Web Analytics Made Easy - Statcounter

بایدن به کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که ائنلاف ترانس آتلانتیک میان آمریکا و اروپا بازگشته و واشنگتن به ناتو متعهد است.

به گزارش ایسنا جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی از کاخ سفید برای کنفرانس مجازی مونیخ گفت: من پیامی اشکار برای جهان دارم: آمریکا بازگشته است، ائتلاف ترانس آتلانتیک بازگشته است و ما دیگر به عقب بازنمی گردیم ما به دنبال همکاری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا کاملا به ناتو متعهد است.  آمریکا به ائتلاف ناتو متعهد بوده و نمی‌توانیم اجازه دهیم داعش تجدید قوا کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا در حال بررسی وضعیت نیروهای خود در سراسر دنیا است. من دستور توقف خروج نیروهای آمریکا از آلمان را داده‌ام و آمریکا مصمم به تعامل با متحدان اروپایی خود است.

بایدن در این سخنرانی با اشاره به پیمان ناتو افزود: دموکراسی می‌تواند پیروز شود و باید چنین شود. حمله به یک طرف، حمله به همه است. آمریکا به ماده ۵ پیمان ناتو متعهد است.

بایدن در این سخنرانی خواستار همکاری با متحدان اروپایی برای مقابله با اقدامات روسیه شد و گفت: باید از نو آوری های جامعه دموکراتیک بهره  ببریم، نباید در برابر سوء استفاده های اقتصادی چین ساکت بنشینیم همه باید طبق یک قاعده کار کنیم آمریکا و اروپا باید شفاف به جنگ فساد بروند شرکت های چینی هم شفاف باشند در دنیای سایبری و هوش مصنوعی باید بتوان از قواعد مشترک استفاده کرد.

بایدن افزود: باید برای دموکراسی بایستیم، باید با کسانی که می خواهند جهان را به انحصار در آورند مقابله کنیم این راهی است که حتی می توانیم با روسیه مقابله کنیم. حملات روسیه تلاشی است علیه نظام های سیاسی غرب آنها میخواهند بگویند ما فاسدیم. همه می دانند پوتین میخواهد مانع اتحاد آمریکا اروپا شود، برای کرملین قلدری جلو کشورهای خاص آسان است اما اتحاد کارش را سخت میکند. برای همین حفاظت از تمامیت ارضی اوکراین برای اروپا مهم است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: ما باید با یکدیگر با هک سیستم ها توسط روسها مقابله کنیم چالش های روسیه با چین فرق دارند.  مقابله با هک شبکه های کامپیوتری در امریکا و سراسر اروپا برای  حفاظت از امنیت جمعی ما اهمیت زیادی دارد. بحث غرب و شرق نیست ما آینده ای میخواهیم که در آن ملتها بدون ترس از سرکوب و فشار کار کنند نباید به ذهنیت جنگ سرد برگردیم.

وی در ادامه از همکاری بیشتر برای دیگر چالش های جهانی گفت و تاکید کرد: نباید مانع همکاری شویم باید در همه عرصه ها همکاری کنیم مثلا برای شکست کرونا. اولین ابلاغیه من کمک به بهداشت و سلامت مردمی جهان برای مقابله با کرونا بود. باید این همکاری برای مقابله با پاندمی های آتی ادامه یابد. آمریکا دو میلیارد دلار به کوواکس کمک می کند دیگران هم کمک های خود را افزایش بدهند.  باید سیستم هشدار باش زودرس را گسترش بدیم. باید سازمان بهداشت جهانی را اصلاح کنیم. به زیرساخت برای هشدار فوری و اقدام فوری در زمینه بهداشت نیاز داریم.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: باید با بحران تغییرات اقلیمی مقابله کنیم. باید تعهدات خود را بیشتر کنیم باید جلوی انتشار گازهای گلخانه ای را بگیریم. من وعده دادم که به توافق پاریس باز میگردیم و امروز رسما به این توافق  بازگشتیم. روز زمین میزبان اجلاسی هستم تا کشورهای صنعنی را ترغیب به تلاش بیشتر کنم. از اروپا متشکرم برای تلاش هایشان در  ۴ سال گذشته.

او همچنین در ادامه افزود: خطر توسعه سلاح های هسته ای محتاج دیپلماسی ظریف است. باید جلو سوءتفاهم ها را بگیریم. آمریکا و روسیه قرار داد استارت را تمدید کردند ما آماده همکاری مجدد با ۱+ ۵ هستیم باید با اروپا در مورد ایران کار کنیم. باید برای ممانعت از قاچاق مواد هسته ای توسط تروریست ها همکاری کنیم. من مشتاق شنیدن سخنان رهبران برجسته همچون خانم مرکل هستم اینکه چطور فکر می کنند نباید در عزم ما خللی ایجاد شود.

بایدن در نهایت تصریح کرد: طی ۴ سال گذشته سختی های زیادی کشیدیم باید تلاش کنیم احیا شویم به هم اعتماد کنیم تا مقابل چالش ها بایستیم. همین دیروز بعد از ۷ ماه و یک سفر سه میلیون کلیومتری مریخ پیمای ناسا بر مریخ نشست. این اتفاق با کمک همکاران اروپایی ممکن شد. برای ارزش های مشترک می جنگیم تا بتوانیم به چالش های آتی پاسخ دهیم. آمریکا بازگشته، بیایید نشان دهیم وقتی دموکراسی ها کنار هم باشند هیچ کاری نیست که نتوان انجام داد. بیایید آستین ها را بالا بزنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جو بایدن کنفرانس امنیتی مونیخ رئیس جمهور آمریکا مقابله کنیم ناتو متعهد چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین (CCPIT) امروز یکشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا به بهبود و بهینه‌سازی محیط تجاری ادامه دهد، شرایط عادلانه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند و سیاست‌های تبعیض‌آمیز را تحت عنوان «ریسک زدایی» متوقف کند. "

اتحادیه اروپا چین را به دامپینگ (قیمت شکنی)، ارائه یارانه‌های بیش از حد به شرکت‌های داخلی و چندین عمل ناعادلانه دیگر متهم می‌کند.

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین اضافه کرد که چین آماده است همکاری خود را در زمینه تغییرات آب و هوایی با اتحادیه اروپا تعمیق بخشد. 

این آژانس گفت: چین مایل به همکاری با اتحادیه اروپا برای تعمیق برنامه ریزی و همکاری در مذاکرات بین المللی آب و هوا، سازگاری بازار کربن با تغییرات اقلیمی، و سرمایه گذاری و تامین مالی آب و هوا است.

پیشتر، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در جریان گفتگو با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت به پکن سفر کرده است، اظهار داشت: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود.

روابط پکن و واشنگتن در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی از جمله حادثه بالن‌های بدون سرنشین و دیدار مخفیانه تسای اینگ ون رهبر سابق تایوان در آمریکا همراه بوده است.

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می‌کند، بار‌ها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزار‌های کلیدی دیگر است.

این درحالی است که آمریکا و کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی