Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وب‌سایت رسمی دانشگاه واریک، دانشمندان مکانیسمی را در تاج کووید-۱۹ یافته‌اند که می‌تواند به ارائه درمان‌های جدید کروناویروس کمک کند و به آزمایش تاثیر درمان‌های موجود بر انواع جهش‌یافته آن پرداختند.

این گروه پژوهشی به سرپرستی "دانشگاه واریک" (University of Warwick)، حرکات شبیه‌سازی‌ شده در حدود ۳۰۰ ساختار پروتئین خوشه‌ای ویروس کووید-۱۹ را با استفاده از روش‌های مدل‌سازی محاسباتی مورد بررسی قرار دادند تا بتوانند اهداف دارویی امیدوارکننده‌ای را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران از این روش‌ها استفاده کردند تا انعطاف‌پذیری و پویایی ۲۸۷ ساختار پروتئینی مربوط به کروناویروس را که تاکنون شناسایی شده‌اند، مدل‌سازی کنند. ویروس‌ها مانند ارگانیسم‌ها از پروتئین تشکیل شده‌اند. دانشمندان باور دارند که شاید ارائه یک روش برای مقابله با ویروس، بتواند در تحرک این پروتئین‌ها مداخله کند.

پژوهشگران، داده‌های مربوط به نحوه حرکت و تشکیل همه ۲۸۷ ساختار پروتئینی را در دسترس عموم قرار داده‌اند تا امکان بررسی راه‌های بالقوه درمان را برای دیگران فراهم کنند.

این گروه پژوهشی، تلاش‌های خود را بر پروتئین خوشه‌ای کروناویروس متمرکز کردند که به کروناویروس امکان می‌دهد تا به آنزیم "ACE2" در غشای سلول‌های انسان متصل شود و نشانه‌های کووید-۱۹ را پدید آورد.

پروفسور "رودولف رومر" (Rudolf Roemer)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: درک نحوه کارکرد این مکانیسم، راه متوقف کردن کروناویروس است و ما نخستین افرادی هستیم که با این پژوهش، کارکرد مکانیسم مورد نظر را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: استاندارد طلایی در این مدل‌سازی از نظر محاسباتی، روشی موسوم به "دینامیک مولکولی" (molecular dynamics) است. این روش می‌تواند برای بررسی پروتئین‌های بزرگ مانند پروتئین خوشه‌ای کروناویروس، بسیار زمان‌بر باشد. روش ما بسیار سریع‌تر عمل می‌کند اما ما باید بسیار دقیق‌تر کار کنیم.

این پژوهش، در مجله "Scientific Reports" به چاپ رسید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عقیل امینی در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت داشتن تاییده‌های لازم از مراجع مذکور و بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوز‌های لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

امینی ادامه داد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

ناپلی یکی از منابع تغذیه لارو ماهی و میگو به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی