Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا حیدری روز جمعه در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: عقل جمعی برآمده از رای و نظر 15 عضو شورا به عنوان نمایندگان مردم، بهتر منافع عمومی مردم و هویت شهر را تشخیص می‌دهد.

وی اضافه کرد: اگر ایستادگی و پیگیری‌های شورای اسلامی شهر در کنار سایر دغدغه مندان نمی‌بود همان طرح پر ایراد اولیه در تهران تصویب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری ادامه داد: رفتار و گفتار منفعلانه برخی مسوولان محلی در مقابل رفتار قیم مآبانه مرکز نشینان را برخلاف مصالح و حقوق مردم و مصالح عمومی شهر مشهد می‌دانیم و همچنان برای رفع مشکلات و دغدغه‌های باقی مانده و قانونی شدن روند تصویب طرح و تایید آن در شورای اسلامی شهر به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.

طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در خرداد ماه سال ۱۳۷۴ در کمیسیون ماده پنج قانون شهرداری به تصویب رسید و در سال ۱۳۷۷ مورد بازنگری قرار گرفت و فروردین سال ۷۸ الگوی طرح به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید اما این طرح تاکنون چندین بار دستخوش تغییر شده است.
طرح نوسازی و بهسازی حرم مطهر رضوی مصوب سال ۱۳۸۷ طبق مصوبه ۱۹ تیر ماه سال ۹۶ شورای عالی معماری و شهرسازی لغو و اجرای آن متوقف شد و هدف از این تصمیم جلوگیری از تداوم اقدامات مخالف با حفاظت از حیثیت مکان و ارزش‌های ملموس و ناملموس بافت تاریخی - فرهنگی پیرامون حرم مطهر رضوی عنوان شد.
با این حال آبان ماه پارسال استاندار وقت خراسان رضوی اعلام کرد که نقشه راه بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مورد توافق وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد قرار گرفته‌ است.

قرار بود وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد به صورت مشترک تا پایان سال ۹۸ طرح تفصیلی جدید را با در نظر گرفتن مبانی شهرسازی و دغدغه های موجود در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی تهیه و آن را در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب برسانند اما شورای عالی شهرسازی خود به صورت مستقیم به این موضوع ورود کرد.
این اقدام، اعتراض شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد را در پی داشت به طوری که همچنان پس از گذشت بیش از ۲۰ سال از تصویب نخستین طرح، هنوز طرحی نهایی برای نوسازی این بافت وجود نداشت اما اواخر هفته گذشته طرح تفصیلی این بافت در کمیسیون ماده پنج استان خراسان رضوی مصوب شد.
کمیسیون ماده پنج بر اساس ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تشکیل شده که بررسی و تصویب طرح های تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان به عهده این کمیسیون است و تغییرات نقشه های تفصیلی در حوزه وظایفش است.
استاندار یا معاون عمرانی او، شهردار، نماینده وزارت راه و شهرسازی، نماینده وزارت جهاد کشاورزی، نماینده میراث فرهنگی، نماینده شورای اسلامی شهر، نماینده سازمان نظام مهندسی متخصص در معماری یا شهرسازی اعضای این کمیسیون را در استان ها تشکیل می دهند.

برچسب‌ها شهرداری مشهد حرم امام رضا وزارت راه و شهرسازی میراث فرهنگی شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد حرم امام رضا وزارت راه و شهرسازی شهرداری مشهد حرم امام رضا وزارت راه و شهرسازی میراث فرهنگی شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد اخبار کنکور وزارت راه و شهرسازی کمیسیون ماده پنج شورای اسلامی شهر پیرامون حرم مطهر بافت پیرامون حرم حرم مطهر رضوی شورای عالی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدعلی زهره‌ای در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تبدیل به یک کارگاه ساخت مسکن شده است.

وی افزود: روند کار ساخت طرح نهضت مسکن ملی در خراسان رضوی مخصوصا با رویکرد گروه ساخت از شتاب مطلوب برخوردار است و رضایت بخش به کار خود ادامه می‌دهد و با وجود اهتمام استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و تلاش تخصصی مدیر کل راه و شهرسازی استان؛ بزودی در خراسان رضوی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ها هستیم.

قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره با وظایف محوله وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های مختلف نظیر راه، مسکن و .... توضیحاتی را ارائه و برنامه‌های کلان وزارت راه و شهرسازی را تشریح کرد.

حجم ترافیک راه‌های استان 4 برابر ظرفیت موجود

استاندار خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به تاکید ریاست محترم جمهوری در خصوص سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن و استفاده از ظرفیت مردم در این راه، باید مباحث با تدبیر اجرا و گره‌گشایی شود.

یعقوبعلی نظری با اشاره به اشرافیت تیم اعزامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، افزود: هیچ‌ مشکلی برای رفع موانع و تنگناها در استان وجود ندارد که با راهبری و مدیریت قابل حل نباشد، کافی است راهکارها شناسایی و عملیاتی شود.

وی با استناد به آمار و ارقام، وضعیت راه‌های خراسان رضوی را بسیار مهم ارزیابی و با اشاره به سه مبدا ترانزیتی کشور و همچنین حجم ترافیک حاصل از زائران حرم مطهر حضرت رضا (ع)، ترافیک راه‌ها و آزادراه‌های استان را 4 برابر ظرفیت موجود اعلام کرد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: برنامه و آمادگی کامل در استان برای استفاده از ظرفیت مولدسازی برای تکمیل پروژه‌ها وجود دارد و این امر مهم نیازمند حمایت و همراهی متولیان کشور است.

رتبه نخست در واگذاری زمین در بخش  روستایی

 مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز با ارائه توضیحاتی درخصوص چارت سازمانی و کمبود منابع انسانی در اغلب شهرستان‌ها، لزوم ترمیم چارت را ضروری دانست و گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم تا به شکل شبانه روزی برای تحقق برنامه‌ها و رفع مشکلات و موانع تلاش کنیم.

وی درخصوص طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در بخش تامین زمین رتبه اول، تعداد قراردادهای آماده سازی سایت‌ها رتبه اول، تعداد پروانه‌های نوسازی در بافت فرسوده و ناکارآمد رتبه دوم و واگذاری زمین در بخش روستایی رتبه اول کشور را دارد و جزو استان‌های پیشران کشور است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان