Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- سامسونگ در تلاش است تا با بهره گیری از محاسبات کوانتومی بتواند باتری هایی تولید کند که مدت زمان نگهداری شارژ در آنها از استاندارد باتری‌های امروزی فراتر باشد. سامسونگ در تلاش است تا با بهره گیری از محاسبات کوانتومی بتواند باتری هایی تولید کند که مدت زمان نگهداری شارژ در آنها از استاندارد باتری‌های امروزی فراتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، حتی کوچک ترین پیشرفت در زمینه فناوری باتری می‌تواند روی  تصمیم خرید تلفن‌های همراه هوشمند تاثیر زیادی داشته باشد. به همین دلیل سامسونگ امیدوار است که بتواند با استفاده از محاسبات کوانتومی در این زمینه نیز مانند بسیاری از زمینه‌های دیگر از رقبای خود پیشی بگیرد.
 
این کمپانی فناوری و محققان Imperial College London در همکاری با یکدیگر از سیستم Model H1 کمپانی Honeywell به منظور بررسی کاربرد‌های متفاوت محاسبات کوانتومی در ساخت باتری‌ها استفاده می‌کنند. این پلتفرم به راحتی می‌تواند الگوریتم‌های پیچیده ای را پردازش کند که کامپیوتر‌های عادی امروزی امکان انجام این کار را ندارند. 
     
این محققان در آزمایش‌های اولیه خود از سیستم Model H1 برای شبیه سازی دینامیک یک مدل چرخشی متقابل یا ریاضیات مربوط به مطالعه مغناطیس استفاده کردند. این تیم برای تولید نتایج دقیق و همگام با انتظارات از 100 درگاه دو کیوبیتی (عملیات کوانتومی که بین دو کیوبیت انجام می‌شود) قدرتمند استفاده کردند.
 
تحقیقات زیادی برای استفاده عملی از محسابات کوانتومی برای بهبود باتری‌ها لازم است و این احتمال وجود دارد که روش معرفی شده هیچ گاه به دنیای واقعی راه پیدا نکند. با این حال اگر سامسونگ بتواند چالش هایی که در مسیر سایر باتری سازان وجود دارد را بر میان بردارد، می‌تواند در نهایت باتری هایی تولید کند که عمر آنها با هر بار شارژ بسیار بیشتر از باتری‌های امروزی است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: سامسونگ کوانتوم محاسبات کوانتومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش دیوان محاسبات از عملکرد هدفمندی یارانه ها تا پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از انحراف در عدم تحقق ۳۱ درصدی منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه‌ها، منابع و مصارف هدفمندی در سرجمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

همچنین از دست‌دادن کارویژه سازمان هدفمندی، تکالیف غیر متعارف دستوری و استقراض سازمان از موارد حایز اهمیت در گزارش راهبردی این نهاد نظارتی است.

کد خبر 6091837

دیگر خبرها

  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • دانشمندان درباره «جهان‌های موازی» چه می‌گویند؟