجد یک زورخانه ساخته شود، تصریح کرد: در خصوص پیگیری طرح های نیمه تمام بالای ۷۰درصد شهرستان جلسه‌ای با حضور مسئولین شهرستان با حضور وزیر ورزش و جوانان ترتیب خواهیم داد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان، افزود: در حوزه طرح های شهرستان که داری ردیف اعتبار استانی هستند نیز امیدواریم با پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان استان، حمایت‌های استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان بتوانیم شاهد تحول و ارتقاء جایگاه باشیم.

سالن باستانی شهید مُبر شهرستان نهاوند که با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح شد.

مجموعه باستانی نهاوند یکی از مجموعه‌های برتر کشور است که زحمات زیادی برای بهره برداری آن کشده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در آئین افتتاح سالن باستانی شهید مُبر اظهار کرد: سالن ورزشی شهید مُبر از سال ۱۳۸۹ آغاز بکار کرده که خوشبختانه امروز با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نماینده مردم شهرستان و فرماندار و سایر مسئولین با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

حمید سیفی با اشاره به اینکه این سالن با مساحت ۶۲۰ مترمربع و ظرفیت ۲۲۰ تماشاچی از بهترین سالن‌های باستانی کشور است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سالن ورزش باستانی وزارت ورزش و جوانان ورزش و جوانان سالن ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان

ورزش زورخانه ای را می توان با نام های ورزش پهلوانی و یا ورزش باستانی نیز یاد کرد. این ورزش سه هزار ساله یکی از قدیمی ترین ورزش های اصل ایرانی است که در گود زورخانه و با آواز مرشد آغاز میشود. این ورزش اصیل ایرانی در زنجان با استقبال جوانان و نوجوانان رو به رو شده و زورخانه پهلوان حاج عباس حیدریان به عنوان یکی از قدیمی ترین زورخانه های شهر زنجان مرام و مرتبط پهلوانی را به جوانان و نوجوانان آموزش می دهد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072781 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود