Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار کشاورز تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند، گفت: با توجه به بالا بودن خطرات برای بخش و حوادث از کشاورزان خواست تا نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند

محمدابراهیم حسن نژاد روز جمعه درجریان سفر به لاهیجان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همواره دغدغه نظام بیمه کشاورزی حمایت از تولید در این بخش  همسو با سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی بوده است، گفت: تلاش شده با اجرای برنامه های مدون بخشی از ریسک های مالی تولید در بخش کشاورزی را مدیریت کرده و کشاورزان خسارت دیده را به چرخه تولید بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گیلان را یکی از رکن های کشاورزی کشور برشمرد و افزود: بیمه کشاورزی با استمرار تولید در بخش کشاورزی به دنبال فراهم نمودن امنیت غذایی در کشور است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به پرداخت غرامت یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومانی به کشاورزان از ابتدای سال زراعی ۹۹ اشاره کرد و گفت: از مبالغ در بخش های مختلف خسارت دیده اعم از باغبانی، زراعت، دام پروری و طیور پرداخت شد و پیش بینی می گردد که این رقم تا پایان سال جاری به ۲ هزار میلیارد تومان برسد.

حسن نژاد با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی یک مجموعه حمایتی است، گفت: در این طرح دولت ۷۰ درصد حق بیمه پرداخت می کند و این انگیزه ای است که باعث می شود تولید کنندگان به بیمه محصولات خود بپردازند.

لاهیجان شهرستانی کشاورزی و معروف به شهر چای، ابریشم و برنج است و با جمعیتی بالغ بر ۱۶۷ هزار نفر در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان (رشت) قرار دارد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیمه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برای مشارکت اختیاری در طرح‌های تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرح‌های مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان ۸۰ درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرح‌های مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه‌های تامین برق از پاداش‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می‌کنند از ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتور‌های پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیر‌ها و... از این پاداش‌ها بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است