Web Analytics Made Easy - Statcounter

باوجود خوش بینی فلسطینی‌ها درباره انتخابات و کاستن از بحران‌های انباشته شده، ناظران امور تاکید دارند به رغم گردهم آمدن گروه‌های فلسطینی در قاهره و بحث درباره موضوعات فنی، هنوز موانع زیادی در مسیر موفقیت برگزاری آن وجود دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از غزه، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اواسط ژانویه گذشته طی حکمی موعد برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی و انتخابات شورای ملی فلسطین را مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال آن گروه‌های فلسطینی در قاهره گردهم آمدند تا موضوعات فنی ضروری مرحله اول از انتخابات قانونگذاری را که قرار است در 21 ماه مه آینده برگزار شود، تسهیل کنند.

از سوی دیگر کمیته مرکزی انتخابات دراظهار نظری خبری تاکید کرد، میزان ثبت نام رای دهندگان به نود درصد رسیده به طوری که کل ثبت نام‌ها در مراکز رای گیری به 2.52 میلیون رای دهنده رسیده است.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس به خبرنگار تسنیم اعلام کرد که این جنبش امتیازهای زیادی برای موفقیت برگزاری انتخابات سراسری داده است.

القانوع تاکید کرد که حماس انتخابات آتی را فرصتی برای از سرگیری وحدت ملی و سامان دادن اوضاع داخلی فلسطین به ویژه در سایه چالش‌های موضوع فلسطین می‌داند.

سخنگوی حماس تاکید کرد که سازوکار فهرست‌ها و شکل بندی ائتلاف‌ها مشخص نشده است. وی در عین حال از مشارکت فهرست‌های حماس با دیگر گروه‌های فلسطینی خبر داد.

در مقابل جنبش فتح، از شرایط آشفته داخلی رنج می‌برد به ویژه در سایه دودستگی که با آن به علت اختلافات میان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و محمد دحلان، با آن روبرو است.

شرایطی که به جدایی دحلان از فتح و تشکیل جریان اصلاحات دموکراتیک که مورد حمایت امارات است، منجر گردیده و هنوز شاکله فتح که در انتخابات آتی وارد آن خواهد شد، مشخص نشده است.

این در حالی است که فشارهای بین المللی بر محمود عباس برای موفقیت آشتی داخلی در فتح قبل از انتخابات، وجود دارد. با این حال، محمد دحلان از گزینه تشکیل فهرست جداگانه از فتح سخن می‌گوید.

«ایاد الدریملی» در گفتگو با تسنیم گفت: اگر محمود عباس در موفقیت آشتی داخلی لجاجت ورزد، جریان اصلاحات دموکراتیک فرصت ورود به انتخابات مجلس قانونگذاری با فهرستی از شخصیت‌های ملی را خواهد داشت.

در عین حال، «احمد الشقاقی» نویسنده و تحلیلگر امور سیاسی از وجود مین‌ها و موانع بسیاری که می‌تواند مانع از برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری در موعد مقرر شود، خبر داده است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزاری انتخابات گروه های فلسطینی محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نایبی صبح پنجشنبه در دومین جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران که با حضور شجاعان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی وزارت کشور، جلایی، مدیرکل فناوری شورای نگهبان، علوی، قائم مقام شورای نگهبان هیأت نظارت استان تهران و سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دیگر اعضا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید «مرتضی مطهری» و تبریک روز معلم و مقام استاد اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که علی رغم توطئه دشمنان نظام مقدس اسلامی، انتخابات ۱۱ اسفند در سلامت و امنیت کامل برگزار و باعث فخر و مباهات کشور و سرخوردگی بدخواهان این ملت شد.

نایبی با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق گفت: اثرات و برکات این اقدام در آینده هرچه بیشتر بگذرد نمایان‌تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت روانی و سلامت مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله اول انتخابات دارای اهمیت است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران افزود: دشمن از هر حربه‌ای برای بر هم زدن امنیت روانی در جامعه استفاده می‌کند و ما تمام ظرفیت و توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نقشه آنان را خنثی کنیم.

بر اساس این گزارش مرحله دوم انتخابات روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به صورت تمام الکترونیک و در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا مانند دور اول برگزار خواهد شد.

کد خبر 6094596

دیگر خبرها

  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • تقدیر حماس از قطع کامل روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • گزارش المیادین از توافق حماس و اسرائیل برای آزادی اسرا