Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی بر رفع مشکلات معیشتی مردم و دل نبستن به وعده های دروغین دشمن تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی بر رفع مشکلات معیشتی مردم و دل نبستن به وعده های دروغین دشمن تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آیت الله علم‌الهدی:

دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی از بین رفتنی نیست/عدم تحقق اقتدار درونی در حوزه معیشت

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: کلام ما در اجرای تقوا در زندگی خانوادگی بود؛ در مقام حفظ تقوا در زندگی خانوادگی میان همسران بزرگترین عامل اجرایی تقوا و از سویی نیز آفت تقوا، بدرفتاری بود.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: شاهد تصور شود مخاطب این بدرفتاری صرفا مردان هستند در حالی که موقعیت زنان از این نظر حساس‌تر از موقعیت مردان است زیرا صاحب زندگی، زن است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: اقتدار درونی ما در حوزه دفاعی محقق شده اما در حوزه اقتصاد و معیشت داخلی محقق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به میلاد مسعود وجود اقدس جوادالائمه(ع) گفت: امیدواریم در این قرب فرارسیدن سالروز این میلاد برکات حضرت و این ماه مبارک نصیب ما شود.

علم‌الهدی همچنین افزود: عده‌ای برخوردشان با فرمایشات مقام معظم رهبری، رویکرد موعظه و نصیحت است و یک عده نیز که ولایی نیستند برخوردشان، برخورد سیاسی است و آن را یک تحلیل سیاسی می‌دانند؛ برادران و خواهران ولایتمدار باید به این نکته توجه کنید که مقام معظم رهبری؛ حجت امام زمان(عج) هستند و آنچه بفرمایند تعیین تکلیف زندگی اجتماعی ما است و یک خط حرکتی برای مسئولان نظام و مردم و جریان‌های سیاسی بایستی مدنظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرمایشاتی که مقام معظم رهبری دو روز گذشته با مردم تبریز داشتند چند نکته خط‌ساز و قابل تأمل داشت که دقیقاً ما به این نکات باید بیشتر توجه کنیم و آنها را یک مبنای فکری و اعتقادی بدانیم. مقام معظم رهبری تحلیلی روی دشمنی آمریکا و غرب داشتند و خیلی منطقی و مستدل فرمودند که بعد از جنگ جهانی دوم دنیا به کشورهای سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم شد.

امام جمعه مشهدمقدس ادامه داد: کشورهای سلطه‌گر هنجارهای سیاسی ایجاد کردند تا اگر کشوری سلطه‌گر نیست در رده کشورهای سلطه‌پذیر آنها قرار گیرد؛ انقلاب مقدس اسلامی ما این هنجارهای کشورهای سلطه‌گر و معادلات آنها را از میان برد. طوری معادله ایجاد کرده بودند که اگر کشوری سلطه آنها را قبول نکرد از میان بروند. 42 سال آمریکا آنچه توان داشت در دشمنی ما مصرف کرد و هیچ غلطی هم نکردند.

علم‌الهدی تأکید کرد: لذا دشمنی آمریکا و غرب با انقلاب ما مسئله از میان رفتنی نیست که با یک لبخند و دست دادن و خوش و بش و حتی تسلیم شدن از میان برود؛ ما باید پیروز شویم و تا امروز هم پیروز شدیم و جلو هستیم و دشمن عقب است؛ چه باعث پیروزی ما می‌شود؟ مولفه و ملاک پیروزی بر دشمن در فرمایش مقام معظم رهبری مشخص است؛ دو مولفه وجود دارد، یکی استحکام عناصر هویتی و عنصر دوم اقتدار درونی.

وی بیان کرد: استحکام عناصر هویتی به چه معناست؟ ما مردم هویتمان به عنوان ایران اسلامی به یک نکته بستگی دارد و اینکه همه مردم دنیا ما را به عنوان وابسته به اهل بیت(ع) پیامبر و منتظر ظهور می‌شناسند. استحکام عناصر هویتی ما به این است که ولایتمداری در میان ما روز به روز پررنگ‌تر شود و فکر و عمل ما مبتنی بر اقتدای به رهبر باشد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این مسئله من و شمای تنها نیست؛ در درجه اول پیشقدم در عرصه استحکام عناصر هویتی کسانی هستند که به اسم شما مردم و با انتخاب شما مردم زمام مسئولیت و مدیریت را برعهده دارند. باید آنچه رهبری رهنمود می‌دهد به عنوان یک مسئله لازم سریع‌الاجرا و به صورت جهادی وارد شد.

وی افزود: اقتدار درونی نیز با استحکام عناصر هویتی باید آمیخته شود و باید یک حرکت جهادی باشد و اگر این دو متناسب نباشند حتی ممکن است حرکت جهادی مضر برای انقلاب نیز باشد. اگر عناصر هویتی مستحکم نباشد حرکت جهادی نیز فایده ندارد. اقتدار درونی یعنی اینکه قدرت درونی داشته باشیم؛ امروز اقتدار درونی ما دشمن را متحیر کرده و اول قدرت منطقه هستیم؛ اما اقتدار درونی ما در معیشت و اقتصاد شایسته این ملت انقلابی نیست؛ ما هیچ وقت در زندگی خود نمی‌ترسیم؛ عناصر هویتی برای ما اول توحید است؛ اگر خدا را باور کردیم دیگر از هیچ چیز نمی‌ترسیم و همه قدرت‌ها از قدرت خدا پائین‌تر است. فایده استحکام عناصر هویتی خسته نشدن است.

علم‌الهدی بیان کرد: به قول شهید رجائی «فقط مزدور است که خسته می‌شود» اما انسان هدفمند و انقلابی خسته نمی‌شود. امروز مشکلات ما در حوزه معیشتی و اقتصادی ناشی از این است که برخی از مدیریت‌های نظام را عده‌ای در دست گرفته‌اند که از انقلاب خسته شده‌اند و نمی‌خواهند پای انقلاب بایستند. این خسته‌ها برای ما مشکل آفریده‌اند. اقتدار درونی با تنبلی نکردن به دست می‌آید و اگر دنبال رفاه و خوشی و آسایش باشیم اقتدار درونی کسب نمی‌کنیم و اقتدار درونی با کار جهادی رقم می‌خورد.

وی افزود: 42 سال از این انقلاب گذشته و هر سال انتخابات داشته‌ایم؛ اکنون تا انتخابات چندماه مانده و به عنوان یک ضرورت مقام معظم رهبری عنوان فرمودند تحقیق کنید؛ می‌توانی انتخابی کنی و فردی را برای چهار سال بیاوری و پشیمان شوی و هی نق بزنی... در مقابل تبلیغات پوشالی و عکس رنگی دین و ایمان و مغز خود را ندهید. فکر کنید و انتخاب کنید.

 

امام جمعه کاشمر:

آمریکا و اروپا نمی‌توانند برای برگشت به برجام شرط تعیین کنند

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: ماه رجب ماه فرصت‌ها است و اگر به این واژه و مفهوم آن توجه کنیم مطمئناً برکات زیادی را کسب کرد.

وی با بیان اینکه این فرصت‌ها کمتر به دست می‌آید و بعد از مرگ هم این فرصت‌ها در دسترس ما نیست، خاطرنشان کرد: باید این فرصت‌ها را غنیمت بشماریم.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز مثل همیشه سخنان مهمی را بیان فرمودند و ما باید این سخنان را آویزه گوش خود قرار دهیم، تشریح کرد: ما دیگر فریب وعده طرفین برجام را نمی‌خوریم و فقط باید به تعهداتی که در برجام آوردند عمل کنند و در عمل صداقت خود را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه دیگر نمی‌توان به وعده‌های آمریکا و اروپا اعتماد کرد، افزود: آمریکا و اروپا دروغگو و عهدشکن هستند و آنها نمی‌توانند برای ما شرط تعیین کنند بلکه ما شرط تعیین می‌کنیم و آن اینکه باید به تمام وعده‌های خود عمل کنند و تحریم‌ها برطرف شود تا ما تصمیم بگیریم که به برجام برگردیم یا نه.

طباطبایی با بیان اینکه آنهایی که در باغ سبز آمریکا و اروپا را نشان می‌دهند و به دنبال این کشورها برای حل مشکلات داخلی هستند به درد ما نمی‌خورند و مردم باید در انتخابات حواس خود را جمع کنند، اذعان کرد: مردم انقلابی ما باید به دنبال انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو باشند.

وی با تأکید بر اینکه فرد مستحکم و حزب‌اللهی و انقلابی می‌تواند در برابر آمریکا و استکبار جهانی به ایستد، عنوان کرد: اگر خوب تصمیم گرفتیم و خوب انتخاب کردیم مطمئناً نورعلی‌نور است.

 

امام جمعه موقت درگز مطرح کرد:

علاج دردهای مزمن کشور در پرشور برگزار شدن انتخابات است

حجت الاسلام ابوالقاسم خوش خلق امام جمعه موقت درگز در خطبه های نمازجمعه 1 اسفند ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: نصرت، توفیقات و هدایت الهی در  رعایت تقواست.

وی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب تبیین کرد: به فرموده ائمه معصومین، هر کس یک روز از ماه راجب را روزه بگیرد موجب خشنودی خدا شده، غضب الهی از او دور و دری از درهای جهنم به روی او بسته می شود. رحمت خدا در این ماه بر بندگان بسیار است و خدا گناهان انسان را می آمرزد.

امام جمعه موقت درگز گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در کشور از لحاظ شیوع کرونا، متاسفانه برنامه اعتکاف همچون سال گذشته تعطیل است اما رهبری در پاسخ به نامه رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور به مردم توصیه فرموده اند برای بی نصیب نماندن از فیض اعتکاف، در یکی از این سه روز، نماز جعفر طیار را اقامه کنند.

حجت الاسلام خوش خلق با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با مردم تبریز عنوان کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی هر جا انقلابی عمل کردیم عقب افتادگی نداشتیم، اما هر جا از انقلاب کوتاه آمدیم عقب ماندگی به وجود آمد. نمونه های این عقب ماندگی را می توان در معیشت، شکاف طبقاتی، عدالت اجتماعی مشاهده کرد که امیدواریم مسئولین کشور برای رفع این مشکل اهتمام کافی داشته باشند.

وی انتخابات را یک فرصت بزرگ و مایه امنیت کشور دانست و تاکید کرد: همواره در نزدیکی هر انتخابات، دشمن وارد میدان شده و با شک و شبهه افکنی، تلاش دارد مردم را نسبت به انقلاب دلسرد و بدبین کند اما مردم ما در تشییع پیکر سردار سلیمانی و راهپیمایی متفاوت 22 بهمن امسال نشان دادند که به این انقلاب ایمان دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی درگز تشریح کرد: علاج دردهای مزمن کشور در پرشور برگزار شدن انتخابات و حضور مردم و انتخاب اصلح و شخصیت مناسب برای ریاست جمهوری است. انشالله مردم ما امسال همچون سالهای گذشته با شکوه و صلابت بیش از پیش وارد صحنه شده و دولت جوان حزب اللهی انقلابی مد نظر مقام معظم رهبری را انتخاب خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به موضوع تواقفنامه برجام خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری صراحتا نظر خود را در مورد برجام اعلام فرمودند و آن هم این بود که هر وقت طرف مقابل به وعده های خود عمل کرد ما هم به وعده های که دادیم عمل خواهیم کرد؛ امیدواریم مسئولین دیپلماسی کشور این جمله مقام معظم رهبری را فصل الخطاب تصمیمات و عملکرد خود قرار دهند.

 

امام جمعه تربت حیدریه:

تعهدات برجامی طرف مقابل باید در مقام عمل راستی‌آزمایی شود

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه در آئین خطبه های این هفته نماز اظهار داشت: صبر و استقامت کلید موفقیت و غلبه بر مشکلات می باشد، هرچند این استقامت ممکن است ابتدا سخت باشد اما میوه شیرین آن تلخی های های گذشته را از بین می برد.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در ۴۲ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب این صبر و استفامت را در برابر دشمنان تجربه کرده و آنجاییکه صبر و ایستادگی داشتیم پیروزی بودیم  و هر کجا که وادادگی و کم صبری نشان دادیم دشمن جسور شده و موفقیتی نداشتیم.

مدیر حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت حیدریه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای برای غربی ها تا پنجم اسفندماه ضرب الاجل تعیین کر که اگر به تعهدات برجامی عمل نکردند دولت موظف است اقداماتی انجام دهد، از سویی دیگر رهبر فرزانه انقلاب هم در سخنان اخیر خود مکررا تاکید کردند که شرط عمل تعهدات برجامی ایران ابتدا آن است که باید طرف مقابل به تعهدات گذشته عمل کند و این عمل در گفتار و نوشتار فایده ای ندارد و باید در مقام عمل راستی آزمایی شود و همه مسوولان هم باید به تبعییت از رهبری همین راه را طی کنند و راه دیگری وجود ندارد.

حجت الاسلام عصمتی گفت: برخی افراد در خصوص اینکه ممکن است ایران به سمت سلاح هسته ای حرکت کند سخنانی مطرح کردند که این اظهار نظرها اگر مسایل سیاسی جایی داشه باشد، اما در فتوای مراجع شیعه محلی از اِعراب ندارد و باید حریم فتوای مراجع حفظ شود.

 

امام جمعه رشتخوار:

هوشیاری مسئولان نسبت به حرکات دشمن در شرایط کنونی ضروری است

حجت‌الاسلام حسن جهانشیری امام‌جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی بن ابی‌طالب شهر رشتخوار در خواست از توجه هوشیارانه مسئولان نسبت به حرکات دشمن در شرایط کنونی، گفت: برخی اوقات دشمن شرایط را به نحوی پیش می‌برد که عده‌ای فکر کنند که قصد تعامل و دوستی دارد، باید مراقب حرکات دشمن در شرایط کنونی بود و به‌سادگی به آن‌ها اعتماد نکرد.

وی در ادامه با تاکید بر اتحاد هر چه بیشتر مسئولان در کشور، اظهار داشت: بیان کردن این موضوع که ما به دنبال سلاح هسته‌ای هستیم در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست، مسئولین ما باید هوشیار باشند، مقام معظم رهبری فرمودند، همه مسئولین باید متحد باشند، اول باید تحریم‌ها به‌طور کامل برداشته شود بعد ما پای میز مذاکره خواهیم نشست.

حجت الاسلام جهانشیری در ادامه با تاکید بر اینکه باید دید رئیس‌جمهور آمریکا در بحث برجام چه تصمیمی خواهد گرفت، تصریح کرد: امروز باید همه به پشتوانه مردم انقلابی و ولایی، پشت سر مقام معظم رهبری بأستیم و اجازه ندهیم آمریکا و ایادی آن‌ها توان انجام هر غلطی را اشته باشند.

وی همچنین به نقشه رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با پیروی از آتش‌بس بین یمن و عربستان، گفت: جو‌بایدن الآن در شرایطی قرار دارد که باید تصمیم سرنوشت‌سازی در رابطه با برجام بگیرد، باید نشان دهد که چقدر به فکر آرامش دنیا و جهان است، اعلام و حمایت جوبایدن از آتش‌بس یمن و عربستان به‌واسطه این است که با توجه به اینکه ۶ سال عربستان و ایادی آن‌ها که به گمان خود فکر می‌کردند طی چند هفته می‌توانند یمن را به‌زانو درآورند اما توان مقابله را نداشتند امروز به دلیل این شکست‌ها به دنبال نشان دادن دلسوزی هستند، که درواقع هدفشان مطامع خود است.
 

 

امام‌جمعه موقت سرخس:

جوانان انقلابی بهترین سرمایه نظام اسلامی هستند

حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری زنده با مردم تبریز اظهار کرد: زیربنای فکری نظام اسلامی نیاز به رونق و ترمیم دارد؛ اگر این زیربنا دچار مشکل شود، دشمن به نظام ضربه وارد می‌کند.

امام جمعه موقت سرخس تصریح کرد: نترسیدن از دشمن، تنبلی نکردن مسئولان و خسته نشدن موجب ترمیم زیربنای فکری نظام اسلامی می‌شود.

وی بیان کرد: هر جا انقلابی عمل نکردیم و از دشمن ترسیدیم ضربه خوردیم؛ نباید به دشمن میدان بدهیم چون به زیربنای فکری نظام ضربه وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام اکبری نیا با بیان اینکه مقصر اصلی وضعیت فعلی کشور سوء مدیریت‌ها است، تصریح کرد: مسئولان نباید اجازه بدهند شکاف طبقاتی جامعه را زجر بدهد.

خطیب نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه تا مسئولان انقلابی عمل نکنند، مشکلات کشور حل نمی‌شود، ادامه داد: شور و حال انقلابی مردم در کمک به کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا نشان داد، مردم پای کار حل مشکلات کشورشان هستند.

امام جمعه موقت سرخس عنوان کرد: امروز نباید یک لحظه مسئولان از حرکت بایستند و ضعف‌ها را باید با دستاوردهای نظام اسلامی برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما به فساد و مفسدان اقتصادی حساس هستند، تاکید کرد: مردم ما هرجا مبارزه با فساد و مفسدان را ببینند، علاقه نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام اکبری نیا خاطرنشان کرد: مسئولان باید از بهترین سرمایه نظام اسلامی یعنی جوانان انقلابی برای برطرف کردن مشکلات کشور استفاده کنند.

خطیب نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه بهانه‌جویی از سوی مسئولان برای حل مشکلات کشور قابل قبول نیست، بیان کرد: از دستاوردهای دوران کرونا که جوانان انقلابی آن را رقم زدند، باید برای حل سایر مشکلات کشور استفاده کرد.

امام جمعه موقت سرخس در ادامه با اشاره به اجرای برجام گفت: حرف و وعده دیگر فایده‌ای ندارد و طرف‌های برجام هر وقت به وعده‌ها و تعهداتشان عمل کردند، جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش برمی‌گردد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان باید عقب‌ماندگی‌ها در معیشت مردم را جبران کنند، تصریح کرد: علاج مشکلات کشور روی کار آمدن دولت جوان حزب‌ اللهی است.

 

امام جمعه موقت خلیل‌آباد:

سخن مقام معظم رهبری پیرامون برجام فصل الخطاب است

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی، امام جمعه موقت خلیل‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز، اظهار داشت: دررابطه‌با برجام حرف‌ها و وعده‌های زیاد شنیدیم که عمل نشده بنابراین حرف و وعده فایده ندارد و این بار فقط عمل مهم است، اگر عمل طرف مقابل را ببینیم ما هم عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فصل الختام درباره برجام، سخن مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل کند، ماهم عمل خواهیم کرد و هرکدام از مسئولین کشور غیر از این بیان که خلاف سخنان رهبری باشد، داشته باشند خائن به‌نظام انقلاب خواهند بود.

امام جمعه موقت خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه رهبری همچنین در این دیدار فرمودند که علاج دردهای مزمن کشور برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب اصلح است، تصریح کرد: ۴ نشانه اصلح بودن، کارآمد با ایمان، پرانگیزه و علاقه‌مند است که همه ما باید در انتخاب خود مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی بعضی از عقب‌ماندگی‌ها در کشور از جمله بحث معیشت، انقلابی عمل‌نکردن بعضی از مسئولین است، اذعان کرد: هر دولتی که به‌جای نگاه به درون و توانمندی افراد جامعه، به بیرون و غرب نگاه کند، دچار عقب‌ماندگی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه مقام معظم رهبری شرایط کنونی آمریکا و اروپا خراسان رضوی تعهدات برجامی اقتدار درونی کشورهای سلطه ظهر امروز انقلابی عمل نظام اسلامی مشکلات کشور حجت الاسلام مردم تبریز عقب ماندگی وعده ها علم الهدی طرف مقابل برگزار شد سلطه گر ما مردم فرصت ها مردم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی جلال صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان با گرامیداشت هفته معلم و اعلام برنامه‌های این ایام اظهار کرد: صداقت و پاکی اصحاب رسانه حاصل زحمات معلمان و مجموعه آموزش و پرورش است که با علاقه و انگیزه به کار خبری می‌پردازید و در این جلسه حضور یافته‌اید.

وی بیان کرد: امروز به نام «سپاس معلم» زنگ سپاس را در مدارس استان همزمان با سراسر کشور داشتیم و جمعی از معلمان نیز قرار است دیداری با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

ناظمی جلال تصریح کرد: شهید «مرتضی مطهری» از بارزترین و پیشروترین متفکران در عصر جدید است که در شناخت مباحث فکری سرآمد هم عصران خود است و جایگاه ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران دارد و توانست ایمان دینی را بگونه‌ای ارایه کند که پاسخگوی عصر کنونی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: معلم ماندنی‌ترین واژه علم اموزی است که نامش برای همیشه در اندیشه هر فرد ماندگار است و هرساله معلم نمونه براساس شاخص‌هایی در آموزش و پرورش شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی معلمان نمونه در وهار سطح مدرسه، منطقه، استانی و کشوری انجام می‌شود، افزود: امسال اعمال نظر رای دانش‌آموزان و والدین آنها نیز در انتخاب معلم نمونه نقش داشت.

ناظمی‌جلال تصریح کرد: در راستای انتخاب معلمان نمونه ۴ هزار و ۵۰۰ فرهنگی شرکت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ فرهنگی به مرحله منطقه‌ای و در نهایت ۵۱ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی عنوان کرد: چهار نفر از برگزیدگان استانی به نرحله کشوری راه یافتند و از این میان «آرمان حسنی» معلم زیویه در مقطع ابتدایی به عنوان یکی از ۲۰ معلم نمونه کشور انتخاب شد.

وی به روز شمار هفته معلم پرداخت و گفت: تجدید پیمان با امام و شهدا، تقدیر از معلمان پیشکسوت، سخنرانی در نمازهای جمعه، تقدیر از خانواده معلمان شهید، تقدیر از معلمان دارای نقش برتر، تقدیر از معلمان جهادگر و ورزشکار، تقدیر از معلمان پژوهشگر و هنرمند در هفته معلم انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با رهبر انقلاب، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه،

کد خبر 6092878

دیگر خبرها

  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای