Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: انتخابات پرشور دشمن را به کلی مایوس می کند چرا که در طول تاریخ هر وقت مردم در صحنه حاضر بوده‌اند، دشمن عقب‌نشینی ‌کرده و هر وقت، این کشور ضربه دیده، به خاطر این بوده که مردم در صحنه نبوده‌اند.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر "علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و انتخاب اصلح است" بیان کرد: اگر کسی معیارهای صحیح و عقلانی را در انتخابات رعایت نکند، مدیون ملت شده و با این کار، حق ملت را ضایع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل انتخاب اصلح را دومین اصل بعد از انتخابات پرشور دانست و اظهارکرد: همواره در انتخابات ایران سلیقه‌های مختلف حاضر می‌شوند و در چنین شرایطی مسئولیت انتخاب با خود ملت بوده و پس از انتخاب، دیگر جای گلایه نیست.

وی گفت: اگر کسی با انتخابات قهر کند و عرصه را به افراد نالایق واگذار کند، خیال نکند که زرنگی کرده است.

امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز جمعه، خواستار دفاع قاطعانه هیات دیپلماسی ایران از حق و حقوق ملت شد و افزود: دولت آمریکا چندین سال است که برخلاف وعده خود در برجام حرکت می‌کند و اگر دولت حماسی بر روی کار بود، این اتفاق نمی‌افتاد.

وی اظهارکرد: آمریکا خواستار این است که ابتدا ایران به تعهدات برجامی برگردد در حالی که در هفت سال گذشته طرف مقابل با بی‎عملی و نقض تعهدات، وثوق ایران را از بین برده و اکنون نیز تضمینی برای بازگشت آنها به تعهدات وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم جلب اعتماد ایران از سوی طرف‌های دیگر برجام بیان کرد: رهبر معظم انقلاب این هفته فرمودند که "ما حرف و وعده خوب، زیاد شنیده‌ایم که در عمل، نقض و ضد آن عمل شده است. حرف فایده ندارد وعده فایده ندارد، این بار فقط عمل. اگر از طرف مقابل عمل ببینیم ما هم عمل خواهیم کرد."

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، این ادبیات رهبری را تحسین برانگیز خواند و گفت: ذره‌ای التماس و ذلت در این سخنان نیست چرا که رهبر معظم انقلاب، زبان آنها را بسیار خوب می‌فهمند.

وی اضافه کرد: قاطعیت اخیر رهبر معظم انقلاب در موضوع هسته‌ای باعث شد که آمریکا دیشب اعلام کند که حاضر به مذاکره با ایران در قالب ۱+۵ است و این موضوع که معنای عقب‌نشینی دارد، نشان داد که راه درست در برابر آنها قاطعیت است.

امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به نقض مکرر و بی‌تعهدی طرف‌های غربی به تعهدات برجامی گفت: آنها به دنبال اداره دنیا با حق ویژه و فزون‌خواهی هستند.

وی با اشاره به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی دولت ایران از روز سوم اسفند در اجرای مصوبه مجلس بیان کرد: بر اساس این مصوبه نظارت‌های فراپادمانی متوقف می‌شود و از این به بعد آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای حق بازرسی بدون اطلاع قبلی از تاسیسات هسته‌ای ایران را نخواهد داشت.

آیت‌الله عاملی همچنین اظهارکرد: ایران در چارچوب پروتکل الحاقی اجرای برخی اقدامات را به صورت داوطلبانه پذیرفته بود تا حسن نیت خود را ثابت کند اما معلوم شد که حسن نیت و سوءنیت برای طرف مقابل، هیچ تفاوتی ندارد و محرومیت تمام عیار علمی، اقتصادی و نظامی ایران برای آنها مهم است.

وی اقدام مجلس در تصویب قانون توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی دولت ایران را تحسین کرده و این اقدام را تیری بر هدف دانست و گفت: مجلس با این مصوبه دست روی اصلی‌ترین نقطه ضعف آنها گذاشته و طرف‌های دیگر برجام با کاهش تعهدات ایران، چاره‌ای هم جز تسلیم شدن در برابر ایران ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل این مصوبه مجلس را معامله دوسر سود عنوان کرد و ادامه داد: اگر این مصوبه اجرا شود، شاهراه تحقیقات علمی و توانمندتر شدن صنعت هسته‌ای ایران باز می‌شود و اگر موجب اجرای تعهدات از سوی طرف‌های دیگر برجام شود، گره‌های اقتصادی کشور باز می‌شود.

برچسب‌ها برجام استان اردبیل دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا ایران دولت ایران سید حسن عاملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام استان اردبیل دولت آمریکا برجام استان اردبیل دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا ایران دولت ایران سید حسن عاملی اخبار کنکور استان اردبیل جمعه اردبیل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان