Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:51:41 GMT

ضربه های اثرگذار دشمنان به اسلام از جهالت است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۳۷۸۸

ضربه های اثرگذار دشمنان به اسلام از جهالت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در راستای پیگیری اهداف این مجمع در استان‌هایی که از جمعیت اهل تسنن برخوردار هستند، اولین سفر استانی به کرمانشاه صورت گرفت.

وی با اشاره به اهداف این سفر، افزود: اولین هدف دیدار با علمای اهل سنت و شیعه استان کرمانشاه و ابلاغ پیام وحدت ایران اسلامی بود و خوشبختانه دیدیم که فهم عمیقی در بین علمای اهل تسنن و تشیع این استان نسبت به مفهوم امت واحده و وحدت جهان اسلام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: این مجمع برای توسعه و گسترش ارتباطات بین جهان اسلام و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر وحدت بین مسلمانان در سراسر دنیا تأسیس شده است.

شهریاری با تاکید بر اینکه دستیابی به توفیقات و مخابره پیام وحدت و دوستی جمهوری اسلامی با کشورها، مذاهب و ادیان مختلف در سراسر جهان نیازمند نمایش توفیقات در عرصه وحدت داخلی است، تصریح کرد: دشمنان اسلام طی ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی در ایران تلاش‌های فراوانی برای ایجاد تنش و ترویج تفرقه در بین قومیت‌ها، فرقه‌ها و مذاهب مختلف در داخل و خارج از کشور انجام داده‌اند که متأسفانه در برخی مواقع مشکلاتی را برای وحدت امت اسلامی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه تقابل استکبار جهانی با اسلام پایان پذیر نیست، گفت: سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی فراهم کردن باب گفتگو و همکاری با تمام فرقه‌ها و مذاهب اسلامی برای خنثی سازی نقشه‌های دشمنان است.

دشمنان با راه اندازی جنگ نرم سعی در ایجاد تفرقه و تنش در بین امت اسلامی دارند

شهریاری ادامه داد: یکی دیگر از رایج‌ترین ابزارهای دشمنان اسلام برای ایجاد تخم نفاق و تنش در بین امت اسلامی دنبال می‌کنند، جنگ نرم علیه تفکر وحدت با تأسیس شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای است.

وی افزود: یکی دیگر از ابزارهای دشمنان اسلام در خدمت بودن معدودی از علمای جاهل اهل سنت و تشیع است که با حضور در این شبکه‌ها موجب به گمراهی کشاندن افراد و توهین به مقدسات همدیگر موجب تحریک و جریحه دار شدن احساسات عمومی می‌شوند.

شهریاری تاکید کرد: به دلایل جلوگیری از این انحرافات علاوه بر لزوم بینش عمیق اساتید و علمای اهل سنت و تشیع، باید تربیت فرهنگی و دینی و مدارس دینی در جهان اسلام تقویت شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: به دلیل وجود مذاهب و قومیت‌های مختلف در کرمانشاه، مسئولیت سنگینی برای جلوگیری از تقویت اهداف استکباری و فتنه، گمراهی جوانان توسط علمای خود فروخته و جاهل و نیز آگاهی بخشی به مردم بر دوش علمای استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایرانیان از دیرباز اهل مدارا و همزیستی مسالمت آمیز با ادیان، فرق و مذاهب مختلف بوده‌اند، گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های روشنگر و پیشتاز در حوزه وحدت امت اسلامی است که توانسته این همزیستی مسالمت آمیز را در بالاترین درجه احترام، همدلی و کمال به ملسه ظهور برساند نقشه دشمنان اسلام را برای ایجاد تفرقه بین مذاهب و قومیت‌ها را برهم بزند.

شهریاری با تاکید بر اینکه حتی خسارت‌های ناچیز ناشی از تفرقه برای امت اسلامی بزرگ محسوب می‌شود، افزود: این موضوع هوشمندی، هوشیاری و آینده نگری همه علمای اهل سنت و تشیع را می‌طلبد.

برگزاری مراسم بزرگداشت ۷۰ تن از علمای در گذشته اهل سنت در پنجم اسفند امسال

وی با قدردانی از همه علمای استان کرمانشاه برای پایبندی و اعتلای اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: برای پاسداشت خدمات بیش از ۷۰ تن از علمای درگذشته اهل سنت طی یک سال اخیر که در خدمت انقلاب و مقاومت بودند، مراسمی به صورت وبینار در روز پنج اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

شهریاری هدف دیگر از سفر به استان را ایجاد همدلی و روحیه همکاری بین اهل تشیع و سنت دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این زمینه آمادگی کامل دارد که با هم افزایی و همراهی از ظرفیت‌های استان برای تقویت وحدت بین امت اسلامی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مقدمه این اقدام علاوه بر تقویت روحیه تفکر، ظرفیت شناسی خصوصاً در بین علمای دانشمند و متخصص اهل سنت استان کرمانشاه در حوزه‌های فقه، تاریخ، علوم اسلامی و… است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به همراهی خوب علمای اهل سنت با نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: از جمله دیگر اهداف این سفر، شناسایی افراد توانمند و سخنران است که با سخنرانی در کشورهای دیگر، تفکر انقلاب اسلامی برای ورود به عرصه گام دوم انقلاب و ارسال پیام انقلاب سراسر جهان را گسترش و توسعه بدهند.

شهریاری ادامه داد: دشمن با راه انداختن جنگ نرم در شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و ماهواره‌ها به جهان القا کرده است که اهل سنت در ایران از حقوق شهروندی برخوردار نیستند، در حالی که نظام جمهوری اسلامی با تأسیس مدارس علمیه اهل سنت، گسترش تعداد مساجد و رسیدگی به علمای اهل سنت کمک شایانی به آنها کرده است.

وی با بیان اینکه در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اجازه برگزاری مراسمات مختلف به شیعیان داده نمی‌شود، تاکید کرد: امروز در استان کرمانشاه ۲ نماز جماعت برگزار می‌شود که این نشان از ظرفیت جمهوری اسلامی برای پذیرش مذاهب مختلف در بدنه نظام و برقراری مساوات و رعایت حقوق شهروندی برای همگان است.

با یک جنگ تمام عیار دشمنان علیه تقریب مذاهب اسلامی روبرو هستیم

وی با تاکید بر اینکه امروز با یک جنگ تمام عیار علیه تقریب مذاهب اسلامی روبرو هستیم، تصریح کرد: کرمانشاه ظرفیت بسیار خوبی برای تربیت علمای اثرگذار در جهان اسلامی دارد و باید مدیران و علمای اهل تدبیر تربیت و شناسایی شوند.

شهریاری اظهار کرد: در طول تاریخ ضربه‌های اثرگذار به اسلام از جهالت بوده، لذا دانش افزایی، ارتقا اخلاق و عقلانیت در بین اجتماع مردم از وظایف مهم علما، مسئولان و رسانه‌های اسلامی است.

کد خبر 5150922

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب کرمانشاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی علمای اهل سنت وحدت اسلامی گام دوم انقلاب جنگ نرم حجت الاسلام حمید شهریاری اهل سنت ویروس کرونا زلزله آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر شهرکرد شیراز سی سخت اردبیل شهرستان کرج مشهد همدان بارش برف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی استان کرمانشاه جمهوری اسلامی علمای اهل سنت دشمنان اسلام امت اسلامی جهان اسلام اهل سنت شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ حجت الاسلامی علیی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران، این نهاد ارزشی را برگرفته از نهضت عاشورا و پرچمدار جهاد تبیین دانست و افزود: امروز سپاه پاسداران در خنثی کردن توطئه‌های شناختی دشمنان در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد.
وی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل عملیات تنبیهی وعده صادق را نمونه‌ای از ابتکار و توانمندی سپاه در مقابله با دشمنان دانست و گفت: با این عملیات دنیا به عظمت و توانمندی سپاه پی برد و دشمنان هم در برابر این قدرت و توانمندی، چاره‌ای جز عقب نشینی نیافتند. 

حجت الاسلام علیی افزود: جامعه بزرگ بسیج در برابر استکبار جهانی ایستاده و رمز این مقاومت همانا اعتقاد به مکتب اهل بیت و پیروی از ولایت فقیه است. 
وی با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی بر ضرورت تقویت ایمان و باور‌های دینی نیرو‌های سپاهی و بسیجی در کنار افزایش قدرت و توان نظامی تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند