Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت: سیره علوی این است که همه ما به ویژه جوانان حزب اللهی و انقلابی و گروه‌های جهادی باید دقت کنند، رسانه‌ها و فضای مجازی را محل نزاع و جدل با یکدیگر قرار ندهند.

به گزارش خبرپگزاری برنا از لرستان ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین  شاهرخی نماینده ولی فقیه در  لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد در خطیه های نماز جمعه این هفته خرم آبادضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: در آیه ۳۵ سوره اعراف آمده است «ای فرزندان آدم هرگاه پیامبرانی از خودتان به سوی شما بیایند که آیات من را برای شما بازگو کنند پیروی کنید، کسانی که تقوا پیشه کنند و اصلاح گری نمایند هیچ ترسی بر آنان نیست و آنان اندوهگین نمی‌شوند، اما کسانی که آیات خدا را تکذیب کردند، استکبار ورزیدند و لجاجت کردند همدم و مونس با آتش جهنم هستند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ترس و خوف نسبت به آینده است و حزن و اندوه نسبت به گذشته است، افزود: در مقابل ترس، امنیت و آرامش و در مقابل حزن و اندوه، مسرت و خوشحالی است، کسانی که با تقوا و مصلح باشند هم در امنیت و آرامش به سر می‌برند و هم در مسرت و خوشحالی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین  شاهرخی با تاکید بر اینکه از سنت‌های الهی ارسال رسولان است تا وحی الهی را برای هدایت و ارشاد به مردم برسانند،تصریح کرد:  البته پیام آوران وحی از جنس مردم هستند، کار پیامبران این است که وحی و آموزه‌های الهی را به مردم برسانند و مردم اختیار دارند که مسیر را چگونه انتخاب کنند.

او با بیان  اینکه اگر کسی تقوای الهی را پیشه کرد و در مسیر اصلاح قدم برداشت در امنیت، آسایش،آرامش، مسرت و خوشحالی است، تصریح  کرد: هر انسان فهمیده‌ای به دنبال این است که در آسایش و امنیت باشد، دچار حزن و اندوه نشود؛ برقراری امنیت،آسایش و مسرت چه از جهت روحی، چه از جهت خانوادگی و اجتماعی در سایه تقوا و اصلاح گری میسر می‌شود.

او با بیان اینکه انسان متقی می‌تواند مصلح باشد، خاطر نشان کرد: کسی که در جستجوی اصلاح فردی، اجتماعی و خانوادگی است ابتدا باید خودش تقوا داشته باشد و پایه اصلاح گری تقوا است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بابیان اینکه تقوا با گوشه گیری و منزوی شدن از اجتماع سازگاری ندارد،گفت : انسان با تقوا به دنبال اصلاح گری و ترویج کارهای خیر و نیکو و پسندیده است، انسان با تقوا به دنبال این است که معروف گسترش یابد و منکر یا کم شود یا در بهترین حالت مضمحل شود، انسان با تقوا این نیست که بر روی سجاده بنشیند و خود را از مسائل اجتماعی گریزان ببیند؛ انسان با تقوا در اجتماع فعال و کوشا است.

حجت الاسلام شاهرخی بابیان  اینکه ماه رجب فرصت خوبی برای کسب تقوای بیشتر است، برای اینکه در مسیر کارهای نیکو قدم برداریم، ماه بارش رحمت الهی و ماه امیرالمومنین (ع) است، چنان که ماه شعبان به نام ماه پیامبر اعظم محمد مصطفی (ص) نامیده شده است و ماه رمضان ماه خداوند است،  یادآورشد: ماه رجب روز اولش با ولادت امام باقر (ع) آغاز شد و در ادامه آن ولادت امام محمدتقی (ع) را داریم و در نزدیک به نیمه آن ولادت امام علی (ع) است، ۲۷ رجب نیز مبعث رسول گرامی اسلام (ص) است.

او با بیان اینکه مراقبت از جان دل در این ماه مهم است، اینکه انسان جان دل و قلب را با ذکر و یاد خدا و اقدام های مصلحانه زنده نگه دارد، ذکر و یاد خدا و اقدام‌های نیکو در این ماه بسیار مهم است،  عنوان  کرد: دلی که غافل از یاد خداست، به دور از افعال و کارهای نیکو است این دل مرده است، این انسان به مثابه یک انسان مرده است.

امام جمعه خرم آیاد  ادامه داد: بدتر از آن انسانی است که در این ماه مکروهات خدا یا حرام خدا را مرتکب شود، ماه رجب ماه فضیلت است و حتی در زمان جاهلیت در این ماه خونریزی و جنگ و قتال حرام بود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان در کشورهای زیادی در جریان است و سبب ابتلاء و فوت می‌شود،  خاطر نشان  کرد: در کشور و استان ما با مجاهدت‌های فراوان و تلاش‌های مستمر دانشگاه علوم پزشکی،کادردرمانی، بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هلال احمر،گروه‌های جهادی،جوانان انقلابی، پایگاه های بسیج، نیروی انتظامی و ارتش وضعیت شیوع کرونا در شهرهای ما از وضعیت قرمز به زرد و آبی تبدیل شدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بابیان  اینکه مجموعه‌های بسیاری از دستگاه های دولتی و مردمی تلاش می‌کنند، به ویژه با اجرای طرح شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی اثرگذاری را دیدیم و شهرهای ما از وضعیت قرمز به زرد و آبی مبدل شدند، تاکید کرد: ما باید این دستاورد را حفظ کنیم؛ رعایت فاصله اجتماعی، شست و شوی دست‌ها، خودداری از شرکت در اجتماعات و استفاده از ماسک از نکات اساسی است که مردم باید اهمیت بدهند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به ضرورت عدم حضور در اجتماعات که موجب انتقال ویروس کرونا می شود عنوان کرد: اجتماعات در آرامستان ها مضر است، باعث می‌شود که این دستاورد را از دست بدهیم، گفت: مردم شریف، آگاه و بصیر استان لرستان، نارنجی و قرمز شدن شهرهای استان یعنی تعطیلی کسب و کار آن هم در آستانه پایان سال که اصناف نیازمند داد و ستد هستند، عزیزانی که در آرامستان ها تجمعات صدها نفری دارید، شما یا نزدیکان شما در اثر این اجتماعات مبتلا می‌شوند و خدایی نکرده از دست می‌روند و هر عزیزی که از بین ما بروند مصیبت زده او می‌شویم.

او خطاب به مردم گفت: این اجتماعات سبب آسیب جسمی یا روحی می‌شود که تا پایان همراه افرادی است که مبتلا می‌شوند، در مواردی سبب فوت فرد می‌شود و اندوه فراغ و آسیب‌های روحی و روانی را برای خانواده‌ها در پی دارد، تعطیلی کسب و کار و آثار منفی آن بر زندگی مردم و بیکار شدن جمعی از اقشار کم درآمد از پیامدهای این چالش پیش رو است؛مردم شریف اعتبار و پولی که باید صرف تجهیز بیمارستان‌ها و افزایش تخت‌های بیمارستانی و زیرساخت‌های لازم در پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها شود صرف درمان بیماران کرونایی می‌شود که این یک خسارت است.

 امام جمعه خرم آباد: بیاییم با هوشمندی و خردورزی همانطور که در اسفند ۹۸ مقررات ستاد ملی و استانی کرونا را رعایت کردیم همچنان پایبند باشیم، با استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی و عدم تجمع در آرامستان ها و بازارها، کسب و کارها را به تعطیلی نکشانیم.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان  اینکه از ابتدای پیدا شدن این ویروس تا کنون جمع زیادی از اصناف و طبقات مختلف مردم از دنیا رفتند و برخی که از دنیا رفتند در استان شناخته شده بودند، ولی یک اعلامیه و بنر ندادند و مراسم‌ها را به صورت خانوادگی و شخصی برگزار کردند و اعلام کردند اظهار تسلیت تلفنی به منزله حضور است، گفت : کافی بود اینها اشاره‌ای کنند هزاران نفر اجتماع کنند اما این کار را نکردند و نتیجه همراهی این شد که هفته هاست شهرها در وضعیت آبی یا زرد هستند؛ بیاییم با همبستگی و اتحاد رأی و نظرعمل به گونه‌ای عمل کنیم که زندگی و معیشت مردم از رونق برخوردار باشد.

اودر ادامه ضمن اشاره  به مناسبت‌های ماه رجب با تاکید  بر لزوم آشنایی با سیره عملی امام علی (ع) و ائمه معصومین یادآورشد: با سیره امام علی (ع) در بعد رسیدگی به محرومان و نیازمندان، عدالت اجتماعی، ترویج آموزه‌های علوی با استمرار کمک‌های مومنانه و برگزاری مسابقات فرهنگی و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جهت گسترش سیره و فرهنگ علوی بیشتر آشنا شویم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امام راحل در صحیفه نور جلد ۸ صفحه ۲۵۸می‌فرماید: «اگر به جمهوری اسلامی معتقد هستید باید حکومت اسلامی مثل حکومت امام علی (ع) باشد، مردمی که در این حکومت زندگی می‌کنند همه اسلامی و تابع باشند، کسانی که در حکومت و در دستگاه های دولتی هستند باید وضع حکومت حضرت امیر(ع) و سیره آن بزرگوار را در نظر بگیرند و ببینند که باید چه بکنند»، خاطر نشان کرد: امام (ره) در باب نمایندگان مجلس نیز می‌فرمایند «مجلس چنانچه الگو قرار داد آن چیزی را که امیر المومنین (ع) می‌خواست و آن عدالت را، در آن صورت مجلس ما هم از متمسکین به ولایت امیرالمومنین (ع) خواهد بود» و چنانچه مجلس نتواند این کار را بکند و یا نخواهد این کار را بکند و یا بعض نگذارند این کار بشود دیگر نمی توانیم بگوییم که یک مجلس متمسک به ولایت امیرالمومنین (ع) داریم و هکذا قوه قضاییه.

حجت الاسلام شاهرخی گفت : الان بودجه در مجلس است و حقوق خیل کثیری یا متوسط است یا زیر متوسط، اینکه یکسان افزایش حقوق بدهند با عدالت امام علی (ع) سازگار نیست، اینکه عددی را افزایش بدهند که تأثیری در طبقه متوسط یا زیر متوسط نداشته باشد با سیره امام علی (ع) نمی‌خواند و این را جز متمسکین به ولایت امیر المومنین (ع) قرار نمی دهند.

او گفت : به نظر می‌رسد برخی حقوق‌ها باید ثابت نگه داشته شود و به برخی عددی اضافه شود که با عدالت امام علی (ع) سازگار باشد.

 حجت الاسلام شاهرخی  کرد: بر اساس گفته رهبر کبیر انقلاب اسلامی هر کس محبت کسی را بر دل داشته باشد در روز قیامت با او محشور میشود و کسی که محبت امیرمومنان(ع) را بر دل دارد با ارزش است اما محبت تنها کافی نیست، تبعیت و پیروی کردن از راه و سیره امیرمومنان(ع) نیاز است.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام علی (ع) بر قله فضیلت‌ها ایستاده است و جهت حرکت ما باید به سمت این قله باشد، افزود: بدحجابی، بدزبانی، بدگفتاری، بد کرداری و… ما را به سمت آن قله نمی‌برد، هم مردم و هم مسئولان و مدیران جهت گیری به سمت قله فضیلت‌ها باید داشته باشند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه بر اساس گفته رهبر معظم انقلاب ما مردم و خصوصاً کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارند باید فاصله خود را با رفتار علوی کم کنیم، گفت : ما شیعه امام علی (ع) هستیم و در حکومتی هستیم که پرچم حکومت ما را با پرچم امام علی (ع) می‌شناسند، پس باید در این مسیر حرکت کنیم و اولین گام در این مسیر این است که روش اشرافی گری برای مردم و مسئولان کشور ممنوع باشد.

او تصریح کرد: اشرافی گری برای همه ضعف محسوب می‌شود ولی برای مسئولان ضعفش بیشتر نمایان است، در نظام اسلامی اشرافی گری ضعف محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه سیره علوی این است که همه ما به ویژه جوانان حزب اللهی و انقلابی و گروه‌های جهادی و آن شخصیت‌هایی که در پیروزی ۲۲ بهمن بودند، آن‌هایی که هشت سال نبرد رزمندگان را مشاهده کردند و پس از آن ۳۰ سال از انقلاب را دیدند باید دقت کنند، رسانه‌ها و فضای مجازی را محل نزاع و جدل با یکدیگر قرار ندهند و روش امامین انقلاب را در پیش بگیریم، اگر اختلاف سلیقه ای داریم در مجالس خصوصی مسائل را با هم درمیان بگذاریم و گفتگو کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه هیچگاه امامین انقلاب و آن‌هایی که در عمل و گفتار پیرو آنان بودند فضای علنی را محل جدال و نزاع‌های آن‌چنانی که در برخی ها مشاهده می‌کنیم این طور عمل نکردند، عنوان کرد: سیره علوی را مشاهده کنید، امام ۲۵ سال خانه نشین بود و برای مصلحت اسلام به تکلیف خود عمل کرد.

او با اشاره به اینکه بایستی از راه و روش و مسیر درست باید مسائل را دنبال کرد، خاطر نشان کرد: اگر کسی ایده و عقیده‌ای دارد، اطلاعات و آگاهی‌هایی دارد که به استان و مردم آسیب می‌زند این را نباید در فضای مجازی به شکل جدال و نزاع آن هم در این موقعیت حساس که نیاز به انسجام  اسلامی و وحدت ملی داریم، مطرح کند. باید از راه و روش خودش گفتگو کرد، اگر در استان قابل بررسی نیست در خارج از استان پیگیری کنید.

نماینده ولی فقیه در لرستان وامام  جمعه خرم آباد با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی دستگاه‌هایی داریم که اگر کسی مدعی مطلبی است می‌تواند از طریق آنها پیگیری کند، چه افراد بلند پایه‌ای بودند که محاکمه شدند و الان در زندان هستند، تاکید  کرد: ما بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب و تجارب گوناگونی که در این مدت کسب کرده‌ایم بایستی راه گفتگو کردن را از مجرای صحیح خودش انتخاب کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیره علوی امام جمعه خرم آباد طرح شهید سلیمانی نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام شاهرخی انسان با تقوا فضای مجازی خاطر نشان اصلاح گری امام جمعه امام علی خرم آباد جمعه خرم ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند

به گزارش همشهری آنلاین،خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

دقایقی است در فضای مجازی، خبری با عنوان فعال شدن «دهک ریاست جمهوری» در فضای مجازی که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است که این خبر جعلی است و چنین خبری نیز از سوی ایسنا منتشر نشده است.

مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند.

برای چندمین بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار ایسنا به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

چندی پیش نیز خبر جعلی دیگری با عنوان «واریز عیدی رئیس جمهور برای شهروندان» به نقل از ایسنا در فضای مجازی منتشر شده و از مردم خواسته شده بود به یک سامانه مراجعه کرده و برای دریافت عیدی خود اقدام کنند که ایسنا بلافاصله اعلام کرد چنین خبری را در هیچ یک از خروجی‌های خود منتشر نکرده است.

کد خبر 847603 منبع: ایسنا برچسب‌ها يارانه معيشتي خبر ویژه اینترنت - هکر سازمان هدفمندسازی یارانه ها سید ابراهیم رئیسی یارانه

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است