Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:03:55 GMT

چین محور اصلی سخنرانی بایدن در نشست سران گروه ۷

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۳۰۰۷

چین محور اصلی سخنرانی بایدن در نشست سران گروه ۷

رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار در نشست رهبران گروه ۷ که امروز جمعه به صورت مجازی برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای نخستین بار در نشست مجازی رهبران گروه 7 شرکت کرده و درباره طرح های مربوط به مقابله با شیوع ویروس کرونا، بازگشایی اقتصاد جهانی و مقابله با چالش های ایجاد شده از سوی چین، مذاکره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش نشست رهبران گروه 7 در حالی برگزار می شود که بحران شیوع ویروس کرونا تاکنون جان بیش از 2.4 میلیون نفر را در سراسر دنیا گرفته و اقتصاد جهانی را با بدترین بحران از زمان رکود بزرگ 2008 روبرو کرده و زندگی میلیاردها نفر از مردم را مختل کرده است.

بایدن: از حرف زدن درباره ترامپ خسته شده‌امکاخ سفید: بایدن معتقد است نورد استریم 2 قرارداد بدی برای اروپا است

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در اظهاراتی تاکید کرد: بایدن بر روی پاسخ و واکنش جهانی به پاندمی کرونا تمرکز خواهد کرد، از جمله تولید و توزیع و عرضه واکسن.

وی در ادامه افزود: بایدن همچنین درباره رونق اقتصاد جهانی از جمله اهمیت حفظ تدابیر حمایتی از اقتصاد از سوی کشورهای صنعتی برای دستیابی به رونق پایدار، مذاکره خواهد کرد. بایدن همچنین قصد دارد با رهبران سایر کشورهای گروه 7 درباره اهمیت نقش جهانی این کشورها برای مقابله با چالش های اقتصادی از جمله چالش هایی که از سوی چین ایجاد شده، مذاکره و رایزنی کند.

نشست گروه 7 یک فرصت و شانس بزرگ برای جو بایدن است تا تعامل مجدد ایالات متحده با جهان و موسسات جهانی را اعلام کند؛ آن هم پس از 4 سال دوره ریاست جمهوری پرتنش دونالد ترامپ با متحدان و شرکای نزدیک آمریکا و سازمان های بین المللی.

علاوه بر بایدن، نشست مجازی رهبران گروه 7 شاهد حضور یک چهره جدید دیگر خواهد بود، ماریو دراگی نخست وزیر جدید ایتالیا. دراگی تجربه و شهرت زیادی در بانک مرکزی اروپا در بحبوحه بحران بدهی منطقه یورو دارد.

بریتانیا که ریاست دوره ای گروه 7 را بر عهده دارد و می خواهد پس از برگزیت نشان دهد که همچنان در عرصه بین المللی حرف های زیادی برای گفتن دارد، از اعضای این گروه خواهد خواست تا برای تسریع روند تولید واکسن کرونا در 100 روز آینده تلاش کنند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مایل به بازسازی روابط مستحکم با بایدن است، این در حالی است که رئیس جمهور فعلی آمریکا پیش از این هرگز از برگزیت حمایت نکرده است.

دولت بایدن اخیرا وعده داده است تا 4 میلیارد دلار برای برنامه تولید واکسن کرونا برای کشورهای فقیر اختصاص دهد.

چین هم یکی از موضوعات مهم این نشست خواهد بود. بایدن در نخستین سخنرانی مهم سیاست خارجی اش، چین را جدی ترین رقیب برای ایالات متحده خوانده است.

بایدن پیش از این درباره چین گفته است: ما با آزار و اذیت های اقتصادی چین مقابله خواهیم کرد، با اقدامات تجاوزکارانه اش مقابله می کنیم تا چین را به خاطر مسائل مربوط به حقوق بشر، مالکیت معنوی و رهبری جهان پاسخگو کنیم.

گروه 7 شامل کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کانادا در مجموع 40 تریلیون دلار از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند که این رقم معادل حدود 50 درصد کل تولید اقتصادی دنیا است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار چین جوزف بایدن ویروس کرونا اخبار چین جوزف بایدن رهبران گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی از روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز بکار کرد. نشست سران نیز شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی که با موضوع اصلی ”ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو پیرامون توسعه پایدار“ برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

از جمهوری اسلامی ایران هیئتی با حضور نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه از روز سه شنبه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، در منطقه غرب آفریقا واقع شده است. این کشور قرن‌ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید. گامبیا در پانزدهمین اجلاس، ریاست نشست را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد