Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت کشور پاکستان، «شیخ رشید احمد» پس از نظارت هوایی از مناطق مرزی گوادر، تربت، مند و ردیگ واقع در ایالت بلوچستان، به نقطه صفر مرزی گبد، جایی که دومین مرز رسمی با جمهوری اسلامی ایران (در نقطه ریمدان) بیست و نهم آذرماه امسال افتتاح شد، رفت.

وزیر کشور پاکستان از فعالیت‌های تجاری در گذرگاه جدید مرزی ریمدان-گبد بازدید و تسهیلات موجود برای حمل و نقل کالاها و کامیون‌های باربری را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ رشید احمد به همراه سرلشکر «ایمن بلال» فرمانده گردان جنوبی نیروی مرزبانی در ایالت بلوچستان از فرآیند حصارکشی نوار مرزی مشترک با ایران بازدید کرد و گفت: ۴۰ درصد از نصب حصارها انجام شده و انسداد کل مرز ایران و پاکستان به طول ۹۲۸ کیلومتر تا خردادماه امسال (ژوئن) ۱۰۰ درصد تکمیل خواهد شد.

وزیر کشور پاکستان با تاکید بر عزم دولت برای تقویت امنیت داخلی کشور، ادامه داد: نظام مدیریت مرزی با کشورهای همسایه به شیوه نوین مجهز خواهد شد که هدف اصلی آن تسهیل تجارت دوجانبه و آسان‌سازی آمد و رفت مردم به کشورهای یکدیگر است.

وزارت کشور پاکستان اعلام کرد که شیخ رشید احمد در جریان سفر چهار روزه خود از به ایالت بلوچستان، قرار است از نقطه صفر مرزی تفتان، گذرگاه مرزی رسمی با ایران (میرجاوه) بازدید کند.

دومین گذرگاه رسمی دو کشور، گذرگاه مرزی 'ریمدان' ایران و 'گبد' پاکستان با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان، خانم «زبیده جلال» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان و سایر مسوولان و معاونان وزیران کشور، خارجه و صنعت و معدن ۲۹ آذرماه امسال به صورت رسمی افتتاح شد.

علاوه بر این دولت اسلام‌آباد توسعه زیرساخت‌های مرزی را نیز در دستور کار قرار داده و در تازه‌ترین اقدام، نخست وزیر پاکستان خواستار تسریع احداث بازارچه‌های مرزی با ایران و تدوین یک راهکار جامع در این خصوص شد. 

برچسب‌ها بازارچه مرزی ریمدان جمهوری اسلامی ایران پاکستان میرجاوه ایالت بلوچستان تجارت کنترل مرزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازارچه مرزی ریمدان جمهوری اسلامی ایران پاکستان بازارچه مرزی ریمدان جمهوری اسلامی ایران پاکستان میرجاوه ایالت بلوچستان تجارت کنترل مرزی اخبار کنکور ایالت بلوچستان کشور پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است

وزیر امور خارجه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران نوشت: «روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روند‌های کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو۲۰۲۴ تهران، فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.»

دیگر خبرها

  • دومین تصادف وزرای اسرائیل در 24 ساعت گذشته
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست