Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون ۴۲۰ واحد تولیدی با حمایت دولت به چرخه تولید بازگشتند گفت: ۶۹ واحد تولیدی استان در تملک بانک ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع » امشب (جمعه، 1 اسفند) در برنامه مسیر توسعه در شبکه باران با اشاره به مشکلات کشور از ابتدای انقلاب تاکنون به واسط دشمنی های استکبار گفت: با همه تحریم ها و دشمنی ها، دستاوردهای ارزشمندی در کشور ایجاد شده که به لحاظ شاخص های عمرانی و اقتصادی قابل قباس با قبل از انقلاب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان ایمان، توکل به خدا و مشارکت مردم را اساس انقلاب اسلامی دانست و افزود: در دهه فجر سال جاری با وجود تحریم های ظالمانه دشمن و شیوع کرونا که بسیاری از فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داد، اما با همدلی بخش خصوصی و کارآفرینان اقتصادی، ۸۹۵ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان با رشد ۹۶ درصدی نسبت به سال گذشته در سراسر گیلان به بهره برداری رسید.

 

زارع سهم بخش خصوصی از این پروژه ها را ۲ هزار و  ۲۳۱ میلیارد تومان دانست که سهم بسزایی در اشتغال داشت و تاکید کرد: این طرح ها با حمایت دولت و نظام بانکی به بهره برداری رسید.

 

وی با بیان اینکه  ۷۱ طرح صنعتی توسط بخش خصوصی با حمایت دولت افتتاح شد اذعان کرد: این طرح ها با هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار موجب اشتغال هزار و۱۲۷ نفر شده و در بخش کشاورزی هم ۱۶۲ طرح با ۹۲۲ اشتغال به بهره برداری رسید.

 

استاندار گیلان در ادامه پروژه های نیمه تمام استان را مورد اشاره قرار داد و با اعلام اینکه برخی پروژه ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اظهارداشت: طبق اولویت بندی انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی، ۶۱ پروژه مهم استان که برخوردار از اعتبارات ملی هستند به سرانجام می رسند.

 

*افتتاح راه آهن رشت- کاسپین خرداد سال آینده 

وی پروژه ۸.۲ کیلومتری باقیمانده آزادراه قزوین_ رشت قطعه منجیل _ رودبار را یکی از این پروژه ها برشمرد و گفت: این پروژه که بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که در حال اجراست.

 

زارع راه آهن رشت _ کاسپین را مهمترین پروژه استان دانست که تکمیل کننده کریدور شمال_جنوب و متصل کننده دریای خزر به خلیج فارس است و اذعان کرد: این پروژه ظرفیت ارزشمندی در حوزه ترانزیت ایجاد کرده و با توجه به معاهده اوراسیا و بازار بزرگ کشورهای حوزه خزر مزیت اقتصادی برای استان است.

 

وی از افتتاح این پروژه تا خرداد سال آینده خبر داد و بیان کرد: این پروژه ۳۵ کیلومتری که هفت کیلومتر آن در منطقه آزاد انزلی است با عنایت ویژه دولت و هزار میلیارد تومان هزینه تا پایان خرداد به بندر کاسپین متصل می شود.

 

استاندار گیلان ادامه داد: این‌ محور ریلی به بندر انزلی و بندر آستارا متصل می شود که پروژه در حال اجرا توسط پیمانکاران است.

 

به گفته وی تصفیه خانه بزرگ رشت، تعریض محورهای حادثه خیز استان، افتتاح کتابخانه مرکزی رشت که از پروژه های مهم فرهنگی است، استخر فرهنگیان از پروژه های مهم دیگری هستند که تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسند.

 

*به زودی ۲۰ واحد تولیدی استان به چرخه اقتصادی باز می گردند

زارع در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در حوزه اقتصادی و لزوم تقویت زیرساخت ها اعلام کرد: از سال گذشته تا کنون ۴۲۰ واحد تولیدی با حمایت دولت به چرخه تولید بازگشتند که عمده ترین مشکل آنها تامین سرمایه در گردش و بدهی های مالی بوده است.

 

وی واحدهای تولیدی تملک شده بانک ها را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه از ۱۱۷ واحد تملیک شده در سال گذشته به ۶۹ واحد رسیدیم ابراز امیدواری کرد؛ بیش از ۲۰ واحد دیگر ظرف ۴۰ روز آینده به چرخه تولید برگردند.

 

استاندار گیلان اضافه کرد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی از سال گذشته تاکنون بالغ بر سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است و با همکاری بانک های استان ظرفیت پرداخت چهار هزار میلیارد تومان دیگر وجود دارد.

 

وی افزود: همچنین با انعقاد تفاهم‌نامه ای با ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ۲ هزار میلیارد تومان جهت اشتغال و محرومیت زدایی اختصاص می یابد.

 

زارع با بیان اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، سیاست راهبردی است و دولت بدان اعتقاد راسخ دارد اذعان کرد: در سال جاری میزان تولیدات برخی واحدهای تولیدی استان به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی دو برابر شده است.

 

وی با اعلام پیوستن ایران به معاهده اوراسیا و تشکیل دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان گفت: ثبت و صدور ۴۰ هزار فرم از تجار ایرانی توسط اتاق بازرگانی استان نشان دهنده فعال بودن این معاهده در کشور است.

 

به گفته استاندار گیلان از مهمترین فعالیت های این دبیرخانه تسهیل مراودات و شناسایی قوانین و مقررات مخل مراودات تجاری است که موجب شده شاهد صادرات غیرنفتی ۵۰۰ میلیون دلاری گیلان در سال گذشته و ۶۰۰ میلیون دلاری در سال جاری باشیم.

 

* ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح زراعت چوب قرار می گیرند

وی در ادامه وضعیت محیط زیست استان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این حوزه، مولفه مهم توسعه پایدار است گفت: گیلان با وجود برخورداری از مواهب خدادادی، متاسفانه به سبب کم توجهی ها در طول سالیان گذشته، آسیب های بسیاری داشته و با چالشی جدی مواجه شده است.

 

زارع اجرای طرح هایی چون احیای تالاب انزلی، جمع آوری فاضلاب و مدیریت پسماند، ساماندهی زرجوب و گوهر رود و جلوگیری از قاچاق چوب را از پیگیری های مهم حوزه زیست محیطی برشمرد و تصریح کرد: طرح احیای تالاب انزلی که در کارگروه تالاب های کشور به تصویب رسید طی مدت هفت سال و با چندین هزار میلیارد تومان اجرا می شود.



وی زراعت چوب را طرح دیگری در راستای حفاظت از محیط زیست اعلام کرد و بیان داشت:گیلان قطب تولید mdfو صنایع سلولزی کشور است و اگر مواد اولیه آن از طریق زراعت چوب تامین نشود شاهد تخریب جنگل خواهیم بود در این راستا ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

 

استاندار گیلان ادامه داد: جهت اجرای طرح زراعت چوب، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی با مزایده عمومی واگذار شد.

 

* پرداخت ۸۳ درصد از تسهیلات کرونایی در گیلان 

وی در ادامه به تشریح وضعیت گیلان به لحاظ شیوع کرونا ویروس پرداخت و با بیان اینکه دومین استان درگیر این ویروس بودیم اظهارداشت: اسفند سال گذشته در فاصله ۱۰ روزه از سوم اسفند تعداد بستری های استان به هزار و ۸۰۰ نفر رسید  اما با همت کادر درمان و همکاری مردم، آسیب ما از میانگین کشوری در فوت با توجه به تعداد بستری ها، کمتر بوده است.

 

زارع با تصریح اینکه بسیاری از بیمارستان های استان به لحاظ زیر ساختی آمادگی لازم برای پذیرش این تعداد بیمار را نداشته و فاقد تجهیزات مناسب بودند افزود:  از ۱۵ اسفند سیر نزولی تعداد بستری شدگان آغاز شد و در ۱۰ فروردین امسال به تعداد کمتر از نصف بستری های اسفند سال گذشته رسیدیم.

 

وی با بیان اینکه اکنون ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان های استان بستری هستند اذعان کرد: در حال حاضر شهرستان قرمزی در استان نداریم و امیدواریم با افزایش دقت و هوشیاری مردم و رعایت توصیه های بهداشتی و مراقبتی شاهد کاهش تعداد مبتلایان و ریشه کنی ویروس باشیم.


استاندار گیلان وضعیت کسب و کارها با شیوع ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بسیاری از صنوف آسیب دیدند اذعان کرد: دولت تسهیلات حمایتی را جهت جبران بخشی از ضررهای ناشی از کرونا اختصاص داد  که در گیلان بخش زیادی از فعالیت ها تسهیلات خوبی دریافت کردند.

 

وی اعلام کرد: استان گیلان با ۸۳ درصد از پرداخت تسهیلات کرونایی رتبه اولین استان را در بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داد.

 

زارع در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با توجه به بیماری کووید ۱۹ خاطرنشان ساخت: ساز و کارهای لازم جهت برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با رعایت پروتکل های بهداشتی اندیشیده شده و انشاالله شاهد حضور باشکوه مردم در این انتخابات خواهیم بود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: واحدهای در تملک بانک ها تسهیلات کرونایی واحدهای تولیدی گیلان استاندار گیلان مورد اشاره قرار هزار میلیارد تومان استاندار گیلان بهره برداری حمایت دولت تولیدی استان واحد تولیدی زراعت چوب سال گذشته پروژه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل، گفت: سال گذشته در اردبیل برای ۱۴ هزار زوج متقاضی تسهیلات ازدواج وام پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یاسیر عبداللهی صبح امروز در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل در سال گذشته پرداخت شده است.

وی از پرداخت 2 هزار و 850 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای 14 هزار متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: 644 میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای 11 هزار و 300 متقاضی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار ضروری است.

عبداللهی با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در تبصره 13 قانون بودجه خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

افسانه جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول 40 میلیون تومان، دوم 80 میلیون تومان، سوم 120 میلیون تومان، چهارم 150 میلیون تومان و پنجم 200 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل