Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: نگاه به غرب امتحان خود را پس داده است، باید نگاهمان به داخل معطوف باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با اشاره به اینکه هر جامعه برای اداره خود نیازمند مدیر و رهبری لایق است اظهار داشت: ویژگی‌های این مدیر لایق در آیه ۱۲۸ سوره توبه ذکر شده که شامل؛ مردمی بودن و از میان همان جامعه برانگیخته شدن، همدردی با مردم و شریک غم و آلام جامعه بودن، دلبستگی عمیق به مردم، علاقه مندی به هدایت آنها، محبت و مهربان بودن نسبت به محرومان، ترحم و بخشش درباره گناهکاران از مصادیق آن است که مصداق بارز این رهبری الهی پیامبر اکرم و فرزندان معصوم ایشان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ولادت حضرت جواد علیه السلام گفت: مولود باسعادت پاره تن امام‌هشتم، سالروز ولادت حضرت علی اصغر بزرگ‌ترین شهید مظلومیت و روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی که به نام روز مهندس نامگذاری شده را تبریک می‌گوئیم.

وی افزود: امروز همه جوانان عزیز خصوصاً مهندسان در تمامی گرایش‌ها برای عظمت کشور خود آستین همت را بالا بزنند و خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و خودباوری جوانان این مرز و بوم اتفاقات بسیار مبارکی در حال رخ دادن است که حکایت از عزم و اراده جوانان این کشور برای استقلال است و امروز در بسیاری از صنایع توسط مهندسان جوان مهندسی معکوس صورت می‌گیرد، بسیاری از اجناس وارداتی امروز با مهندس معکوس در کشور حتی با کیفیت بالاتر نسبت به جنس خارجی تولید می‌شود.

محمودی با اشاره به میلاد حضرت علی علیه السلام عنوان داشت: مؤمنین از ۱۳ تا نیمه رجب را معتکف می‌شدند ولی امسال به دلیل کرونا از اعتکاف محروم هستیم ولی توصیه می‌شود که در این ایام ادعیه و اعمال مربوط را در منزل به جا آورند تا از فیوضات در ماه مبارک رمضان رجب برخوردار شوند و فعالان فضای مجازی با استقبال از این فرصت جهت ترویج فرهنگ ولایت مداری و هشدار به جریانات به کفر و نفاق استفاده کنند.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه امروز همه با عمر و عاص ها مواجه هستیم عنوان داشت: صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران گروه و فضای مجازی توسط عمروعاص ها هدایت می‌شوند، دروغ می‌گویند، تخریب و سیاه‌نمایی می‌کنند حتی با رنگ و لعاب های زیبا قصد دارند که این مطالب را به گوش همه برسانند، چطور کسانی که در فتنه ۸۸ در برابر توهین به مقدسات سکوت کردند و آن همه خباثت را دیده اند می‌خواهند که مردم امروز مدافع آنها باشند، در طول چند دهه اخیر برخی روزنامه‌ها با فضای مجازی با دروغ پراکنی توانستند نقش پیاده‌نظام آمریکا، اسرائیل و کسانی که سال‌ها بر سر سفره انقلاب بوده اند و در این کشور مسئولیت داشتند با فتنه و فتنه‌گران گره خوردند آن وقت امروز این آدم‌ها دلسوز امام و شهدا شده اند و به دنبال دو قطبی سازی هستند.

خطیب جمعه ورامین بیان داشت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان از مردم و حضور آگاهانه مردم که جلوه اش در تشییع سردار سلیمانی و راهپیمایی ۲۲ بهمن بود تقدیر فرمودند اگرچه ایشان به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کردند که باید از هم اکنون چند مسئله مورد توجه قرار بگیرد؛ اول اینکه حضور حداکثری در انتخابات مهم است و فرمودند «علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات است» اگرچه بسیاری از مردم از برخی مسائل ناراحت هستند اما بحث شرکت کردن در انتخابات به عنوان یک تکلیف دینی و انتخاب یک نیروی کارآمد و با ایمان و با انگیزه و علاقه مند به کار بسیار مهم است.

محمودی گفت: باید برای انتخاب اصلح تلاش کرد، نباید فریب شعارهای اغواگر و خلاف واقع را خورد لذا باید جریانات انقلابی با همفکری و هم صدایی به دنبال معرفی یک فرد شایسته و لایق و توانمند و انقلابی باشند نگاه به غرب امتحان خود را پس داده است و باید کسانی انتخاب شوند که علاوه بر تعامل با جهان نگاهشان به داخل معطوف باشد و وظیفه دستگاه‌های نظارتی بسیار حساس است چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در شوراها که باید افراد صالح در عرصه انتخاب و رقابت حضور پیدا کنند و مراجع نظارتی باید در وظیفه خود با تمام توان عمل کنند و نگذارند افراد فاقد صلاحیت در مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی جامعه قرار بگیرند.

وی با اشاره به وقوع زلزله اخیر در سی سخت افزود: زلزله در شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد خسارت‌های فراوانی را به بار آورده است که در این فصل سرما نیازمند کمک مردم عزیز هستند لذا عزیزان می‌توانند پوشاک پتو غذای کنسروی پوشاک و امثال این لوازم را به این عزیزان برسانند.

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: نگاه به داخل نماز جمعه شهرستان های استان تهران حجت الاسلام محمودی کشورهای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود

سالار آبنوش بعد از ظهر شنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، هفته کارگر و معلم و همچنین روز شوراها اظهار کرد: امروز معنا و مفهوم جمله امام خمینی درخصوص سپاه را متوجه می‌شویم که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، به واقع امروز هرکس دل در گرو این انقلاب دارد، لباس بسیج به تن کرده و یک بسیجی است و ما هم مفتخر به همین بسیجی بودن هستیم‌.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات نظامی آمریکایی در کشورمان که به واقعه طبس مشهور است، یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها با آن هم پشتیبانی و توان نظامی چیزی جز اراده خداوند نبود و باید بدانیم چنین اراده‌ای هنوز هم وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: بی تردید کارنامه مسئولان همان انتخابات و مشارکت مردم در این عرصه است که لازم است هر مسئولی به بازخورد انجام وظایف خود که در انتخابات و مشارکت مردم منعکس می‌شود توجه کند.

آبنوش با تاکید بر اهمیت نگاه مبتنی بر حل مشکل ادامه داد: در اینکه ما بهترین مردم را در کشورمان داریم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل لازم است تا تک تک مسئولان نسبت به واکنش‌های مردم که در مشارکت‌هایی مانند انتخابات نمود پیدا می‌کند، توجه و در نوع رفتار و عملکرد خود بازنگری کند.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک توجه به مردم و خواست مردم را همان تاکید چندباره مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است تا مسئولان با بازنگری در رفتار خود و توجه به اقشار مردم، رفتار مردم را با خودشان که در مشارکت انتخابات تبلور می‌یابد تغییر دهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مهم عنوان کرد و افزود: مسیری که رهبری و شهدا به ما گوشزد کرده‌اند چیزی جز خدمت و کار برای مردم نیست و ما مسئولان باید به دنبال عملکردی باشیم تا مردم از ما تجلیل کنند و این تجلیل هم در مشارکت مردم در انتخابات نمود پیدا می‌کند.

آبنوش ضمن اشاره به مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی عنوان کرد: امروز به برکت مدیریت امامین انقلاب و جان نثاری شهدا، جانبازان و رزمندگان گام نخست که همان تثبیت است، اتفاق افتاده و افق‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران جهانی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: امروز سطح و جغرافیای منازعات تغییر کرده و به برکت جمهوری اسلامی ایران دیگر جنگ در قلب رژیم صهیونیستی محل تمرکز جبهه کفر دنیا است و نه در مرزهای ما و با وجود آرامش در داخل کشورمان، رژیم صهیونیستی در مقابل اراده مقاومت به زانو درآمده است.

آبنوش خاطرنشان کرد: وعده صادق به ذهن مردم دنیا سرعت بخشید تا افرادی هم که تحت تبلیغات دشمن تردید به دل داشتند، باور پیدا کردند که کوه یخی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به برکت جمهوری اسلامی ایران و تاسی آن به فقه جعفری و رهبری معظم انقلاب اسلامی فرو ریخته است.

وی اضمحلال و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی را نیز از نتایج راهبرد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا فلسطین یکپارچه را می‌شناسد و صدای فریاد این ملت مظلوم به لطف جبهه مقاومت به گوش جهانیان رسیده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.

آبنوش گام دوم انقلاب را همزمان با گام مهم عرصه جهانی دانست و متذکر شد: امروز به برکت سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، روز قدس جهانی شده و پرده‌های چهره نمایشی استکبار فرو ریخته است و مسئولان باید به شکرانه این نعمت، خادم مردم باشند و هرچه در توان دارند برای رضایت و حل مشکلات مردم به کار گیرند تا مردم نیز با مشارکت در انتخابات تجلیل گر مسئولان باشند.

کد خبر 6090285

دیگر خبرها

  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد