Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@01:05:10 GMT

نابودی مقصدهای گردشگری با افزایش سطح آب

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۶۵۳۸

نابودی مقصدهای گردشگری با افزایش سطح آب

به گزارش یورونیوز، براساس گزارش جدید منتشرشده توسط «هیات بین ‌دولتی تغییرات اقلیمی» سطح آب تا سال ۲۱۰۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همچنین بر اساس مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۹ توسط «ارتباطات طبیعت» منتشر شده است، چنین تغییری می‌تواند به بی‌خانمان شدن بیش از ۶۰۰ میلیون نفر منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق  نوشته شده است تا سال ۲۰۵۰ بخش‌هایی از زمین که خانه ۳۰۰ میلیون نفر است سالانه متحمل سیل خواهد شد.

بسیاری از موقعیت‌های مکانی را که با خطر مواجه هستند مقصدهای گردشگری تشکیل می‌دهند که از نظر اقتصادی به شدت به حوزه سفر و مسافرت متکی هستند.

«فیجی»، «مالدیو»، «پالائو» و «سیشل» از آسیب‌پذیرترین مناطق در جهان به شمار می‌روند. ساکنان این کشورها هم‌اکنون نیز با این واقعیت مواجه شده‌اند که شاید در آینده نه چندان دور ناچار شوند تغییر مکان دهند یا به مناطق مرتفع‌تری مهاجرت کنند.

با این‌که بعید به نظر می‌رسد سایر مقصدهای گردشگری مهم جهان به طور کامل ناپدید شوند اما سیل‌های شدید می‌تواند به یک اتفاق رایج در شهرهای مشهوری همچون آمستردام، توکیو، نیویورک و کیپ‌تاون تبدیل شود.

افزایش یک‌متری سطح آب ممکن است مهم به نظر نرسد اما مسلما تاثیرات ویرانگری هم برای مردم و هم برای اقتصاد به دنبال خواهد داشت.

برای نشان دادن اهمیت این موضوع گروهی از کارشناسان تصاویری برای نشان دادن وضعیت برخی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری جهان طی ۸۰ سال آینده ارائه کرده‌اند.

«ونیز»، ایتالیا

ونیز که با نام «شهر آب» هم شناخته می‌شود هم‌اکنون نیز متحمل تاثیرات تغییرات اقلیمی و افزایش سطح آب دریاها شده است. در سال ۲۰۱۹ سیل در این شهر حدود یک میلیارد یورو خسارت به بار آورد.

سیل بار دیگر در ژوئن گذشته در این شهر ایتالیایی اتفاق افتاد و دانشمندان پیش‌بینی کردند این شهر تا سال ۲۰۵۰ هر پنج سال یک بار سیل را تجربه خواهد کرد و تا سال ۲۱۰۰ نیز هر پنج ماه شاهد سیل‌های شدید خواهد بود.

مالدیو

بیشتر بخش خشکی مالدیو هم‌اکنون کمتر از یک متر از سطح آب فاصله دارد. پیش‌بینی شده است اگر روند کنونی افزایش سطح آب ادامه پیدا کند بیش از سه‌چهارم این کشور تا سال ۲۱۰۰ زیر آب خواهد رفت.  

این اتفاق علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن زندگی بسیاری از مالدیوی‌ها، می‌تواند برای صنعت گردشگری که دو سوم تولیدات ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد ویرانی به بار بیاورد.

نیویورک، ایالات متحده آمریکا

نیویورک می‌تواند به مکان خطرناکی برای زندگی تبدیل شود. پیش‌بینی می‌شود سطح آب در این شهر تا سال ۲۱۰۰ تا ۱.۸ متر افزایش داشته باشد.

همچنین انتظار می‌رود ده‌ها هزار نفر از ساکنان این شهر بخصوص ساکنان مناطق کم‌ارتفاع همچون بروکلین و کوئینز ناچار به تغییر مکان شوند.

هنگ‌کنگ

حدود ۵۶ میلیون گردشگر سالانه از هنگ‌کنگ بازدید می‌کند. برای هنگ‌کنگ افزایش ۰.۶ تا ۱.۳ متری سطح آب تا سال ۲۱۰۰ پیش‌بینی می‌شود.

افزایش احتمالی سطح آب در هنگ‌کنگ می‌تواند تاثیرات ویران‌کننده‌ای بر زندگی ۸.۴ میلیون نفر ساکن این شهر که در مناطق کم‌ارتفاع زندگی می‌کنند، داشته باشد. در این صورت خسارت به صنعت گردشگری هنگ‌کنگ نیز فاجعه‌بار خواهد بود.

دوبی، امارات متحده عربی

در دوبی افزایش سه‌متری سطح آب می‌تواند سبب از بین رفتن بخش اعظمی از شالوده‌های این شهر شود. اگر سطح دریا به ۹ متر افزایش پیدا کند ممکن است دوبی کاملا غرق شود.

پربیننده ترین سفر به کیش و قشم ممنوع است؟ جزییات حذف گذرنامه در سفر بین ایران و ترکیه تیر خلاص کرونا به گردشگری هجوم مسافران به مازندران پیشنهادی برای کنترل سفرهای نوروزی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مقصدهای گردشگری گردشگری تا سال ۲۱۰۰ پیش بینی هنگ کنگ سطح آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد

اظهارات رجب طیب اردوغان در سخنرانی روز جمعه در پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه پارلمانی قدس در استانبول، در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیان شد.

اردوغان خاطرنشان کرد: اتحادیه نمایندگان قدس به واسطه فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها به صدا و روح مسئله فلسطین در سطح جهانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گوشه و کنار قدس شریف آثاری از نیاکان قهرمان ما وجود دارد که ۴۰۰ سال به شهر مقدس خدمت کردند و هیچکس نمی‌تواند آن را پاک کند. هیچ‌کس نمی‌تواند از ما انتظار داشته باشد که در قبال نسل‌کشی برادران فلسطینی‌مان که ۲۰۳ روز به تنهایی مقاومت کرده‌اند، سکوت کنیم.»

اردوغان با بیان اینکه اسرائیل به تدریج هویت بیت المقدس باستانی را از بین می‌برد و نقض حرمت مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان را تشدید می‌کند، تصریح کرد: طرز فکر کسانی که با کشتن همتایان غزه‌ای خود، تولد فرزندان خود را جشن می‌گیرند، به این معناست که آنها ارتباط با اساسی‌ترین ارزش‌های انسانی ندارند..»

وی با تاکید بر اینکه ترکیه همچنان حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کند، تصریح کرد: ترکیه تنها کشوری است که برای ۵۴ محصول محدودیت تجاری بر اسرائیل اعمال می‌کند.

دولت آمریکا همچنین به دلیل حمایت بی قید و شرط نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت. او گفت که با این کار به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه راه حل.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد