Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@10:17:40 GMT

امام جمعه نجف: ماجراجویی علیه ایران خودکشی است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۵۹۸۵

امام جمعه نجف: ماجراجویی علیه ایران خودکشی است

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «صدر الدین قپانچی» امام جمعه نجف اشرف در خطبه‌های امروز نماز جمعه درباره تهدید‌های اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ماجراجویی نظامی احتمالی علیه لبنان یا ایران گفت: اسرائیل شانس خود را در یورش به جنوب لبنان آزمود و در نهایت مجبور شد که دست به دامن جامعه بین المللی شده و عقب نشینی کند و امروز اگر خواسته باشد شانس خود در درقبال ایران بیازماید، این امر یک خودکشی حتمی برای تل آویو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی هشدار داد: هرگونه تعدی اسرائیل، همه منطقه را وارد جنگ می‌کند.

امام جمعه نجف اشرف همچنین به تحولات داخلی عراق از جمله حمله راکتی اخیر به پایگاه «الحریر» آمریکا در شهر اربیل در اقلیم کردستان این کشور و تشکیل کمیته تحقیقات برای شناسایی هویت عامل یا عاملان آن پرداخت و درباره سوء استفاده از این حادثه هشدار داد.

وی توضیح داد که شاید هدف از آن، بحران آفرینی جدیدی برای برهم زدن امنیت عراق و برهم زدن رابطه اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی این کشور بوده است.

حجت الاسلام قپانجی همچنین خواهان خویشتنداری بیشتر و اتخاذ موضعگیری‌های حساب شده و برهم نخوردن امنیت عراق و منطقه شد.

وی همچنین به موضوع قصد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای افزایش هشت برابری شمار نظامیان خود در عراق اشاره و تاکید کرد: عراق نیازی به این افزایش نظامیان ناتو ندارد.

امام جمعه نجف اشرف یادآورشدکه این نیرو‌ها برای یکبار هم که شده با داعش مقابله نکرده اند و درباره مقر‌ها و تونل‌های مخفی داعشی‌ها اطلاعاتی نداده یا محل آن‌ها را اعلام نکرده اند.

وی درباره عملیات اخیر ترکیه در شمال عراق و تهدید‌های آنکارا مبنی بر یورش به منطقه سنجار در شمال غربی استان نینوای عراق و نیز مبارزه هر روزه سازمان الحشد الشعبی عراق با بقایای گروه تروریستی داعش بویژه در استان دیاله و شهید شدن شماری از این نیرو‌ها در نبرد با عناصر این گروه اشاره کرد و این پرسش را مطرح کرد که "پیمان ناتو امروز در برایر یورش ترکیه در منطقه سنجار کجاست؟ آن‌ها درقبال اتفاقات جاری در استان دیاله کجا هستند؟ این ما هستیم که هر روز شهید می‌دهیم".

وی تاکید کرد: عراق نیازی به افزایش شمار نظامیان ناتو در عراق ندارد بلکه نیازمند همکاری بین المللی صادقانه علیه تروریسم است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو عصرروز پنجشنبه در پایان نشست وزیران دفاع این ائتلاف نظامی به طور رسمی اعلام کرد که ناتو تصمیم گرفت تا شمار پرسنل خود در عراق را هشت برابر کرده و از ۵۰۰ نفر به چهار هزار نفر افزایش دهد.

این تصمیم ناتو درحالی صورت می‌گیرد که شماری از مسئولان، نمایندگان پارلمان، سران و مسئولان احزاب و مردم عراق تاکنون در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیرو‌های بیگانه و در صدر آن‌ها نیرو‌های آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده اند.

پارلمان عراق بیش از یکسال پیش با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج همه نیرو‌های خارجی و درصدر آن‌ها نظامیان آمریکایی تاکید کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسلام قلعه قیام مردم تبریز گادوین منشا لیله الرغائب سی سخت زلزله امام جمعه نجف لبنان اسرائیل اسلام قلعه قیام مردم تبریز گادوین منشا لیله الرغائب سی سخت زلزله امام جمعه نجف نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال ۱۳۶۱ش از رخداد‌های مهمِ جنگ ایران و عراق است. این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش حزب بعث عراق به‌دست نیرو‌ها و رزمندگان ایرانی آزاد شد. 
خرمشهر، اولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت. این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در ۴ آبان سال ۱۳۵۹ش، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد.
در فاصله ماه‌های مهر تا دی ۱۳۵۹ش، پس از سقوط خرمشهر، نزدیک به سه ماه عملیات‌هایی برای آزادسازی شهر از طرف ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی انجام شد، اما نتیجه مؤفقیت‌آمیزی حاصل نشد.
 پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیرو‌های ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیرو‌های آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.
به همین مناسبت تنی چند از فرماندهان عملیات بیت المقدس برای دانشجویان افسری این عملیات را تشریح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند