Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@08:46:33 GMT

تاجر آمریکایی سرشناس به 12سال حبس محکوم شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۵۱۲۴

تاجر آمریکایی سرشناس به 12سال حبس محکوم شد

خبرگزاری فارس: «عماد زبیری» سرمایه‌دار و تاجر آمریکایی به‌خاطر لابی‌گری برای کشورهای خارجی برای تغییر برخی سیاست‌های آمریکا، به دوازده سال حبس محکوم شد.

به نوشته نشریه «پالتیکو»، زبیری به مشارکت غیرقانونی در کمپین‌های انتخاباتی «جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات آمریکا و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه و شماری دیگر از سیاست‌مداران آمریکایی متهم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرمایه‌دار آمریکایی، عدم معرفی خود به عنوان جاسوس و عامل کشورهای بیگانه، فرار مالیاتی و لابی‌گری برای کشورهایی نظیر سریلانکا، ترکیه، اوکراین و روسیه را در پرونده دارد.

دادستان‌های فدرال آمریکا از «ویرجینیا فیلیپس» قاضی حوزه مرکزی ایالت کالیفرنیا خواسته بودند با توجه به بی‌سابقه بودن ابعاد جرایم زبیری، حکم حبس سنگینی برای او درنظر بگیرد.

در نهایت زبیری به دوازده سال حبس و پرداخت ۱۶ میلیون دلار جبران خسارت و ۲ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

فیلیپس متذکر شد پرونده حمایت مالی زبیری از کمپین‌های سیاست‌مداران آمریکایی پیچیدگی‌های زیادی دارد و بر نقش تحقیقات درباره این مسئله بر روی حفظ صحت رویه‌های انتخاباتی آمریکا تأکید کرد.

زبیری پس از دریافت حکم محکومیت گفت، سال‌ها با مأموران محلی و فدرال همکاری داشته و بابت جرائمی که مرتکب شده شرمسار است اما تمامی آن‌ها را قبول دارد.

زبیری پیش از این نیز اعتراف کرده بود در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پرداخت کرده بود که این مبالغ از سوی دولت‌های خارجی تأمین شده بودند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: حامی مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا

دانشجویان و شخصیت‌های دانشگاهی در پاکستان در مقابل کنسولگری آمریکا در لاهور تجمع کرده و حمایت ایالات متحده از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، صدها دانشجو از دانشگاه‌های مختلف پاکستان در مقابل کنسولگری آمریکا تجمع کرده و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان برای نشان‌دادن هم‌بستگی خود با فلسطینیان، چفیه به گردن انداخته و نسل‌کشی ساکنان غزه توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کردند، جنایاتی که با حمایت تمام‌عیار ایالات متحده ممکن شده است.

این تظاهرات توسط «جمعیت دانشجویان پیشرو» سازماندهی شد و طیف گسترده‌ای از دانشجویان، کنشگران سیاسی و اجتماعی، شخصیت‌های دانشگاهی، هنرمندان و شهروندان عادی در آن حضور داشتند و همگی خواستار عدالت و آزادی برای فلسطین بودند.

سخنگوی جمعیت دانشجویان پیشرو گفت: «تهاجم اسرائیل جان بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را گرفته است، از جمله ۵۰۰۰ دانش‌آموز و ۳۰۰ مدرّس. این حملات همچنین زیرساخت‌های آموزشی غزه را از بین برده است.»

او ادامه داد: «این از انصاف دور است که آمریکا همچنان به حمایت نظامی چند میلیارد دلاری خود از اسرائیل ادامه داده و شرایط را برای تداوم نامحدود این جنایات هموار می‌کند. ما امروز در مقابل کنسولگری آمریکا ایستاده‌ایم تا همبستگی خود را با دیگر دانشجویان در دانشگاه کلمبیا و دیگر دانشگاه‌های آمریکا نشان داده و از دولت پاکستان بخواهیم این نسل‌کشی را با شدیدترین لحن محکوم کند.»

تظاهرکنندگان همچنین از دولت پاکستان می‌خواهند در مجامع حقوقی جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به پاسخگویی کند، از جمله با شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری، حمایت از جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» و همچنین حمایت از تظاهرات دانشجویی در داخل و خارج از پاکستان.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • تجمع دانشجویان پزشکی مشهد در حمایت از جنبش دانشجویان آزادیخواه آمریکا
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • اعتراض کارگردان سرشناس آمریکایی به جنون اشغالگری صهیونیست‌ها
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد