Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: وظیفه علماست که حربه‌های دشمنان را شناسایی و آگاهی بخشی کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری در دیدار با ماموستا ملا عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و اعضای شورای روحانیت شهر کرمانشاه، در سخنانی اظهار داشت: برای ما حائز اهمیت است که با علمای اهل سنت ارتباط داشته باشیم و با آن‌ها دیدار و گفتگو کنیم تا بتوانیم با آن‌ها تبادل افکار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر یک بستر وحدت آفرینی تأسیس شد، گفت: هم مردم ایران آمادگی زندگی مسالمت آمیز را داشتند و هم اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت امت اسلامی تأکید ویژه‌ای داشتند.
دکتر شهریاری با اشاره به تلاش‌های دشمن برای نسبت دادن برخی مشکلات به یک منطقه خاص، اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کند برخی مشکلاتی که در همه جای کشور وجود دارد، به یک فرقه یا مذهب یا منطقه خاصی نسبت دهد درحالی که این مشکلات در همه جای کشور وجود دارد و مختص فرقه یا مذهب و یا گروه خاصی نیست.
وی تأکید کرد: دشمن کارش این است مشکلی که مربوط به کل کشور است به یک جزء نسبت دهد و از آن در جهت ایجاد تفرقه بهره برداری کند. ما باید مراقب باشیم، زیرا این گونه اقدامات دشمن در راستای جنگ نرم است.
ماموستا ملا عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه وحدت میان شیعه و اهل سنت در کرمانشاه الگویی برای سایر مناطق است، اظهار داشت: جامعه اهل سنت با جان و دل ثابت کرده اند که پشتیبان انقلاب و اسلام هستند.
وی افزود: امام خمینی (ره) زمانی که علیه رژیم شاهنشاهی قیام کرد، فرمود که اگر بمانم به اسلام خدمت می‌کنم و اگر در این راه کشته شوم خونم نیز به اسلام و انقلاب خدمت خواهد کرد، خوشبختانه وعده بزرگ تحقق یافت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و این انقلاب بیداری و روشنایی را در جهان اسلام به راه انداخت.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت حضرت امام خمینی (ره) و مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب، وحدتی در جهان اسلام شکل گرفته است به گونه‌ای که سایر کشور‌های اسلامی از انقلاب و همدلی مسلمانان این دیار تأسی می‌گیرند.
ماموستا مرادی گفت: مساله اختلافات مذهبی در ایران اسلامی به برکت درایت رهبر معظم انقلاب و ائمه جمعه و علما قابل حل بوده و با وجود تنوع قومی مذهبی، اختلافی در استان مشاهده نمی‌شود و این مرهون زحمات بزرگان اهل دین و علماست، ما حامی افرادی هستیم که در جهت تحکیم وحدت گام برمی دارند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: دشمن از وحدت میان مسلمانان وحشت دارد و با ترفند‌های مختلف و استفاده از مزدوران درصدد لطمه زدن به وحدت و همدلی میان مسلمانان است. دشمن شبانه روز مسلمانان را به سمتی پیش می‌برد که نزاع و درگیری بین آن‌ها ایجاد شود، زیرا به این مهم واقف هستند که اگر وحدت و اخوت میان مسلمانان یکپارچه شود قطعا مستکبران و زورگویان تضعیف خواهند شد.
وی تأکید کرد: دشمن با ابزار مختلفی که در دست دارد به تفرقه افکنی می‌پردازد بنابراین باید نسبت به هجمه‌های آن‌ها هوشیار بود.
در ادامه این نشست، اعضای شورای روحانیت کرمانشاه به بیان دیدگاه‌های خود درباره وحدت و تقریب و برخی مشکلات موجود در استان کرمانشاه پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وظیفه علما امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

 

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست توطئه های جدید دشمن علیه ملت ایران اظهار کرد : یاس و نومیدی که شامل حال دشمنان شده آنها را از این مسیر باز نداشته و آنان اکنون در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و بنابراین باید بسیار هوشیارانه عمل  ودائما آنان را رصد کنیم .

او افزود: طی چهل و پنج سال عمر انقلاب اسلامی شیطان بزرگ و پیروان او دائما در سیاست‌های خود علیه جمهوری اسلامی شکست می‌خورند اما باز هم اقدام به توطئه گری می‌کنند. 

مصباحی مقدم متذکر شد: یکی از مسائلی که باید بسیار به آن اهتمام داشته باشیم تربیت کودکان و نوجوانان است تا نسل جدید تحت تاثیر القائات دشمنان قرار نگیرد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این امر نیازمند آموزش و استفاده از استراتژی دشمن شناسی است بنابراین ضمن ناامید کردن دشمن در عرصه های مختلف باید همواره مراقب باشیم تا به واسطه آنان از روزنه های دیگر گزیده نشویم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود