Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:44:40 GMT

طرح ملی مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۳۹۸۹

طرح ملی مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق بیجندی در سفری یک روزه به اهواز، ضمن بازدید از روند اجرای طرح «ملی توسعه مشاغل خانگی» در خوزستان، با حضور در دبیرخانه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان، بر ضرورت شناسایی پیشران‌های توانمند در اجرای این طرح‌ها تأکید کرد و افزود: نقش جهاد دانشگاهی در این طرح‌ها به عنوان نهاد توسعه‌ای تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بحث برندینگ، کمک به فروش محصولات تولیدی در بازارهای مختلف و اعطای تسهیلات برای توسعه کسب و کار از اقدامات حمایتی جهاد دانشگاهی در طرح‌های ملی برای پیشران‌هاست.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: شناسایی پیشران‌ها برای حضور و همکاری در طرح و سپس تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف پیشران‌ها، مداخلات توسعه‌ای، توانمندسازی نیروی کار از طریق آموزش و سپس معرفی به پیشران‌ها، ایجاد فروشگاه‌های مجازی و کار کردن در زمینه شناسایی مشاغل نوین از جمله برنامه‌نویسی، تولید محتوا، ویراستاری و مترجمی را از دیگر مسئولیت‌های جهاد دانشگاهی در این طرح‌هاست.

بیجندی با بیان اینکه اعتمادسازی برای پیشران‌ها نسبت به طرح و جهاد دانشگاهی امری ضروری است، گفت: اگر این امر مهم به درستی محقق شود قطعاً می‌توان شاهد پیشبرد اهداف طرح و همکاری پیشران‌ها در کمک به متقاضیان و به کار گرفتن آنها باشیم.

به گزارش مهر، اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی در استان‌ها نیز مجری طرح در استان خود شناخته شده‌اند.

این طرح در خوزستان با سهمیه ایجاد شغل برای دو هزار و ۵۰۰ متقاضی از کارفرما به سازمان جهاد دانشگاهی استان محول شد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان کارفرمای استانی است.

این طرح در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب‌شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۹۶ طراحی و به تصویب رسید.

همچنین این طرح به‌منظور اجرا و پیاده‌سازی به جهاد دانشگاهی واگذار شد تا شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار و با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی انجام شود.

این طرح با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان اجرا می‌شود که مشتمل بر سه فاز «تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان» (فاز اول)، «شناسایی، ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان» (فاز دوم) و «اتصال به بازار» (فاز سوم) است.

علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی، با داشتن حداقل سن ۱۸ سال، بومی بودن در استان محل تقاضا، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش فرمایی، بیمه روستایی و بیمه عشایری دارند، منعی در ثبت نام ندارند.) می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه www.inhb.ir در این طرح شرکت کنند.

کد خبر 5150947

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی حمایت از کسب و کارها طرح مشاغل خانگی ویروس کرونا زلزله آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر شهرکرد شیراز سی سخت اردبیل شهرستان کرج مشهد خطبه های نماز جمعه همدان جهاد دانشگاهی مشاغل خانگی پیشران ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عین الله دهقان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: هدف مشترک فدراسیون و ورزش و جوانان استان، اعتلای ورزش کشتی کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه این امر در سایه تعامل و همفکری تحقق خواهد یافت، گفت:، محمد مؤمنی منش پس از انجام رأی گیری در این مجمع انتخاباتی با کسب بیشترین آرا به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت کشتی استان انتخاب و معرفی شد.

دهقان تصریح کرد: توسعه ورزش در استان، به سلامت جامعه و جوانان و کاهش معضلات اجتماعی و آسیب‌های ناشی از آن منجر می‌شود.

کد خبر 6097251

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی