Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا خدری در خطبه‌های نماز جمعه چغادک بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جلوگیری از شیوع مجدد کرونا مخصوصاً نوع جدید و انگلیسی آن تاکید کرد و گفت: لازم است با توجه شروع پیک چهارم کرونا مردم بیش از پیش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را انجام دهند.

وی تبعیت از امام علی (ع) را راه رسیدن به کمال و نجات انسان عنوان کرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم تشیع، محبت امیرالمؤمنین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید دقت کنیم که بر اساس سخنان اهلبیت علیهم السلام، ادعای محبت به‌تنهایی کافی نیست، بلکه تبعیت و پیروی‌کردن لازم است و محبت واقعی هنگامی به دست می‌آید که انسان تبعیت کند.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: شیعه واقعی هم در عمل و تبعیت از مولی علی علیه السلام به دست می‌آید؛ باید دنبال او حرکت کنیم و هدف‌های او را دنبال کنیم، اگر چه هر قدر تلاش کنیم باز هم فاصله ما با امام علی علیه السلام زیاد خواهد بود ولی باید به سمت آن قله باید حرکت کنیم؛ اخلاق ما، منش و رفتار ما، اعمال و شیوه معاشرت باید بر اساس زندگی علوی تنظیم شود.

خطیب جمعه چغادک با اشاره به سالروز کودتای انگلیسی رضاخان گفت: در تاریخ نهضت مردم جنوب علیه استعمار انگلیس ما می‌گوئیم دولت مرکزی به مجاهدین و نیروهای مقاومت کمک نکرد ولی وقتی دقت می‌کنیم و درمی‌یابیم که دولت رضاخان توسط خود انگلیس روی کار آمده چطور توقع داریم که به مبارزین جنوب علیه انگلیس کمک کند؟

وی ادامه داد: مردم غیور جنوب و بزرگان تنگستان و دشتی و چاه‌کوتاه و چغادک با دست خالی در مقابل انگلیسی‌ها مقاومت کردند و سختی‌های زیادی را تحمل کردند ولی جلوی نفوذ قوای انگلیسی را گرفتند. که باید یاد این حماسه سازان گرامی داشته شود.

حجت الاسلام خدری گفت: در مورد تاریخ و فرهنگ و مقاومت مردم شهر چغادک کتاب خوبی الحمدلله در دست تدوین و تألیف است که هویت شهر را احیا خواهد کرد و همین جا از همه مردم عزیز و نخبگان و محققان درخواست می‌کنم به این مسأله کمک کنند و چنانچه دست‌نوشته یا تصویر یا متن و مطلبی در مورد فرهنگ و تاریخ چغادک در دست دارند برای غنای بیشتر این کتاب به کار بگیرند.

امام جمعه چغادک اظهار داشت: نباید فراموش کنیم، سیاست انگلستان اساساً دایر بر نابودی ایران بود، حتی امروز هم این سیاست، یعنی محدود و کوچک کردن ایران و تجزیه ایران در دستور کار نظام سلطه است.

وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند یک ایران مقتدر و قوی را در این منطقه تحمل کنند؛ در دوره قاجار نمی‌توانستند و اکنون نیز به ده‌ها دلیل نمی‌توانند.

کد خبر 5150923

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر حوزه علمیه بوشهر رضا خدری چغادک خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه زلزله شیوع کرونا بوشهر شهرکرد شیراز اردبیل سی سخت شهرستان کرج مشهد بارش برف همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه

به رسم هر جمعه میدان السبعین در پایتخت یمن بار دیگر شاهد سیل جمعیت در حمایت از مردم غزه است.

دیگر خبرها

  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • علت اصلی تعویض اورونوف مقابل آلومینیوم مشخص شد | تصویر دردناک منتشر شد
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • مورایس مسلمان شد+ فیلم
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات