Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اصفهان معتقد است مقصر وضعیت فعلی کشور و گرانی‌ها تقصیر یکی دو نفر نیست و انتقادات تند به برخی اشخاص بی انصافی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه اصفهان که صبح امروز - جمعه یکم اسفند ماه- برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما خواهران و برادران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، دشمن انسان هوای نفس اوس‌ت و کسی که اطاعت از هوای نفس می‌کند دشمن خود را به هدف و آرزوی خود رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدوارم خداوند توفیق کند با دشمن نفسی و دشمن بیرونی مبارزه کنیم، امروز می‌خواهم در خصوص یکی از سنت‌ها و روش‌های خداوند که از نظر قرآن و روایات قطعی است یعنی سنت امتحان صحبت کنم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: ما وقتی می‌خواهیم امتحان بگیریم هدف داریم حد شخص مقابل را بسنجیم چون حد فرد را نمی‌دانیم و به اصلاح می‌خواهیم ببینیم شخص مقابل چند مرده حلاج است ولی امتحان خدا فرق دارد و امتحان خدا همان فتنه است، فتنه در لغت به معنای شدت داغی است و خداوند با قرار دادن ما در داغی قصد دارد میزان خلوص ما را بسنجد.

وی تصریح کرد: برخی انسان‌ها گمان دارند خلوص بالایی دارند و خداوند با این امتحان میزان خلوص آنها را برای خود آنها مشخص می‌کند و با توجه به گفته خود قرآن خداوند انسان را بعد از اینکه می‌گوید ایمان آورده است رها نمی‌کند و همیشه این امتحان بوده است.

آیت الله طباطبایی گفت: باید فرق انسان خالص با بقیه مشخص شود و باید دید چه کسی سختی‌ها را تحمل می‌کند، اگر خیار و پیاز گران شود دیگر نباید انقلاب را نفی کنیم و بگوییم انقلاب را قبول نداریم، امتحان و آزمایش خدا یعنی در کوره و سختی قرار دادن تا خلوص فرد مشخص شود.

وی اظهار کرد: باید سختی را تحمل کنیم و زود مسیر را عوض نکنیم و کسی که می‌خواهد مؤمن باشد باید سختی‌ها را تحمل کند که تا ابد از لذت‌های دنیا و آخرت استفاده کند و تا وقتی سختی‌ها را تحمل نکنیم نمی‌توانیم خلوص را بسنجیم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ماه مبارک رجب زمان ریزش گناهان است، افزود: این ماه راه تبریک می گویم، چرا که این ماه توبه که یکی از رحمت های خدا است بر ما مرحمت شده است و نباید در این ماه‌های بزرگ کوتاه بیاییم؛ همچنین ولادت امیر المومنین در ۱۳ رجب به همه مسلمانان تبریک عرض می‌کنم.

آیت الله طباطبایی در خصوص راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن اضافه کرد: به زعم خود از مردم کشور و به خصوص اصفهان تشکر می‌کنم که با اینکه ویروس کرونا بود در صحنه ۲۲ بهمن که به وسیله وسایل نقلیه برگزار شد حضور داشتند تا نشان دهند در کنار انقلاب هستند و دشمنی خود را با دشمن نشان دادند.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان یک اشتباهاتی از جمعی رخ داد ولی این جمع دشمن نیستند و دوست هستند و آن اشتباه از سمت دوست بوده است و نه دشمن و اگرچه اشتباه بود ولی جلسه گذاشتن برای آنها نیز اشتباه است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: دشمن از هر جهت کارهایی که بر علیه ما کرده مأیوس شده مثل همه تاریخ طاغوت‌ها که در تاریخ بر علیه دین انجام شد بر علیه دین انجام داده است و کودتاهای زیادی نیز برنامه ریزی شد که خنثی شد.

وی ادامه داد: وقتی هیچ وسایل جنگی نداشتیم جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند که کفر به آنها کمک کرد و زمانی که در وسایل جنگی توان مقابله نداشتیم با اطاعت از رهبری پیروز شدیم.

طباطبایی اظهار کرد: دشمن هیچوقت به فکر جنگ فیزیکی با ما نخواهد بود زیرا جنگ باید از یک کشور نزدیک باشد و آن زمان که یک آدم احمقی در رأس کار در عراق بود خیلی کمک کردند ولی الان که مجهز هستیم و جوانان ما برای انقلاب آزادی آوردند و پیشرفت‌های زیادی داشتیم.

وی با بیان اینکه دولت قبلی آمریکا هیچ غلطی نتوانست کند گفت: الان هم تهدید به جنگ می‌کنند ولی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، در زمان گذشته تحریم کردند که در طول تاریخ چنین تحریمی نبود ولی مقابل دشمن ایستادگی کردیم.

امام جمعه اصفهان گفت: دشمنی آن‌ها را به فرصت تبدیل کردیم و اگر دشمن نبود این همه پیشرفت نمی‌کردیم کما اینکه ما قبل و بعد از انقلاب در هیچ کاری عقب نرفتیم و اگر دشمنی و بی تدبیری نبود بیشتر پیشرفت می‌کردیم.

وی ادامه داد: در جاده و سلاح و کشاورزی و دامداری پیشرفت کردیم و الان اگر کمی مسئولین تلاش کنند می‌توانیم صادرات بیشتری داشته باشیم، این را بگویم گرانی‌ها تقصیر یکی دو نفر نیست من نه دشمن و نه دوست یک شخص خاص هستم ولی نمی‌خواهم بی انصافی کنم.

طباطبایی تصریح کرد: در جنگ معمولاً پول کم می‌شود و مجبور هستند پول چاپ کنبد و وقتی چاپ شود بی ارزش می‌شود هیچ کاری هم نمی‌توان کرد پول باید پشتوانه داشته باشد و پول می‌خواهیم اگر چاپ نکنیم به مشکل بر می‌خوریم و این پول‌ها هم که دزدیده می‌شود در مقابل بودجه دولت هیچ چیز نیست.

وی اظهار کرد: قبل از کمک هر دینار عراقی سه دلار آمریکا بود بعد از جنگ یک دلار می‌دادند یک کیسه دینار می‌شد چون در زمان جنگ پول خیلی چاپ کردند زیرا ضرورت بود و ما نیز در حال حاضر در جنگ هستیم.

وی تاکید کرد: اگر ضرورت شد همه حرام‌ها را حلال می‌شود و نباید فش بدهیم و بد گوییم و مردم باید فکر کنند و آدم عاقل باید قدری فکر این جاها را کند و اگر انقلابی هستید باید خرج کنید و سختی بکشید، هستند در کشور که می‌گویند آمریکا بیاید ولی طبق دستور قرآن نباید زیر بار طاقوت برویم حتی اگر بمیریم و طبق دستور امام حسین مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

امام جمعه اصفهان گفت: بیدار باشیم و عاقل باشیم و دشمن را مأیوس کنیم، الان دشمن چه ترفندی دارد آیا بایدن بهتر از ترامپ است؟ نه این را بدانید؛ از رئیس جمهور سابق کوبا پرسیدند در آمریکا جمهوری خواه‌ها بهترند یا دموکرات‌ها گفت چه بگویم از دو لنگه کفشی که پای یک نفر است و این حرف درست است و آنها هیچوقت با ما خوب نخواهند شد و هیچ قدمی برای انرژی هسته‌ای و تحریم‌ها بر نداشتند و دست از تحریم‌ها بر نمی‌دارند.

وی اظهار کرد: مجبورشان می‌کنیم با ما بسازند و همه کشورها بر علیه آنها می‌کنیم و باور داشته باشید اگر خدا را یاری کنیم خدا ما را یاری می‌کند و همانطور که عراق و سوریه و یمن را از آنها گرفتیم و یمن نیز دارد از دست آنها می‌رود.

کد خبر 476091

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آیت الله طباطبایی نژاد آمریکا گرانی تحریم تحریم های اقتصادی خطبه نماز جمعه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امام جمعه اصفهان بر علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند

پوست سبزیجات اغلب سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است و ما بدون فکر کردن به آن، آن‌ها را پوست می‌گیریم.

به گزارش سلامت نیوز، با این حال، دور انداختن پوست برخی از سبزیجات می‌تواند شما را از محتوای غذایی کلی سبزیجات محروم کند.

سبزیجاتی که هرگز نباید آن‌ها را پوست بگیرید

سبزیجات بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم هستند، زیرا سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای تغذیه بدن و حفظ سلامتی هستند. پوست برخی از سبزیجات گنجینه‌ای از مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می‌کند. از این رو، به جای پوست کندن سبزیجات، درباره فواید سلامتی خوردن چند سبزی با پوست یاد بگیرید.

در اینجا ۴ سبزی که به طور ایده آل نباید قبل از خوردن پوست آن‌ها را جدا کنید آورده شده است:

۱. سیب زمینی

سیب زمینی جزء اصلی دستور‌های غذایی و پوست آن منبع غنی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. آن‌ها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به گوشت هستند که برای سلامت قلب و عملکرد عضلات ضروری است.

در واقع، پوست سیب زمینی مملو از آهن است که به حمایت از عملکرد گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. از این رو، باقی ماندن پوست روی سیب‌زمینی نه‌تن‌ها بافت لذت‌بخشی به آن می‌دهد، بلکه محتوای غذایی آن را نیز افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را به درستی می‌شویید تا همه آلودگی‌ها قبل از پخت و پز پاک شوند.

۲. هویج

پوست هویج برای خوردن کاملا بی خطر و در واقع مفید است. پوست یا لایه‌ی نازک سطح هویچ، حاوی مواد مغذی متعددی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C، B ۳، فیبر غذایی و فیتونوترینت‌ها است. این مواد مغذی به دلیل تقویت سیستم ایمنی و نقش آن‌ها در حفظ سلامت پوست و بینایی شناخته شده اند.

همچنین محتوای بتاکاروتن که به هویج رنگ نارنجی پر جنب و جوش می‌دهد به بهبود هضم و سلامت کلی کمک می‌کند.

۳. خیار

خیار را هم باید با پوست آن بخورید. پوست خیار سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K است که برای جلوگیری از لخته شدن خون و سلامت استخوان‌ها ضروری است.

پوست خیار همچنین منبع سیلیس است، ترکیبی که از سلامت پوست، مو و ناخن حمایت می‌کند.

پوست خیار را در سالاد یا میان‌وعده‌های خود بگنجانید تا تغذیه‌ای بیشتری داشته باشید و هیدراته بمانید.

۴. کدو سبز

هم گوشت و هم پوست کدو سبز فواید زیادی برای سلامتی دارند، مانند هضم بهتر، بهبود خلق و خو و استخوان سازی.

پوست کدو منبع فوق العاده‌ای از فیبر رژیمی، ویتامین C و پتاسیم است. چه در حال تفت دادن کدو باشید یا کباب کردن یا افزودن آن به غذا‌های دیگر، باقی گذاشتن پوست کدو سبز یک راه عالی برای افزایش ارزش غذایی آن است.

بنابراین، اکنون می‌دانید کدام سبزیجات را هرگز نباید پوست بگیرید؛ اما مطمئن شوید که قبل از خوردن یا استفاده از این سبزیجات برای پخت و پز، آن‌ها را کاملا بشویید تا آلودگی‌ها و آفت کش‌های آن را از بین ببرید!

دیگر خبرها

  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند