Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شراره نیک‌سیرت، مسئول برنامه سرطان معاونت بهداشتی استان همدان بابیان اینکه حدود دو سوم موارد سرطان پروستات در مردان بالای ۶۵ سال دیده می‌شود، گفت: اگر مردی سابقه سرطان پروستات در خانواده و بستگان نزدیک او مثل پدر و برادر وجود داشته باشد و به ویژه اگر آن افراد در سنین کمتری مبتلا به سرطان پروستات شده باشند احتمال ابتلا سرطان پروستات در آن بالا می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:افرادی که سابقه مصرف مقدار زیادی گوشت قرمز یا لبنیات پرچرب مصرف کننده را داشته باشد و همچنین میزان مصرف روزانه سبزی و میوه وی کم باشد، احتمال بیشتری برای ابتلا به این سرطان را دارد.

نیک سیرت با بیان اینکه هنگامی که غده پروستات شروع به بزرگ شدن می‌کند، بزرگ شدن خوش خیم پروستات گفت: این بزرگ شدن موجب تنگ شدن مجرای ادراری که از وسط غده پروستات عبور کرده می‌شود و در نتیجه مشکلات ادراری از جمله تکرر ادرار، قطره قطره شدن  و فوریت در دفع ادرار در مردان به وجود می‌آید.

مسئول برنامه سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان افزایش مصرف روزانه میوه و سبزی، داشتن فعالیت بدنی منظم و کنترل وزن را ازجمله راه‌های مهم برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات دانست و افزود: سرطان پروستات در مراحل زودرس اغلب هیچ علامتی ندارد؛ مشکلات ادراری در مراحل پیشرفته بیماری ایجاد می‌شود، ولی اغلب این مشکلات ادراری به علت بزرگ شدن خوش خیم پروستات ایجاد می‌شود.

نیک سیرت یادآور شد: وجود خون در ادرار، درد کمر، لگن، دنده و استخوان‌های بدن، ضعف و بی حسی پا‌ها یا کف پا‌ها و کاهش کنترل دفع ادرار و مدفوع را علائم سرطان پروستات در مراحل پیشرفته است.

او افزود: شروع غربالگری این نوع سرطان از ۵۰ سالگی است که شامل اندازه گیری سالیانه  آنتی ‍‍‍ژن اختصاصی پروستات (PSA) در خون و انجام سالیانه معاینه انگشتی رکتال توسط پزشک است.      

این پزشک ادامه داد: مردانی یکی از بستگان درجه اول آنان قبل از سن ۶۵ سالگی به سرطان پروستات مبتلا هستند، باید غربالگری را از سن ۴۵ سالگی شروع و مردانی که بیش از یکی از بستگان درجه اول آنان قبل از سن ۶۵ سالگی به سرطان پروستات مبتلا هستند، باید غربالگری را از سن ۴۰ سالگی شروع کنند.

نیک سیرت در رابطه با درمان سرطان پروستات بیان کرد: روش‌های مختلفی درمانی مانند جراحی، شیمی درمانی، پرتو درمانی و هورمون درمانی برای درمان سرطان پروستات وجود دارد؛ بسیاری از بیمارانی که سرطان آن‌ها در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شود با درمان‌های امروزی به طور کامل مداوا و بهبود می‌یابند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان پروستات دانشگاه علوم پزشکی همدان سرطان پروستات سرطان پروستات بزرگ شدن نیک سیرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا بدیعی گفت: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، اضافه کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

دیگر خبرها

  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود